- כותב/ת :
טליה פלג – קיבוץ העוגן|
- 05/04/2017
content
ארכיאולוגים צעירים
טליה פלג – קיבוץ העוגן
ערכים ומטרות הפעילות
- הילדים ירכשו תחושת מסוגלות באמצעות פעילויות של חקר: העלאת בעיות, השערת השערות, שאילת שאלות והסקת מסקנות.
- פיתוח מיומנות שיתוף פעולה בקבוצה.
קהל היעד
חברת הילדים
משך הפעילות
שעה
רשימת ציוד ועזרים
- מים
- אבנים מוזהבות
- מסננות, חימר
- יתדות קטנים (מסמר ענק)
- פטישונים
- דלי
- קרח
- חרוזים פשוטים
- שעון עצר
- חרוזים בצבע זהב
- חוט
מערך הפעילות
לפניכם רשימת תחנות בהן מומלץ לעבור בקבוצות קטנות:
- מצא את הזהב בנהר - חופרים תעלה בארגז החול ומזרימים בה מים. מחביאים בחול ובמים אבנים בגדלים שונים אשר רוססו בצבע זהב. הילדים עובדים עם מסננות שעוזרות לסנן מהזהב את החול והלכלוך.
- מים
- אבנים מוזהבות
- מסננות
- מכרות החמר - על שולחן הבטון מונחים גושי חמר שהתייבש ובתוכו נמצאים אבני זהב. על הילדים להשתמש ביתדות קטנים ופטיש ולהוציא את אבני הזהב בשלמותן
- חימר
- אבנים מוזהבות
- יתדות קטנים (מסמר ענק)
- פטישונים
- הזהב האבוד באגם הקפוא - הילדים מכניסים את היד למים קפואים וצריכים להוציא כמה שיותר אבנים מוזהבות ב- 30 שניות. באגם נמצאים גם חרוזים פשוטים רבים
- דלי
- מים
- קרח
- חרוזים פשוטים
- אבנים מוזהבות
- שעון עצר
- השרשרת של המלכה - כרוז הממלכה הודיע כי המלכה דורשת את השרשרת הארוכה ביותר מחרוזי זהב. יש להשחיל כמה שיותר חרוזי זהב על חוט ב- 5 דקות כאשר כל ילד בתורו משחיל חרוז אחד בלבד.
- חרוזים בצבע זהב
- חוט
- שעון עצר
לסיכום:
מומלץ לערוך סבב בו כל ילד יסכם את החוויה.
- ממה הכי נהנה?
- האם הרגיש שהקבוצה שלו משתפת פעולה?
- כיצד שיתוף הפעולה בא לידי?
- מה היה שמח לחקור?
תובנות ודגשים חינוכיים
- מומלץ לעבוד במקביל בתחנות בקבוצות קטנות.
- יש להיערך לכמות החניכים. במידה ויש חניכים רבים מומלץ להוסיף תחנות.
- כדאי להדגיש בסיכום את הקשר בין ההנאה לבין שיתוף הפעולה המוצלח בקבוצה.
- אפשר לערוך פעילות המשך, בה אוספים את כלל הרעיונות של הילדים למחקרים נוספים ועורכים ניסויים/מחקרים ביחד עם הילדים.
קבצים מצורפים
ארכיאולוגים צעירים.pdf442.21 KB
האם הפעילות עזרה לי?
הוספת תגובה חדשה