דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

נספח א' – מי בכלל צריך חקלאות? - ז'-ט'

אלומה והנוער העובד והלומד, מתוך מערך פעולות לשבוע "מתחברים לשורשים" חקלאות- זה בידיים שלנו, שותפים: מרכז המועצות האזוריות, משרד החינוך מנהל חברה ונוער, משרד החינוך המנהל לחינוך התיישבותי, התנועות המיישבות, תנועות הנוער בהתיישבות, מרכז הדרכה אלומה
  1. חיים על הגבולות - היום מרבית הישובים על גבולות המדינה הינם ישובים חקלאים, בהם הרבה מהתושבים מתפרנסים מחקלאות. יש לציין שבאזורים מרוחקים יש מעט מרכזי תעסוקה, ומשרות זמינות אחרות, ולכן החקלאות הינה אמצעי חשוב להתפרנסות.

 

  1. ביטחון תזונתי - כיום אנחנו מייצרים בישראל %95 מהתוצרת החקלאית הטרייה שאנחנו אוכלים בארץ. לייצר בארץ את המזון שלנו נותן לנו ביטחון, שתמיד יהיה מזון טרי, שעומד בסטנדרטים שלנו של היגיינה ובריאות לאזרחי המדינה.

 

  1. חקלאות וציונות - מדינת ישראל קמה על הבסיס של להיות מדינה חקלאית. כל צורות הישוב הראשונות התבססו על חקלאות. זאת משום אותו אידיאל שאומר שכדי להיות "בני הארץ" עלינו לעבוד את האדמה. דרך העבודה ביקשנו גם לשחרר את האדם מכבלי הגלות. גם 120 שנה אחרי, אמירה זאת עדיין נכונה, כדי להיות באמת קשורים למדינה אנחנו צריכים להיות קשורים לאדמה לא דרך בעלות על הנייר, אלא דרך עבודה.

 

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה