דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נטעו תקווה בכרם שלום

בתחילת החודש נטעו חברי קיבוץ כרם שלום, שפונו מביתם לאחר ה-7.10 ומתגוררים ביישוב אשלים, כרם ענבים חדש כחלק מחזון הקיבוץ בדרך לשיקום וצמיחה ובאמונה בעתיד טוב יותר. הטקס היה במעמד נשיא המדינה ומכובדים רבים נוספים והיה מרגש מאוד. על-מנת להגשים את הפרויקט ולהביאו לידי מימוש, הקיבוץ ייצא בקרוב בקמפיין גיוס המונים לתרומות ושותפים. צפו בווידאו המסכם של הטקס

לפני כשבועיים התקיים טקס נטיעת כרם בקיבוץ "כרם שלום" בעוטף, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, חברי סיעת המחנה הממלכתי בראשות היו"ר ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה, ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, בני משפחות הנופלים בקרב שהתרחש בכרם שלום ב-7 באוקטובר, עשרות משפחות הקיבוץ המתגוררות בימים אלו בדיור זמני בישוב "אשלים" והנהלת חברת 'פרטנר' המאמצת את הקיבוץ מאז תחילת המלחמה בהובלת המנכ"ל אבי גבאי.

נטיעת הכרם היא חלק מחזון הקיבוץ בדרך לשיקום וצמיחה ובאמונה בעתיד טוב יותר. הנטיעה משקפת את הקשר העמוק לחקלאות, לארץ ולאדמה, על רקע מלחמת "חרבות ברזל". עמיחי ויצן ז"ל, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ שנפל בקרב, חלם להקים כרם, יקב ומרכז מבקרים המספר את סיפורו של הקיבוץ. לאחר נפילתו, חברו יחד קבוצת חברים מהקיבוץ והחליטו לממש את חלומו ולספר גם את סיפור הגבורה והלחימה שהיתה בקיבוץ ב-7 באוקטובר בהובלת כיתת הכוננות והחיילים שלחמו איתם.

הכרם, שיוקם בשטחים החקלאיים של הקיבוץ, היקב ומרכז המבקרים יהוו את השער לצמיחה, לשיקום ולשגשוג כרם שלום והאזור כולו ויהיו מקור תעסוקה לתושבי הקיבוץ והסביבה ואבן שואבת לתיירות ולתושבים חדשים. בחזון הציוני, שתילת כרם ובניית יקב ממשיכים את המסורת העתיקה וההיסטוריה של כרמים אשר ניטעו בנגב כבר לפני כ-3,000 שנה.

טליה ויצן, אלמנתו של עמיחי ז"ל, אמרה בטקס: "במקורות נאמר 'הזורעים בדמעה ברינה יקצורו'. נתחיל מהרינה. אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה. במדינה בכלל, בקהילה שלנו וגם אצלי באופן אישי. בתקופה הזו אני מגלה שרק דברים אמיתיים יכולים להביא לשמחה. והבוקר הזה יש שמחה אמיתית, שמחה על הכרם שנוטעים פה ובעיקר על מה שהכרם מסמל עבורנו, על התקווה והאמונה. שמחה על האור שמופיע והוא בולט ומאיר אל מול החושך שחווינו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״מחר אנחנו נציין 10 חודשים לאסון הנורא של השבעה באוקטובר. ובכל זאת אני רוצה לפתוח את מילותי במילות ניחומים וחיזוק למשפחות השכולות, למשפחות הלוחמים למשפחות הנרצחים שהאדמה הזאת רוויה בדמם. אבל אני לא חושב ששיערנו והם פיללו באותו יום נורא - שכעבור 10 חודשים נעמוד כאן, נעמוד מול השורות הנפלאות הללו של הגפנים, וניטע גפנים, ונייצר כרם, והכרם הזה ישא את השם ״כרם שלום״.

אני חושב שזה מאוד סימלי, ואני חושב שהעובדה שאנחנו באים לכאן היום ובונים, חיים, שותלים, ונוטעים עץ. היא התשובה הכי חזקה והכי טובה לאוייבנו, אלה שבאים לחרב, להרוס, להשמיד, ולהרוג. זה לא יעזור להם בכלל. הרוח הנפלאה של העם הזה מכאן - מכרם שלום, תצא תורה לכל העולם כולו. אנחנו כאן לתמיד, ואנחנו כאן כדי לבנות לטעת ולקיים חיים. אני רוצה להודות לכל מי שהגיע לכאן, לכל הגיבורים שהיו כאן במשך 10 חודשים, לאלו שמקיימים את המקום הזה, ובאים ותומכים במקום הזה - עם ישראל חי באמת, והוא יחייה עוד ועוד״.

הוספת תגובה חדשה