דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אוהל של ערבות קיבוצית

לפני כשבועיים נפתח אוהל התנועה התנועה הקיבוצית ב"כיכר החטופים" שברחבת מוזיאון תל אביב. במהלך החג הפעילו אותו צעירי כפר עזה וכעת הוא מאויש מדי יום על ידי קיבוץ אחר בכל פעם מקיבוצי התנועה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית דרש מהממשלה לפעול להחזרת החטופים בהדלקת נר שמיני בכיכר: "כל יום שעובר מסכן את שלומם של החטופים ומפחית את הסיכויים להשבתם בחיים. למה אתם מחכים?"
אוהל התנועה הקיבוצית בכיכר החטופים

ימי חג החנוכה נוצלו להעלאת הלחץ הציבורי לשחרור החטופים. במהלך ימי החג ומאז הגיעו מדי יום וערב אל "כיכר החטופים" אלפי אנשים להפגין סולידריות ותמיכה במשפחות ולהראות את התמיכה הרחבה בשחרור החטופים בהקדם האפשרי.

בשבוע הראשון להקמת האוהל הוא אוכלס על ידי צעירי קיבוץ כפר עזה ("דור צעיר") למשך ימי החג. הצעירים והצעירות הדליקו בכל יום נרות חנוכה עם משפחות שונות מהקיבוץ שיקיריהם נמצאים בשבי החמאס וארגנו מעגלי שיח בהם שיתפו בתופת שעברה ועוברת עליהם. אמנים שונים הגיעו גם כן לשיר ולהיות יחד, ובנוסף אליהם גם חברי וחברות קיבוצים מכל הארץ וחניכי מכינות קדם צבאיות שהגיעו לתמוך, להשתתף ולהקשיב.

איילת סלע יונגרמן ונרי שוטן שהיו אחראים על הקמת האוהל מטעם התנועה, יחד עם ריקי רז, רותם שניצקי, שיר גורן ודנה אדלהייט, מספרים כי כמות האנשים וכלי התקשורת שביקרו היא בלתי נתפסת, וכי "יש לקהילה שלנו כוח עצום".

ביום חמישי שעבר השתתפו מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ומזכ"לית תנועת הקיבוץ הדתי שרה עברון בהדלקת נר שמיני בכיכר החטופים. בדבריו קרא ניר מאיר לממשלה לחדש בהקדם את המו"מ לשחרור כל החטופים, ואמר בין היתר: "אנחנו מתייצבים פה להדליק אור קטן בתוך חושך גדול. חנוכה הוא חג הניסים, אבל ניסים לא קרו בקיבוצי ויישובי הנגב המערבי בשביעי באוקטובר וניסים לא יחזירו את החטופים. רק מעשים. 

ניר מאיר ושרה עברון מדליקים נר שמיני של חנוכה בכיכר החטופים
ניר מאיר ושרה עברון מדליקים נר שמיני בכיכר החטופים

אנחנו פה להזכיר לממשלת ישראל שחובתה הראשונה היא הבטחת ביטחון אזרחיה ודורשים ממנה לעמוד בחובתה. הזמן משרת את חמאס. לא את ישראל. לחטופים שלנו אין זמן, לצה"ל אין זמן, ולמדינת ישראל אין זמן. אני קורא לראש הממשלה ולקבינט - שלחו את ראש המוסד לקטאר לחדש את המו"מ לשחרור החטופים. כל יום שעובר מסכן את שלומם של החטופים ומפחית את הסיכויים להשבתם בחיים. למה אתם מחכים?

התנועה הקיבוצית הייתה שם לפני, היא כאן כעת ותהיה גם ביום שאחרי. אנחנו נשקם את עוטף ישראל, אנחנו מבנה מחדש את הקיבוצים. אנחנו נחזור הביתה. אבל מי שחושב שנעבור לסדר היום, שנחזור לחיינו בלי שהחטופים יחזרו הביתה לא קורא נכון את המציאות".

מאז סיום החג מאויש אוהל התנועה בעזרת מנהלות ומנהלי התרבות בקיבוצים שיוזמים הגעה של נציגי קיבוציהם לאוהל. בכל ערב מגיע קיבוץ אחר בין השעות 16:00-20:00, ובמקום מתקיימת פעילות כלשהי כמו ערב שירה, מפגשים עם בני משפחות החטופים או עם כאלו שוחררו משבי החמאס ושבו אל משפחותיהם וקהילותיהם, וכן פעילות מחאה תחת הקריאה הברורה - להשיב את כולם הביתה עכשיו. 

אנחנו מזמינים את כל הקיבוצים על חבריהם וחברותיהם להגיע לכיכר ולאוהל התנועה כדי לתמוך במאבק ולהביע הזדהות עם המשפחות, וכמו כן לפגוש אנשים מכל גוני החברה הישראלית שרק רוצים לעזור ולהוסיף אור. אפשר להתארגן יחד כקיבוץ או כקבוצת חברים (מינימום 20), ולהגיע לאייש את האוהל. 

לחצו כאן להרשמה לאיוש אוהל התנועה הקיבוצית בכיכר החטופים

הוספת תגובה חדשה