דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחלקת הגשמה ומעורבות בחברה

מעורבות והגשמה

מאז ומעולם חרטה התנועה הקיבוצית על דגלה את מעורבותה בחברה הישראלית, בפרויקטים לעשייה חינוכית, פוליטית וחברתית בתחומים השונים, הן לעשייה פנים חברתית בקיבוצים והן בחברה כולה.  
מאז הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה ועל מנת להרחיב את כושר הביצוע של התנועה הקיבוצית בתחום המשימות והמעורבות בחברה ולהגדיל את השפעתה, היא נדרשת לשיתופי פעולה עם גורמים נוספים.
אחד הגורמים, עמם הסינרגיה היא הגדולה ביותר, הן ברקע הערכי והן בראיית המציאות והגדרת המטרות, הוא ארגון "החלוץ" מבית המדרשה באורנים.

החלוץ יהפוך להיות שותפות מרכזית בין המדרשה באורנים לבין התנועה הקיבוצית בתחום הצעירים במיקוד על הכשרה רעיונית לצעירים, גיבוש והקמת קבוצות וקהילות צעירות, אקטיביזם, קואופרציה ופיתוח מנהיגות בחברה הישראלית. מבחינת התנועה הקיבוצית החלוץ יהפוך למרכיב מרכזי בחידוש ההגשמה הקהילתית-משימתית-שיתופית בעיר ובכפר וזרוע ביצועית למשימות מעורבות בחברה.
במסגרת יצירת השת"פ סוכם שתפקיד 'רכז מעורבות בחברה' יהווה את נקודת החיבור בין הגופים ויפעל תחת גגה ובשמה של התנועה הקיבוצית.

המחלקה והעומד בראשה יפעלו לארגון וליווי בוגרי תוכניות המעורבות בחברה ותוכניות ההמשך בתנועה, בניית ליבה מגשימה ורשת בוגרים אפקטיבית בתנועה ובארגונים הסמוכים אליה ובחברה הישראלית. בניית התנועה והכשרתה לביצוע משימותיה בחברה הישראלית בפעולה הולכת ומתרחבת, ממוקדת שינוי חברתי ורעיוני ברוח ערכי שוויון ערך האדם ותנועת העבודה הישראלית.

רכז המעורבות יהווה צומת מרכזית לארגוני חברה אזרחית ככתובת לייעוץ, רישות ומינוף פעולות קיימות על בסיס התשתיות הקיימות ואלו שיפותחו בתנועה הקיבוצית ובגופים הקרובים אליה.

חדשות אחרונות