דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לאחר הנדידה לגליל העליון: שמים את הפחד בצד ומתגייסים לעזרת חקלאי האזור

עיתונאי כאן 11 בצפון, רובי המרשלג,  ביקר במטעים של קיבוץ יפתח, מאות מטרים מגבול לבנון ושוחח שם עם צעירי "הקיבוץ הנודד" שהתנדבו לעזור לחקלאי הקיבוץ לקטוף את האפרסקים, לפני ש"חלון הקטיף" ייגמר והפרי יתרכך ולא יהיה ניתן למכור אותו

 

חקלאי הצפון נמצאים בקו האש כבר כמעט עשרה חודשים, ונקרעים בין תחושת חוסר הביטחון האישי למחוייבות להמשיך לעבד את השדות והמטעים, שסופגים פגיעות משמעותיות. לעבודה החקלאית ולקטיף מצטרפים גם מתנדבים אמיצים, ששמים את הפחד בצד ומגיעים לגבול - למרות הסיכון. הצעירים הם חלק מ"הקיבוץ הנודד", שהוא אחת מפעילויות חמ"ל המשימות וההתיישבות של התנועה הקיבוצית לעזרת קיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון.

קים קפלן, שמוביל את היוזמה כבר חמישה חודשים - תחילה בנגב המערבי וכעת בצפון - אומר כי הוא מרגיש שמה שהם עושים זה "המילואים האזרחיים" שלהם, בדומה לאנשים שנקראים לשירות מילואים במסגרת המלחמה. קים מציין כי יש אמנם חשש לעבוד בסמיכות לגבול עם לבנון, אבל גם משמעות ותחושה טובה של עזרה. 

התכנית נועדה להביא כ-40 צעירים וצעירות בגילי 20-30 כדי לסייע בקטיף העונתי לקיבוצים מהנגב המערבי וגבול הצפון, שמהם פונו הקהילות למקום בטוח. לאחר שהסתיימה עונת קטיף ההדרים בנגב המערבי, בה היו שני מוקדי מגורים של הקיבוץ הנודד, אליהם הגיעו בסך הכל יותר מ-130 צעירים וצעירות שהגיעו לפרקי זמן משתנים, התמקמו לפני כחודש חברי הקבוצה בקיבוץ עמיר שבגליל העליון, אשר לא פונה אך נמצא בטווח האש ומתקשה לקיים שגרה בצל המלחמה. מעמיר הם יוצאים בבוקר לעזרה בקטיף פירות הקיץ בקיבוצים ובמשקים בצפון, ובשעות אחר הצהריים והערב הם מביאים רוח צעירה לקיבוץ וליישובים בסביבה באמצעות התנדבויות, אירועים לצעירים ולמבוגרים וכל יוזמה שיכולה לתת להם תחושה שהם לא לבד.

רוצים להצטרף למיזם "הקיבוץ הנודד"? כל הפרטים מחכים לכם: כאן


צפו בכתבתו של רובי המרשלג, ששודרה בחדשות הערב של כאן 11 ביום רביעי, 31.07.24

הוספת תגובה חדשה