דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איום נוסף על היישובים צמודי הגדר בצפון ובדרום: ביטול הטבות לעידוד ההתיישבות בהם

דיווחים שהופיעו במספר כלי תקשורת בישרו כי הממשלה מתכוונת להעלות בישיבתה הקרובה הצעה לביטול הטבות מהן נהנו עשרות יישובים המוגדרים "צמודי הגדר". בתגובה תקפו את ההצעה ראשי רשויות בצפון ובדרום. התנועה הקיבוצית: "ניאבק בהצעה, שהיא טירוף מוחלט, פוגעת בביטחון ובחוסן של אזרחים השומרים בגופם על גבולות המדינה"
כבר לא יוגדר "צמוד גדר". תצפית מכפר עזה אל העיר עזה הנמצאת במרחק 1.8 ק"מ בלבד, במהלך סיור מטה התנועה
כבר לא יוגדר "צמוד גדר". תצפית מכפר עזה אל העיר עזה הנמצאת במרחק 1.8 ק"מ בלבד, במהלך סיור מטה התנועה

ביום שני חשף העיתונאי יאיר קראוס באתר החדשות ynet כי בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב צפויה הממשלה לשנות את מפת יישובי קו העימות בצפון ובדרום – ולגרוע ממנה עשרות יישובים – ערים, קיבוצים ומושבים – שלא ייהנו מהסיווג "צמודי הגדר", המזכה אותם בהטבות לעידוד ההתיישבות בהם. בדיווח נמסר כי הממשלה תבקש להגדיר כצמודי גדר רק יישובים שנמצאים במרחק של עד קילומטר מגבולות לבנון, סוריה ורצועת עזה, ואילו יישובים שנמצאים במרחק של עד שני קילומטרים - כבר לא יוגדרו כך. צעדים אלה מגיעים מספר ימים אחרי איומים שהשמיע חסן נסראללה מנהיג חיזבאללה כלפי ישראל, כי "כל חיסול על אדמת לבנון לא יעבור בשקט", ואחרי שהממשלה קיצצה מיליארדים מתקציב מיגון הצפון לו התחייבה ממשלת נתניהו בשנת 2018. ההטבות שעלולות להישלל הן הטבות מס, סבסוד עלויות פיתוח, תעדוף בהשקעות בחינוך, תיירות ותעסוקה ותיעדוף במיגון. 

בתגובה לפרסום תקפו בחריפות ראשי ערים ומועצות אזוריות בצפון ובדרום את הצעת ההחלטה המסתמנת, המפקירה את התושבים ומרעה את רמת ואיכות חייהם בפריפריה. גם התנועה הקיבוצית תקפה את כוונת הממשלה לפגוע ביישובים צמודי הגדר וכינתה אותה "טירוף מוחלט, ופגיעה מסוכנת בביטחון ובחוסן הלאומי", וכתבה בהודעתה כי "אין חלקה טובה שהממשלה הזו לא מחרבת". מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר: "זו לא משילות זו הפקרות מוחלטת. ממשלת ישראל פוגעת באופן מכוון לא רק ביישובי וערי הפריפריה אלא בביטחון ובחוסן של אזרחי ישראל ששומרים בגופם על גבולות המדינה. ממשלת ישראל גמרה אומר לחסל כל קונצנזוס בחברה הישראלית ולעשות את העבודה לאוייבנו. עצרו את הטירוף הזה מיד, אל תפקירו את יישובי קו העימות לגורלם".

בתגובה לביקורת הקשה נטען במשרד ראש הממשלה כי טרם התקבלה כל החלטה בנושא. המתווים הנבחנים לא יפגעו לאף ישוב בהקלות הקיימות, אלא יוסיפו יישובים חדשים לזכות בהקלות המס". גם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, דיווח כי שוחח עם משרד ראש הממשלה ושם הובהר לו כי שום שינוי במפת העדיפות הלאומית לא ישפיע בשום צורה על יישובי עוטף עזה, וכי נבחנת הוספת יישובים נוספים, מרוחקים יותר, למפת עדיפות לאומית. 

קראו את הכתבה שהתפרסמה באתר YNET

הוספת תגובה חדשה