דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אלומות האור שכל כך נחוצות לכולנו"

קומונות מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית בקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון פתחו את השנה ויסייעו בחקלאות ובמערכות החינוך החברתי וגיל הרך. בראשית השבוע ביקרה הנהגת התנועה את הקומונרים בקיבוץ יד מרדכי ובמוסד החינוכי 'שקמה'
יד מרדכי. קבלת פנים חמה לשינשינים
יד מרדכי. קבלת פנים חמה לשינשינים

ביום ראשון ביקרה הנהגת התנועה הקיבוצית בקיבוץ יד מרדכי, שם נפתחה קומונה חדשה שכוללת שמונה מתנדבי שנת שירות ("שינשינים") יחד עם קומונה נוספת בעלת מספר דומה של שינישינים שנפתחה בשכנות אליה במוסד החינוכי האזורי 'שקמה', בו לומדים 150 חניכים.

השנה, בעקבות השבעה באוקטובר הוחלט באגף חינוך התנועתי על מדיניות של הקצאת יותר שינשינים לקיבוצי הנגב המערבי וגבול הצפון, וזאת כדי לסייע לקיבוצים להשתקם לאחר החזרה הביתה או במקום המגורים הזמני. השינשינים יסייעו בעיקר במערכות החינוך החברתי והגיל הרך, ובענפי חקלאות השונים בקיבוצים כרם שלום, בארי, עין השלושה, גבולות, מפלסים, יד מרדכי, ניצנים, כרמיה וגברעם.

במפגש ביד מרדכי אמר מנהל הקהילה, עומרי פרי, כי "החינוך החברתי נמצא בלב הקיבוץ, בכמה מובנים. אנחנו שומעים את שאון הילדים על המדרכות, על הדשא, וזה נותן תחושה חזקה של חיות לקיבוץ וממחיש כי חזרנו הביתה". אייל גרנסיה מנהל החינוך החברתי ציין את ההתגייסות הקהילתית המרגשת להכנת בתי הילדים "עד הפרט האחרון" לקראת שנת הלימודים. "חינוך חברתי הוא זהות ושייכות, והשינשינים הם עזרה מוחשית וחלק מהבנייה מחדש אחרי הפינוי", אמר אייל. השינשינים סיפרו כי התרגשו מקבלת הפנים החמה, וסיפרו כי הרגישו שהצטרפו אל משפחה גדולה ועוטפת: "אנחנו כבר צוללים אל המשימות שלנו במערכת החינוך ובחקלאות, וזו התרגשות גדולה עבורנו להתחיל". ליאור שמחה מזכ"ל התנועה בירך את השינשינים ואמר להם שהוא "רואה בהם את אלומות האור שכל כך נחוצות היום לחברה ולכולנו בימים אלה". רון ויצנר, מנהל מחלקת שנת שירות באגף חינוך ציין כי הוא גאה בהם והזמין אותם להיות מעורבים ומשמעותיים בקהילה, בענפים, בחינוך, בשיקום.  

בצפון נפתחו ארבעה קומונות שינשינים, מהם ייצאו שינשינים לתגבר את מערכת החינוך וענפי החקלאות. וכמדי שנה יתר מתנדבי ומתנדבות שנת השירות חולקו למשימות ביותר מ-100 כפרי נוער חקלאיים, פנימיות לנוער בסיכון ופנימיות חינוכיות, הדרכה ומסגרות לאנשים עם צרכים מיוחדים. 

הוספת תגובה חדשה