דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בה"ד 1 מבחינתנו הוא גולת הכותרת של המסע, זה הסמל של מנהיגות פעילה, מעורבות בחברה, ערכים ושורשים"

היום האחרון במסע י"ב הוקדש כולו ללמידה על השירות המשמעותי בצבא וכלל, כמו בשנים עברו, ביקור בבית הספר לקצינים של צה"ל (בה"ד 1), שיחה עם המדריך הראשי בבה"ד ומעגלי שיח עם קצינים על שסיפרו מחוויותיהם. המסע נחתם בטקס מרגש
אל"מ שאול ישראלי, בן וחבר כנרת, משוחח עם צעירי וצעירות עמק הירדן על שירות משמעותי
אל"מ שאול ישראלי, בן וחבר כנרת, משוחח עם צעירי וצעירות עמק הירדן על שירות משמעותי

על החלק האחרון במסע היו אמונות נוקי  גולדפישר ומוריה אילון שחר ממחלקת הביטחון של התנועה. הנערים והנערות שהגיעו בשעת בוקר אל בה"ד 1 התחלקו לשני סבבים במקביל. סבב אחד כלל מעגלי שיח לפי הקבוצות האורגניות בו פגשו מפקדי צוותים בקורס הקצינים ששיתפו אותם בחוויית השירות שלהם, החלטתם לבחור בשירות משמעותי ולצאת לקצונה והשלבים העומדים בפני כל מתגייס. אל כל קבוצה הצטרף גם קצין מהאזור שלה, אותו הם היו הזמינו, או קצין/קצינה שמוריה ונוקי דאגו להזמין. מרבית הקצינים שהגיעו לדבר הם הקבוצות שלא דרך בה"ד 1 היו גם בוגרי ובוגרות שנת השירות בתנועה.

הקבוצה של עמק הירדן זכתה למישהו מיוחד שישוחח איתה, נוסף על המפק"צית מבה"ד 1 – אל"מ שאול ישראלי, המפקד הטרי של חטיבת "אגרוף הברזל", בן וחבר קיבוץ כנרת.

סא"ל טל איגליצקי, מד"ר בה"ד 1, מדבר על שירות משמעותי ופיקוד
סא"ל טל איגליצקי, מד"ר בה"ד 1, מדבר על שירות משמעותי ופיקוד

הסבב השני כלל שיחה עם מדריך הראשי (מד"ר) של בה"ד 1, סא"ל טל איגליצקי, שהסביר להם על תפקידו של בה"ד 1 בהכשרת עתודת הקצונה והפיקוד של הצבא, על דמותו של הקצין ואחריותו לשמש דוגמא אישית גם כשהוא מסתובב מחוץ לבסיס. סא"ל איגליצקי שיתף בהחלטתו לבחור במסלול הפיקודי ובתפיסת שירות המשמעותי ודמות המפקד שגיבש לעצמו. עוד הוא אמר לנערים ולנערות כי ככל שיגבשו יותר את ה"אני" שלהם הם יהיו מוכנים יותר לגיוס. "מי שלא יודע עדיין מה הוא רוצה לעשות בשירות הצבאי - זה הזמן לחקור את זה. מי שיתגייס בלי לדעת יהיה לו קשה יותר. תהיו מי שאתם אחרת יעלו עליכם מהר, תחלמו הרבה, תציבו יעדים ותחתרו להגשים אותם ולעמוד בהם". 

נוקי גולפישר אמרה עם סיום חלק זה כי "בה"ד 1 מבחינתו הוא גולת הכותרת של המסע, זה הסמל של מנהיגות פעילה, מעורבות בחברה, ערכים ושורשים. הלוואי שכל צעיר שביקר פה היום יהיה פעיל מעורב ותורם לחברה שלו".

המסע הסתיים בטקס מרגש אותו הובילו נציגות קיבוץ יגור שהזמינו, באופן טבעי, את חברת קיבוצן, המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, להדליק את נרות החנוכיה. הטקס כלל דבר השינשינים לי"בניקים ודברים של נציגי המשתתפים. מזכ"ל התנועה, ניר מאיר אמר לי"בניקים בטקס הסיום: "אני רוצה לדבר אתכם דווקא על השעות האחרונות שעברתם פה. על מנהיגות. כל מי שהוא מנהיג בארץ עבר קורס קצינים. הבחירה אם לצאת לקורס קצינים היא התלבטות האם להיות מנהיג. לא כל מי שמסיים בה"ד 1 יהיה מנהיג אבל כל מי שמנהיג, היה פה. הציפייה שלנו מכם, מהנוער הקיבוצי, שתגיע שעתכם לבחור, תזכרו את הבוקר הזה שעברתם ותבחרו נכון. אם כמה שיותר מכם יבחרו לצאת קצונה לאחר היום הזה - שיחקנו אותה".

הוספת תגובה חדשה