דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בהוקרה מהחיילים הבודדים של גרעין צבר

שרת העלייה והקליטה ומזכ"ל התנועה הקיבוצית קיבלו אותות הוקרה במסגרת מפגש בקיבוץ גבע עם העולים החדשים, שהגיעו בשבוע שעבר מארה"ב ויתגייסו לצה"ל כחיילים בודדים בעוד מספר חודשים
ביקור שרת העלייה והקליטה בגבע

כ-300 צעירים מכל רחבי העולם היהודי שעלו החודש לישראל התחילו השבוע את הליך ההכנה לשירות הצבאי שלהם כחיילים בודדים בצה"ל ב- 11 קיבוצים בכל רחבי הארץ: גזית, לוחמי הגטאות, גשר הזיו, בית זרע, אפיקים, יבנה, עלומים, אורים, טללים, גבע וניר יצחק. היום (חמישי) התארחו בקיבוץ גבע, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. 

אלעד סנדרוביץ, מנכ"ל צופים צבר העולמית העניק לשרה ולמזכ"ל אותות הוקרה על תמיכת המשרד לעליה וקליטה והתנועה הקיבוצית בעלייתם של צעירים לישראל כחיילים בודדים: "למרות קשיי הקורונה שמחנו לראות שכל הנרשמים למסלול העלייה לישראל כחיילים בודדים בחרו אכן לעלות ארצה. עברו בידוד של שבועיים והחלו מסלול המכין אותם להתגייס לצה"ל ומכין להם בית חם בקיבוצים המארחים. אנו מודים לשרה ולמשרד העלייה והקליטה ולמזכ"ל התנועה הקיבוצית בפרט ולכל חברי הקיבוצים מצפון ועד דרום על תמיכתם ללא סייג בהמשך עלייתם וקליטתם החמה של צעירים וצעירות לארץ."

פנינה תמנו-שטה וניר מאיר מקבלים אותות הוקרה מאלעד סנדרוביץ
פנינה תמנו-שטה וניר מאיר מקבלים אותות הוקרה מאלעד סנדרוביץ

שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו-שטה: "כמה גאווה והתרגשות לראות את הצעירים והצעירות הללו מארה"ב שבחרו לעלות לארץ כדי לעמוד בחזית הביטחונית, להתגייס לצה"ל למען ההגנה על ישראל. הם מיטב בניה ובנותיה של עם ישראל. עלייתם לישראל מוכיחה לכולנו את הקשר הישיר בין התפוצות לעלייה וכמה משמעותית האינטראקציה של יהודי ישראל עם יהודי העולם. בסוף כולנו מתכנסים למקום אחד, הבית של העם היהודי. אני מגלה את התרומה של התנועה הקיבוצית לערבות בין החלקים השונים בחברה הישראלית ושותפות בקליטת עלייה, ועד כמה שהיא עצומה - גם צבר, גם תל"מ. משרד העלייה והקליטה ימשיך ללוות ולסייע לחיילים הבודדים העולים ובכוונתי להרחיב את הסיוע שהם זכאים לו. אני וישראלים רבים מצדיעים להם, הצעירים הללו מעוררים השראה בכולנו."

מזכ"ל התנועה הקיבוצית , ניר מאיר: "שלוש מאות הצעירות והצעירים שנקלטו בשבוע שעבר באחד עשר קיבוצים הם דוגמא לנוער ציוני ונחוש שמגשים חלום ובא להשתתף במאמץ הלאומי של תרומה לבטחון המדינה ושמחים על יכולתנו לסייע במיזם החשוב והערכי, שמובילה תנועת הצופים, גרעיני צב"ר. התנועה הקיבוצית רתומה ומחויבת לחיילים הבודדים כמו גם לישראלים חסרי עורף משפחתי, וגאה בקיבוציה המקיימים את השליחות הזאת למען בטחון ישראל ולהעצמת החברה הישראלית. אני מודה לשרה פנינה תמנו-שטה על שהגיעה היום לבקר בגבע ולהתרשם (שוב) מקרוב מהמפעל הכי מרגש ומעורר השראה שיש, ובטוח שתעשה כל שביכולתה לעזור ולסייע לו במסגרת משרדה". 

פרופ יאיר קארו, יו"ר הקהילה בגבע עד לאחרונה: "תודה לשרה שהגיעה. חשוב לבוא לראות ולהכיר את מה שקורה כאן. דווקא בימים שהמדינה מתוחה דווקא את מה שלא במחלוקת. אלה הפנים היפות של המדינה. ולא רק כאן, בעוד קיבוצים."

חייק פורת, רכז הגרעין בגבע: "אם אין לקהילה משימה לאומית  יש משהו חסר. כמו והגדת לבנך - בחינוך עושים והילדים והנוער רואים וזה חשוב להמשכיות. ובגבע עושים את את זה המון שנים"

ג'ורדנה מאיר, בת 22 מוושינגטון דיסי, ארצות הברית, נציגת גרעין צבר אמרה: "אני פשוט מאושרת להיות פה. אתם לא תאמינו כמה נלחמנו להגיע לרגע הזה. ביום שהשלמתי את התואר הראשון שלי ב-NYU התחלתי לנדנד לממשלה, להתקשר לכל מיני משרדים, כי לא היה מצב שאני לא מגיעה לישראל. ככה זה היה אצל כולנו. כולם חושבים שבחרנו להיות כאן, אבל זאת לא הייתה החלטה - זה היה אינסטינקט.

כל החיים הרגשתי שחלק ממני ישראלי. ידעתי שאני צריכה לקחת את ההרגשה הזו מעומק הלב, וליישם אותה  בעולם האמיתי, לראות את ההרגשה הזו באה לידי ביטוי גם בחיים, בדרכון ובאזרחות. עבור כולנו לגור במקום מסוים זה לעשות את המעבר ולשרת כמו כולם."

צפו בסרטון של קבלת הפנים המרגשת שציפתה לעולים בקיבוצים המאמצים: https://youtu.be/QkL18QVdJ2g

הוספת תגובה חדשה