דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בית הספר 'פלגים' מקיבוץ הזורע זכה במקום הראשון בגמר אולימפיאדת החלל לבתי ספר יסודיים

הזוכים הוכרזו בסוף אירוע הגמר החגיגי של אולימפיאדת החלל לשנת תשפ"ב, שהתקיים ביום שלישי, 14.6, במרכז הישראלי למצוינות בירושלים. באירוע הגמר השתתפו מאות תלמידים מ-20 בתי הספר שעלו לגמר (10 יסודיים ו-10 חט"ב), אשר הציגו את המיזמים שלהם לחבר השופטים
התלמידים המנצחים מבית הספר פלגים לאחר הזכייה במקום הראשון
התלמידים המנצחים מבית הספר פלגים לאחר הזכייה במקום הראשון

פרויקט חקר האוקיינוס התת קרקעי של אירופה (אחד מ-79 הירחים של צדק) של ביה"ס היסודי 'פלגים' השוכן בקיבוץ הזורע, זכה במקום הראשון באולימפיאדה לבתי ספר יסודיים. המשימה של המיזם, אותה הגדירו התלמידים, היא פיתוח פתרונות תקשורת באוקיינוסים תת קרחיים בחלל העמוק ובכדור הארץ, וחקר מעמיק של אזורים אוקייניים במערכת השמש אשר יאפשר סיכוי למציאת סימני חיים. את הפרויקט ליוותה המורה נעמית תבור.

בית ספר "פלגים" משתייך למועצה האזורית מגידו ופועל בחסות מחלקת החינוך של המועצה ומשרד החינוך - מחוז צפון, בשיתוף הקהילות השותפות בבית הספר. תלמידי בית הספר מגיעים מהקיבוצים הזורע, משמר העמק, גבעת עוז ומגידו, מהמושבים מדרך עוז והיוגב, ומיקנעם המושבה.

אולימפיאדת החלל היא תכנית הדגל החינוכית של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. האולימפיאדה מתקיימת זו השנה השמינית והשתתפו בה השנה כ-10,000 תלמידות ותלמידים מכ-400 בתי-ספר בכל רחבי הארץ. התחרות מתקיימת בשיתוף משרד החינוך ובביצוע של המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. חבר השופטים הורכב מבכירים בתעשיית החלל והאקדמיה ונציגי סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. התלמידים זכו להציג את הפרויקטים גם ל-2 אסטרונאוטים: ד"ר קייטלין רובינס, אסטרונאוטית פעילה של נאס"א ואורחת הכבוד של האירוע, ואיתן סטיבה, שחזר לאחרונה ממשימתו בתחנת החלל הבינלאומית.

התלמידים שהשתתפו השנה באולימפיאדת החלל עברו חמישה שלבים, במהלכם התמודדו עם חידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ולבנות דגם על פי קריטריונים קפדניים תוך למידה מעמיקה. בנוסף נדרשו לתכנן ולהציג מיזם עסקי בתחום החלל החדש, למתגו ולבנות דגם אב-טיפוס וירטואלי דיגיטאלי של מוצר פיזי. 

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, אמרה למשתתפי הגמר: "הדחף הזה שטבוע בכם כבר בגיל צעיר הוא לא מובן מאליו, והוא מעורר בי ובכולנו גאווה עצומה. סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מחויבת לקידום חקר החלל ולמיצוי הפוטנציאל האדיר שלו באינספור תחומים. מדינת ישראל משתייכת למועדון היוקרתי של מעצמות העל - בזכות כשרון, יצירתיות, יזמות וחדשנות טכנולוגית".

אולימפיאדת החלל ע"ש האסטרונאוט הישראלי אל"מ אילן רמון ז"ל היא תכנית הדגל החינוכית של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, הפועלת להנגשת תחום החלל לצעירים ולקהל הרחב, מתוך מטרה להגדיל את סך הנחשפים לתחום ולעודדם לקחת חלק בתחום הטכנולוגיה והמדע בכלל והחלל בפרט בעתיד.

הוספת תגובה חדשה