דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בכירי החקלאות וההתיישבות התכנסו להודות ל"מר חקלאות"

בכירי החקלאות הישראלית התכנסו ביום רביעי לכבודו של אבשלום (אבו) וילן שסיים את תפקידו כמזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל לאחר שמילא אותו במשך 14 שנים, וביקשו להודות לו ולהוקיר את עבודתו ותרומתו להובלת המגזר בשנים סוערות ומול יריבים מרים
כולם באו להיפרד מ"מר חקלאות". "צוות 6" נפרד מאבו וילן. צילום: עודד קרני
כולם באו להיפרד מ"מר חקלאות". "צוות 6" נפרד מאבו וילן. צילום: עודד קרני

אירוע הפרידה מ"אבו" התקיים במועדון צוותא בתל אביב, ואליו כיבדו ובאו לכבודו של וילן חקלאים וראשי ארגוני החקלאים, שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר, השר לשעבר ח"כ אלון שוסטר, ח״כ ד״ר מטי צרפתי הרכבי, השר לביטחון פנים וחבר הכנסת והשדולה החקלאית לשעבר עמר בר-לב, חבר הכנסת לשעבר רם שפע, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים עמית יפרח, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים דובי אמיתי, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים יעקב בכר, מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (במיל') אליעזר שקדי, ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל הנכנס אורי דורמן.

נשאו דברים ראשי התנועות וארגוני החקלאים ואנשי ממשל ופקידות, שהודו לאבו על התרומה הגדולה ואיחלו לו הצלחה רבה בהמשך הדרך. ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ציין את מעמדו המיוחד של אבו כ"מר חקלאות", אליו הגיע בהדרגה במשך כרבע מאה בה פעל בשירותה של החקלאות הישראלית - קודם כח"כ, בהמשך כיו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ובעיקר ב-14 השנים בהן כיהן כמזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל. 

אבו וילן ואורי דורמן, שהחליף אותו בתפקיד. צילום: עודד קרני
אבו וילן (משמאל) ואורי דורמן, שהחליף אותו
בתפקיד. צילום: עודד קרני

"היו אלה שנים קשות, קשות מאוד, בהן בהדרגה אך בשיטתיות הולך ומתכרסם מעמד העל שהיה פעם לחקלאי ישראל כמשרתיו האולטימטיביים של הרעיון הציוני ומנסים לצייר את כולנו כסקטור כוחני ותאב בצע הנושא לבדו באחריות ליוקר המחייה בישראל. בכל השנים האלה, בתהליך הכואב הזה, היית אתה ב'פרונט'", ציין מזכ"ל התנועה והוסיף  "זה לא פשוט, מי כמוך יודע. החקלאים, כאשר אינם באים על סיפוקם, יודעים להיות מרי נפש וחדי לשון, אך אתה הצלחת לתמרן, לצוף, למנוע גזרות ולהגיע להסכמים גם עם המרים באויבינו במערכת האוצר ובמערכת הפוליטית. 

לא כולנו יודעים להעריך את הישגיך, אך אני יודע! בטוחני כי תדע להעמיד את כל קשריך וכישוריך בכל פעם שנקרא לך 'למילואים'. בשם חקלאי ישראל כולם ובשם החקלאות הקיבוצית בפרט, אני מבקש להודות לך מקרב הלב. תודה אבו".

הוספת תגובה חדשה