דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גם תושבי הגבול הצפוני מצפים להכנעת צה"ל את חמאס

מזכ"ל התנועה ניר מאיר ביקר בגליל העליון, המפונה ממרבית התושבים המתגוררים בו, נפגש עם הנהגת המועצה האזורית ובמשגב עם, שם אמר: "הכרעת האויב בדרום ובצפון תבהיר למדינות השכנות כי מדינת ישראל וההתיישבות כאן לתמיד"
ביקור במשגב עם
משגב עם. קיבוץ תחת מתקפה

המלחמה הקשה שמנהל צה"ל מול חמאס ברצועת עזה מותירה בצל את המציאות הביטחונית החמורה שהשתררה גם בגליל העליון והמערבי מאז הטבח בשבעה באוקטובר, מציאות שהביטוי הצבאי שלה הוא ירי יום-יומי אל בסיסים ויישובים, והביטוי האזרחי שלה הוא עשרות קיבוצים ומושבים והעיר קרית שמונה שהתרוקנו מתושבים, שפונו או התפנו אל חוף מבטחים.

ביום שני ביקר מזכ"ל התנועה ניר מאיר במועצה האזורית הגליל העליון, שם נפגש עם הנהגת המועצה ושמע סקירה מקיפה על המציאות הביטחונית בגבול הצפון, על מצב התושבים שנשארו בקיבוצים ושמירת הקשר עימם ועם הרוב הגדול של התושבים, שפונו או התפנו לאזורים פחות מאוימים. במועצה אזורית הגליל העליון 29 קיבוצים, מחציתם סמוכי גדר.

המפגש השני היה במשגב עם, שטווח פעמים רבות מאז תחילת המלחמה. "אנחנו חיים בסרט בלהות", אמרו תושבים וחברי כיתת הכוננות שנשארו במקום. הם הביעו כאב, חששות וכעס גדול ותחושה שהמדינה לא עושה די ולא מפעילה את העוצמה הצבאית הדרושה מול חיזבאללה, בכדי להימנע, לעת עתה לפחות, מכניסה למערכה רחבה מול חיזבאללה. המפגש נערך בחמ"ל שבמקלט. המקום הכי בטוח להיות בו היום במשגב עם. ניר מאיר ציין את התרשמותו מעמידתם המסורה להגנת הקיבוץ כבר חודשיים וחצי. הוא ציין כי אחרי שבעה באוקטובר העיניים של כל יישובי הגבולות נשואות לתוצאות המלחמה בדרום, להן תהיה השפעה גם על המציאות בצפון. "כאן יבחן כוח הרצון של העם בישראל. האירוע שבעיצומו אנו נמצאים הוא מבחן של ממש לתפיסה הציונית. אם מקבלי ההחלטות בישראל לא יבינו כי מחובתם להבטיח את ביטחונם של יישובי הגבול, בצפון ובנגב המערבי, צפויה התכנסות מבוהלת של הציבור בישראל, לסביבות גוש דן ותבוסה לציונות. הוא הוסיף כי בכול מפגש עם מקבלי החלטות אנחנו אנו דורשים כי מדינת ישראל וצה"ל הגדול והחזק, יתייצבו למערכה וינצחו בה. רק כך תסמן מדינת ישראל לשכנותיה כי אנחנו כאן בכדי להישאר לתמיד". קראו את כתבתו של העיתונאי אלי אשכנזי באתר "וואלה!" אודות הביקור

צפו בכתבה המצולמת שהכנו על ביקור בקיבוץ ברעם בזמן המלחמה

הוספת תגובה חדשה