דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האם יש גבול לזלזול של ממשלות ישראל בתושבי עוטף עזה?

דיון ועדת הכספים של הכנסת בנושא עיכוב תשלומי האירוח לתושבי עוטף עזה שנאלצו לעזוב את ביתם במבצע 'שומר החומות' נעצר באמצע בשל העדר השתתפות מצד משרדי הממשלה. את הדיון יזמה ח"כ נירה שפק (יש עתיד) מכפר עזה והשתתפה בו גם הדס דניאלי-ילין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית
הדס דניאלי-ילין (מימין) וח"כ ניר שפק לפני הדיון שנעצר בוועדת הכספים
הדס דניאלי-ילין (מימין) וח"כ ניר שפק לפני הדיון שנעצר בוועדת הכספים

ישיבת הוועדה התקיימה ביום שלישי השבוע, בעקבות בקשה לדיון מהיר של ח"כ שפק (החברה בוועדה), והשתתפה בה גם המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין, אך הדיון נעצר בטרם הספיקה לדבר.  בפתח הדיון התברר כי אף נציג ממשרדי הממשלה שהוזמנו לא הגיע פיזית לדיון, וכי נציגי משרד האוצר הודיעו הבוקר כי לא ישתתפו בדיון, בנימוק שהסוגיה נוגעת למשרד הביטחון בלבד.

נוכח המצב, עצר יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר (ישראל ביתנו), את הדיון וקבע כי הוא יתקיים בהמשך עם השתתפות פיזית של נציגים ברמת ראשי אגף ומעלה. "את המגמה שאני רואה פה, אני כלל לא אוהב. אנשי המקצוע במשרדים צריכים לקבל את הכבוד הראוי להם, אבל הם צריכים לבוא ולכבד את האזרחים. לכן לא מקובל עלי שאין אף נציג של הממשלה, כולם בזום, לכן הדיון הזה לא ימשיך. לשבת במשרדים זה מאוד נוח, אבל אתם צריכים להגיע ולתת פה תשובות לתושבים, להתמודד עם השאלות ולתת תשובות. נקיים דיונים עם תוצאה בסוף, לא דיוני סרק. לשבת במשרדים זה מאוד נוח, אבל אתם צריכים להגיע ולתת פה תשובות לתושבים. להטיח את הדברים ובסוף לא לקבל תשובות, זה לבזות את התושבים שמבוזים מספיק", אמר ח"כ קושניר.

"אנשים מחזיקים חשבוניות ביד ולא קיבלו החזר יותר מחודשיים. גם התקציב שהוקצב לכך לא מספיק, כאשר המענה כולל גם את אשקלון ושדרות. אני מתביישת במענה שניתן, ואנחנו צריכים להגדיר תוך כמה זמן ישולם הכסף ולסכם את המנגנון לעתיד", הוסיפה ח"כ שפק במהלך הדיון.

צפו ביו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר עוצר את הישיבה

הוספת תגובה חדשה