דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הבהרה: הרפורמה בביטוחי הבריאות לא תשפיע על המבוטחים המבוטחים בפוליסת הבריאות הקולטיבית של התנועה

הבהרה חשובה בעניין הרפורמה למניעת כפל בביטוחי הבריאות הנכנסת לתוקף ביום 01/06/24
לוגו מחלקת בריאות ורווחה

הרפורמה המדוברת, שאושרה כחלק מחוק ההסדרים האחרון במאי 2023,  עניינה בביטוחי בריאות פרטיים שהם ביטוחי "פרט" מהסוג של "מהשקל הראשון", ואילו פוליסת הבריאות הקולקטיבית של התנועה הקיבוצית הינה מסוג ״משלים שב״ן", ולפיכך חברי הקיבוצים ובני משפחותיהם המבוטחים בה לא יושפעו מכניסת הרפורמה לתוקף.

כזכור, בשונה מביטוח בריאות פרטי מסוג "פרט", שמבוטחים יכולים "לרכוש מהמדף" אצל חברות הביטוח לפי רצונם וצרכיהם, את הביטוח התנועתי יכולים לרכוש עבור חבריהם רק קיבוצים החברים בתנועה הקיבוצית. הקיבוץ מנהל את רשימת מבוטחיו בפוליסה, הוא האחראי לצרף מבוטחים חדשים לרשימה שלו, לפי החלטותיו ותנאי הפוליסה, והוא האחראי גם להורות על גריעת מבוטחים בהתאם לצורך. חלק מהייחודיות של ביטוח זה, היא למשל האפשרות לצרף מבוטחים חדשים לרשימה בתקופה של "חלון הזדמנויות", ללא צורך בהצהרת בריאות וחיתום רפואי. 

בתוך כך, צוות פוליסת "מגן בריאות מורחב לקיבוץ" של התנועה הקיבוצית מזמין את אחראי/ת ביטוחי הבריאות בקיבוצים למפגש העשרה מקצועי בהשתתפות מחלקת קולקטיב בריאות בסוכנות 'משקי טנא', שיתקיים ביום ראשון 16.06.24, בשעה 14:00, באמצעות הזום. המפגש ללא עלות אך מחייב הרשמה מראש. לפרטים נוספים והרשמה למפגש: לחצו כאן

עו"ד רעות גולדסטין, מנהלת הפוליסה, וארנון בוכבינדר, ראש מטה פנסיה וביטחון סוציאלי בתנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה