דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הגלבוע חוגג 100 שנים של התיישבות, חקלאות וחיים משותפים

ביום רביעי בערב התקיים אירוע חגיגות המאה לגלבוע באמפי 'מקהל', היושב למרגלות הגלבוע במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות אלפים מתושבי האזור לדורותיו. "מודל החיים המשותפים של המרחב הזה, מודל שמכיל בתוכו לא רק מגוון מרהיב של דתות ואמונות, אלא גם פסיפס של אורחות חיים ועולמות ערכיים - זה המודל שאליו צריכה לשאוף החברה הישראלית כולה", אמר הנשיא הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג מברך את תושבי הגלבוע בחגיגות המאה. התמונה באדיבות דוברות מוא"ז הגלבוע
נשיא המדינה יצחק הרצוג מברך את תושבי הגלבוע בחגיגות המאה. התמונה באדיבות דוברות מוא"ז הגלבוע

במסגרת האירוע הוצגו ההישגים חסרי התקדים של יישובי הגלבוע מראשית הקמתו ועד היום, החיים המשותפים ליהודים וערבים בתחומי המועצה, החקלאות המתפתחת, הצדיעו לוותיקי הגלבוע והציגו את הספורטאים המקומיים שמסבים גאווה לאומית בתחרות בינלאומיות. יחד עם התושבים הגיעו לחגוג גם הזמר אברהם טל, להקת "הגבעטרון" שהוקמה בקיבוץ גבע ו"יאצק" – דמות הקיבוצניק האייקונית בגילומו של השחקן שלמה בראבא.

עובד נור, ראש המועצה האזורית הגלבוע, אמר בערב החגיגי: "בשנת 1921 החלה ההתיישבות היהודית בגלבוע, כאשר 75 חברי גדוד העבודה הקימו את הקיבוץ הראשון בגלבוע – עין חרוד. תוך מאה ימים בלבד הוקמו עוד ארבעה קיבוצים ומושב: תל יוסף, גבע, בית אלפא, חפציבה וכפר יחזקאל - כולם בתחומי המועצה האזורית הגלבוע. ההתיישבות היהודית בגלבוע, הצטרפה אל חמשת הכפרים הערבים שהיו במקום. מאז הצטרפו וקמו 21 יישובים נוספים שממשיכים לצמוח, והתבססה אחוות חיים משותפים מעוררת גאווה בגלבוע.

לגדול בגלבוע, זה לצמוח בצניעות של מי שרואים את עצמם כחלק מדבר גדול הרבה יותר, זה לצמוח מול פסגות שמזכירות לנו, שאין פסגה שאי אפשר לכבוש, ביחד, ורק בזכות הרוח! זו אחריות לנשיאת המשמעות של הרוח הגלבועית!".

חוגגים 100 כמו שצריך - אברהם טל מקפיץ את הגלבוע. תמונה באדיבות מוא"ז הגלבוע
חוגגים 100 כמו שצריך - אברהם טל מקפיץ את הגלבוע.
תמונה באדיבות מוא"ז הגלבוע

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״כשאנחנו מסתכלים עליכם, ברור לגמרי שמאה שנה משיגים רק בעבודה קשה, בעמל רב, וכן – גם באהבה גדולה. לפני מאה שנים הגיעו לכאן פועלי גדוד העבודה, שעמלו מבוקר עד לילה, וגברו על כל אתגר שהטבע והאדם העמידו בפניהם. מי כמוכם יודע שבניינם של חיים משותפים הוא מעשה יומיומי, מלאכה עדינה וסיזיפית לפעמים. אבל עם סבלנות, עם מסירות נפש, ואהבה – אין אתגר שלא נוכל לו. מודל החיים המשותפים של המרחב הזה, מודל שמכיל בתוכו לא רק מגוון מרהיב של דתות ואמונות, אלא גם פסיפס של אורחות חיים ועולמות ערכיים – קיבוצים, מושבים, ישובים קהילתיים, ישובים מעליות שונות, מתפוצות שונות – זה המודל שאליו צריכה לשאוף החברה הישראלית כולה. לעוד מאה שנים מופלאות של חיים משותפים, של צמיחה ושגשוג – לעבודה! תודה רבה לכם". 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, השתתף גם הוא באירוע ואמר לאחריו: "לכבוד היה לי לייצג את התנועה הקיבוצית באירוע לציון 100 שנות התיישבות בגלבוע. היו אלה חברי התנועה הקיבוצית שבצוותא עם מתיישבי כפר יחזקאל, הדגימו לראשונה את כוחו של הרעיון הקיבוצי ככלי מרכזי ליישומה של הציונות המעשית. אני מבקש לברך את ידידי, ראש המועצה עובד נור, ואת חברי עין חרוד מאוחד, עין חרוד איחוד, תל יוסף, גבע, בית אלפא וחפציבה, במלאות 100 שנים למהלך הדרמטי שהובילו. לחיי שנים ארוכות וטובות גם מול אתגרי העתיד".

הוספת תגובה חדשה