דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החייל הבודד ששב לניר יצחק בשביל לעזור ולהיות הרבש"צ

בן ריבניק הגיע לניר יצחק כחייל בודד במסגרת גרעין צבר והתגורר בו כשנה וחצי לאורך מסלול ההכשרה בסיירת גולני. נפשו של בן נקשרה לקיבוץ ולאחר השבעה באוקטובר חיפש דרך לעזור במאמצי השיקום ולקח על עצמו את תפקיד הרבש"צ, במקומו של ירון שחר ז"ל שנהרג כשיצא להגן על קיבוצו בזמן התקפת המחבלים. "מבחינתי זו זכות אדירה", הוא אמר לכתב ידיעות אחרונות מתן צורי שפרסם את הסיפור
הכתבה על בן שהתפרסמה בידיעות אחרונות
הכתבה על בן שהתפרסמה בידיעות אחרונות

 בן ריבניק (25) נולד וגדל במדינת מיניסוטה בארה"ב והגיע לישראל בשנת 2017 כדי ללמוד מינהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה. לאחר מכן הוא החליט לשרת בצה"ל כחייל בודד, הגיע לניר יצחק באוגוסט 2020 במסגרת גרעין צבר והתגייס לסיירת גולני. שנה וחצי הוא התגורר בקיבוץ, ולאחר שסיים מסלול בסיירת עבר להרצליה, אך ליבו נשאר בקיבוץ. "נדלקתי על הקיבוץ, פשוט ככה, היו לי שנים יפות שם" הוא אומר.

במהלך מתקפת המחבלים הרצחנית בשבעה באוקטובר איבד הקיבוץ שמונה מחבריו, ביניהם רבש"צ הקיבוץ ירון שחר ז"ל, וגופותיהם של שלושה מהם עדיין חטופות בעזה. החברים והחברות מתגוררים כעת במלון "יו ספלאש" בקיבוץ אילות. בן החליט שהוא לא יכול לעמוד מנגד, ולאחר שירות מילואים של חודש הוא חיפש דרך לעזור בשיקום של המקום שהיה לו לבית. "לא ממש חשבתי לחזור" הוא אומר, "אבל אחרי 7 באוקטובר היה לי ברור שאני כן צריך לחזור. ראיתי שהם מחפשים רבש"ץ חדש, ומיד קפצתי על ההזדמנות. מבחינתי זו זכות אדירה. האירועים שקרו בקיבוץ כאבו לי ממש. לקחתי את זה קשה מאוד, אבל השיקום הוא הכי חשוב".

לפני כמה שבועות חזר בן לקיבוץ וכעת הוא שומר עליו עד לחזרת החברים והחברות: "אני מקווה שכולם ישובו כשיחזור השקט לאזור. אנחנו כאן בקיבוץ מחכים להם ושומרים על הקיים". ההורים שלי מבינים את הצורך שלי לקחת חלק בשיקום ובהגנה על הקיבוץ, ובקרוב הם יבואו לביקור".

הוספת תגובה חדשה