דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הטיל נפל 30 מטרים מהעובדים"

חקלאים זה גזע מיוחד: רבים מהחקלאים בקיבוצים ובמושבים ממשיכים לעבוד במטע, בשדה, במכוורת וברפתות באזורים המטווחים מדי יום. "אנחנו נמשיך ונעשה מה שצריך" אמר יואב גירש מנהל ענף האבוקדו בכפר מסריק
בור
רקטה בלב מטע אבוקדו. (צילום: יואב גירש)

החקלאים בצפון – בגליל ובעמקים הצפוניים - יוצאים לעבוד על אף הסכנה להיפגע ממטחי האויב. הנפילות ב"שטחים פתוחים" הן לפעמים במטע או בשדה, והנזקים נערמים. אבל את העבודה צריך לעשות, ובכלל – חקלאים זה גזע מיוחד.

שניים מהחקלאים, יואב גירש שמנהל מטע אבוקדו בכפר מסריק וזוהר רודולף, מנהל כוורת גליל קיבוץ דן, שוחחו עם אלכסנדרה לוקש מ ynet -על המציאות החריגה, המסוכנת לעיתים, שבה הם נאלצים לתפקד בימים אלה. "הטיל שפגע בנו זה לא חלקים של מיירט וזה לא ריקושטים", סיפר גירש, "אנחנו בשטחים פתוחים, לא יבזבזו עלינו מיירטים, ולכן אנחנו חשופים. מצד שני, אנחנו נמשיך ונעשה מה שצריך". יואב העריך שנגרם למטע נזק של עשרות אלפי שקלים. לדבריו, עצים שנשרפו עד היסוד פשוט התאדו. ענפים שנשברו. עצים שההדף הפיל, קילף אותם מעלים ופירות. הצוות שהיה פה כבר התחיל בקטיף, אז הפרי מוכן לקטיף וזה נזק רציני".

עוד צפונה משם, בקיבוץ דן, הכוורות יושבות בשטח שמוגדר שטח בר, זה לא שטח מיושב, סיפר זוהר רודולף. לדבריו, הגיע הזמן שמדינת ישראל תדע למצוא איזשהו מתווה שפותר את בעיות הדבוראים, כי אנחנו בכלל מתחת לרדאר, אף אחד לא רואה אותנו.

הסיפור המלא מחכה לכם בלינק https://t.ly/po4xT

הוספת תגובה חדשה