דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המדריכים שטו בדרך לקיום הרפסודיה בקיץ

קרוב ל-200 מדריכות ומדריכים חברתיים השתתפו בהכנה בכנרת לקראת הרפסודיה המסורתית של התנועה הקיבוצית, שצפויה להתחיל בעוד פחות מחודש, במידה והמצב הביטחוני יאפשר זאת. יותר מ-3500 נערים ונערות בוגרי כיתות י'-י"ב מקיבוצים מכל הארץ צפויים להשתתף במהלך ארבעת המחזורים. השנה תהיה הרפסודיה בסימן "מחזירים את כולם הביתה בשלום!"
המדריכים לומדים לבנות רפסודה בהכנה. ההיענות גבוהה למרות ואולי בגלל השנה הקשה שעוברת על כולנו
המדריכים לומדים לבנות רפסודה בהכנה. ההיענות גבוהה למרות ואולי בגלל השנה הקשה שעוברת על כולנו

במסגרת ההכנה שנערכה על פני יומיים בימים שני-שלישי (17-18.6), אותה הוביל רכז המפעלים החינוכיים באגף חינוך, גיא גרסול, יחד עם פעילי ופעילות האגף, המדריכים עברו הדרכות בנושאים שונים כמו תפקיד המדריך ברפסודיה, סדנאות מיניות ומוגנות וסדנאות בטיחות, וכמובן, בנו יחד רפסודות שבסופו של דבר חצו על גביהן את הכנרת. כל זאת כדי לסיים את ההכנה כמפקדי רפסודות מוסמכים, ולהגיע מוכנים יחד עם בני ובנות הנוער לארבעת מחזורי הרפסודיה, שיתקיימו בין התאריכים 14.7-6.8 בחוף חוקוק (לינה בחוף חוקוק צפון ובניית הרפסודות בחוף חוקוק דרום). באגף חינוך עושים מאמצים גדולים למצוא מקום באחד מהמחזורים לקבוצות האחרונות שנמצאות ברשימת ההמתנות. קדימות בהרשמה ניתנה לקיבוצים מהמועצות האזוריות המפונות על מנת להבטיח את השתתפותם.

השנה מתקיימת הרפסודיה בזמן מלחמה מתמשכת בצפון ובדרום כאשר עשרות אלפי אזרחים מפונים מביתם, 120 חטופים וחטופות עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה ורבים רבים מאזרחי ישראל מתמודדים עם טראומה, אובדן, שכול וחוסר ודאות לגבי העתיד. מספר מדריכים לא יוכלו להגיע עם קבוצותיהם בגלל שירות מילואים, לצד מדיכים רבים שמגיעים בין תקופות מילואים ארוכות. לדברי ראשת אגף חינוך בתנועה הקיבוצית דבי ברא"ס "מציאות זו פוגשת את בני הנוער והקהילות שמהן מגיעים, כאשר רובם ככולם חווים קשיים ומורכבויות שונות בעקבות המצב. ועדיין, ההיענות הגבוהה והקולות הנשמעים מהמדריכים ומנהלי החינוך בקיבוצים מעידים על צורך אמיתי של בני הנוער להיפגש, לחוות "יחד" חיובי ומשמעותי, ולהרגיש, אפילו במשורה, שהשיגרה החינוכית שלהם נשמרת. 32 קיבוצים מפונים יקחו חלק ברפסודיה יחד עם עוד שמונה קיבוצים שלא פונו אך נמצאים בקו העימות". 

גיא גרסול, רכז המפעלים באגף חינוך, מספר "בחרנו שהרפסודיה השנה תהיה בסימן הנושא המרכז "מחזרים את כולם הביתה בשלום!" ובאמצעות זאת לשים במרכז הבמה את הצורך האקוטי בהחזרת כלל החטופים והחטופות הביתה וביצירת מצב ביטחוני שיאפשר את חזרתם הביתה של היישובים המפונים בפרט, וישיב את תחושת הביטחון והשקט בכל חלקי המדינה בכלל. דרך ציר התוכן ברפסודיה נשאף לעסוק עם בני הנוער בסוגיות הבוערות במדינה, וננסה לחשוב יחדיו על האופן בו ניתן לקחת חלק פעיל בנעשה היום ולמען העתיד של כולנו".

"לפי הערכת המצב האחרונה שהתקיימה עם הקב"ט האזורי, פיקוד העורף ומשרד החינוך אין, נכון לרגע זה, מניעה מקיום הרפסודיה", מעדכן גרסול, ומוסיף: "אנחנו נמשיך לקיים הערכות מצב לאורך הזמן כדי להבין האם ניתן לקיים את הרפסודיות בצורה בטוחה ונערך לכל התרחישים. מבחינתנו להכנת המדריכים יש חשיבות גדולה, אנחנו לא יודעים מה יהיה המצב הביטחוני בעוד חודש, אך מקווים לטוב ולכן קיימנו את ההכנה כחלק מההיערכות לרפסודיה עצמה. מעבר לכך, אנו רואים בהכנה לרפסודיה הזדמנות למפגש בין מדריכי הנוער והתכוננות לפעילות הקיץ".

הוספת תגובה חדשה