דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנגב שוב יהיה פורח

בגיליון יום העצמאות של העיתון 'ידיעות אחרונות' בחרו לספר על מיזם "החיטה צומחת שוב" שמוביל אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, ונולד בהשראת המיזם של ותיקי קיבוץ בית השיטה, בהובלת ניצן סלע ועידו פרבר, שהעתיקו את מגוריהם לקיבוץ כפר עזה למספר ימים בכל שבוע כדי לעזור בשיקום הנוי והגינות. המיזם ממשיך להתרחב, ובסוף השבוע שעבר הגיעו מתנדבים מנען לעזור בשיקום הנוי במושב מבקיעים
המתנדבים מנען עוזרים למושבניקים ממבקיעים לשקם את הנוי
המתנדבים מנען עוזרים למושבניקים ממבקיעים לשקם את הנוי

"שאפנו לשכפל את ההצלחה של קיבוץ בית השיטה שהיה החלוץ בתחום, לאחר שנוכחנו כי זה עובד מעולה מבחינת החיבור בין המתנדבים לקיבוצים, ליישובים נוספים בדרום ובצפון ולתת מענה ליותר צרכים שעולים מהשטח. במקביל, רצינו גם לתת ליותר אנשים שרוצים לקחת חלק להירתם ליוזמה המדהימה הזו״, סיפרו לכתבת העיתון גל גנות מנהלת רשת הצעירים רותם שניצקי ומנהלת מחלקת מעורבות חברתית שיר גורן, שמובילות את המיזם מטעם התנועה הקיבוצית. ״מנהלי הנוי בקיבוצים יוצרים איתנו קשר ומעלים את הצורך מהשטח ומהן הדרישות מהמתנדבים מבחינת ההכשרה המקצועית, והתנועה הקיבוצית מבצעת את התיאום בין הקיבוץ או המושב שמבקש את הסיוע לקיבוץ המתנדב. חלק מהיישובים מבקשים סיוע בנוי הקהילתי וחלק בנוי הפרטי. בסוף כל חיבור כזה אנחנו גם מוודאות שהפעילות המשותפת עברה בצורה מוצלחת״, הן מוסיפות.

עד כה, כ-100 מתנדבים לקחו חלק בפעילות שיקום הנוי של קיבוצי הנגב המערבי ובהם מגן, בארי, רעים, ניר עוז ונחל עוז, ואחרים הגיעו גם לקיבוץ סאסא בצפון. עיקר העבודה מתבצעת בשטח. המתנדבים נדרשים לעבודה פיזית לא פשוטה בכלל, לעיתים תחת שמש חזקה ובמשך שעות ארוכות. יש בהם חבר׳ה שרק השתחררו לצד מבוגרים בפנסיה. חלק מהם בעלי מקצוע כמו גננים או מנהלי נוי, אחרים באים מעולמות החקלאות, ויש גם נהגי טרקטור, מלגזנים ועוד. 

בסוף השבוע שעבר הגיעו מתנדבים מקיבוץ נען למושב מבקיעים, ויחד עם בני המושב פעלו במרץ לשיקום הנוי. הם הביאו מהבית את ציוד העבודה שלהם: מריצות, מעדרים, קילשונים, עגלות, מכסחות דשא, טרקטורים - וזאת בעזרת תרומה גדולה שגייסה עבורם התנועה הקיבוצית, ממשתלת קיבוץ יקום ומשתלת חי שתיל, של עצים, שיחים וצמחים. את המתנדבים הובילה רעיה בן אברהם, מנהלת הקהילה של נען, שאמרה: ״כששמעתי משיר על הפרויקט הבנתי שיש כאן הזדמנות נפלאה לחיבור בין קהילות. בדרך כלל החיבורים הם בין קיבוץ לקיבוץ ושמחתי להזדמנות לחיבור בין צורות התיישבות קצת אחרות דרך העשייה. אני מאמינה שזו הדרך להכיר, לחבר וליצור סולידריות וערבות הדדית שהיא בין כל האזרחים במדינת ישראל״.

לחצו כאן או כאן לקריאת כתבתה של גל גנות שהתפרסמה בגליון החג של ידיעות אחרונות 

הוספת תגובה חדשה