דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנהגת ארגוני החקלאים: "משרד האוצר מפר הסכמים וסיכומים בצורה חסרת תקדים"

משרד האוצר הפר בחודשים האחרונים שורת הסכמים וסיכומים בענפי החלב, הצומח, הדבש ושמן הזית, מחירי המים והעובדים הזרים, טוענים בהנהגת ארגוני החקלאים, אשר ביקשה פגישה דחופה עם שרי האוצר והחקלאות: "'המקלות' בהסכמים מונהגים על ידי החקלאים, ואילו ה"גזרים" נשארו רק בהודעות לתקשורת של משרד האוצר"
קציר חיטה בשדות כפר גליקסון. החיטה צומחת, בקושי. צילום: יואב סיני
קציר חיטה בשדות כפר גליקסון. החיטה צומחת, בקושי. צילום: יואב סיני

"משרד האוצר מפר הסכמים וסיכומים עם ארגוני החקלאים בצורה חסרת תקדים", כך טוענים ראשי ארגוני החקלאים במכתב חריף ששלחו אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר, בו הם מוחים על "התנהלות בעייתית" של משרד האוצר, אשר נדמה כי "שם לו למטרה לנהל מלחמת התשה כנגד החקלאות והחקלאים הישראלים".

על המכתב חתומים אנשי "צוות 6": שי חג'ג', ראש מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי, עמית יפרח יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, אורי דורמן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, דובי אמיתי יו"ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ויעקב בכר יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים האזוריים. השישה ציינו במכתבם את הפרות ההסכמים והסיכומים חסרות התקדים לאחרונה, וביניהם עם יצרני החלב לסוגיו, בענפי הצומח, הדבש ושמן הזית, בעניין מחירי המים ובעניין העובדים הזרים, והמשמעות של כל אלה היא פגיעה ביצרנים. "ההסכמים והסיכומים מיושמים באופן חלקי וחד-צדדי, כאשר "המקלות" שבהסכמים הונחתו זה מכבר ומכובדים על ידי הארגונים החקלאיים, ואילו ה"גזרים" נשארו רק בהודעות לתקשורת של משרד האוצר", הם טוענים ומסיימים בדרישה שמשרד האוצר יבהיר באופן מחייב כי הסכמים חתומים וסיכומים יכובדו, יופסקו ההפרות שלהם וייושמו הסיכומים וההמלצות המקצועיות של משרד החקלאות.

קראו את המכתב המלא שנשלח לשרי האוצר והחקלאות ופיתוח הכפר

עוד לא יבשה הדיו על מכתבם, ומנכ"ל מועצת החלב איציק שניידר הודיע לחברי מועצת המנהלים שלו כי משרד האוצר הפר את "הסכם החלב", עם פרסום הליך חדש לייבוא גבינות, "הליך שאינו בהתאם להסכם ובלי שום התייעצות עם גורמים בענף, ותוך התעלמות מסעיפים מפורשים בהסכם, שמשמעותם פגיעה ביצרנים המקומיים", כפי שדיווח שניידר לעמיתיו. עוד הוא ציין כי פנה בדחיפות לאנשי האוצר לעצור באופן מיידי את החלוקה של המכסות עד לקיום דיון עם גורמים בענף. בארגונים הודיעו כי ימשיכו להיאבק כדי למנוע את המשך הפגיעה בענפי החקלאות ופרנסת החקלאים והיישובים.

הוספת תגובה חדשה