דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הערבות הקיבוצית: משקמים נוי בקיבוצי העוטף, מצילים פרי בקיבוצי גבול הצפון

חמ"ל המתנדבים שמפעילה התנועה ממשיך לספק ידיים עובדות ולב גדול לקיבוצים המפונים בעוטף ובגבול הצפון, לקטיף פרי או עבודה נדרשת אחרת, שאחת מהן היא שיקום הנוי בקיבוץ
מתנדבות מפלמחים מסייעות בשיקום הנוי בנחל עוז. צילום: ערן שלמה
מתנדבות מפלמחים מסייעות בשיקום הנוי בנחל עוז. צילום: ערן שלמה

ביום שני השבוע הגיעה לנחל עוז קבוצה של 11 מתנדבים – 9 מהם מקיבוץ פלמחים ו-2 מגבעת חיים איחוד, ובמשך היום הם עישבו וטיפחו את הנוי בקיבוץ. בין המתנדבים היה גם אלעד זיו (46) מפלמחים, נשוי ואב לשני ילדים, מתכנת במקצועו. הוא וחבריו שמעו על היוזמה "החיטה צומחת שוב", שיזמו וקידמו חברים מבוגרים מקיבוץ בית השיטה שבאו לשקם את הנוי בכפר עזה המפונה, ואשר התרחבה לקיבוצים נוספים עם הצטרפות חמ"ל המתנדבים של התנועה הקיבוצית. "אנחנו מעשבים, עושים גינון. היום נורא חם, אז התחלנו לעבוד במקומות חשופים וכשנהיה ממש חם עברנו לעשב בין עצים ואיפה שיש גם צל. התחושה היא שאנחנו עושים משהו נחוץ וזו הרגשה טובה. נחל עוז הם אחים שלנו ואנחנו רוצים להקל במה שאפשר" אמר אלעד זיו. העבודות יימשכו בימים הבאים עם עוד קבוצות של מתנדבים.

בסוף השבוע שעבר ובמהלך ימי השבוע הזה עבדו בקדחתנות יותר מ-60 מתנדבים לסייע להציל את מטעי הדובדבנים של קיבוץ מנרה המטווח מאז תחילת המלחמה. את המתנדבים ארגן והכווין חמ"ל המתנדבים שמפעילה התנועה מאז תחילת המלחמה, לעזרת קיבוצי העוטף וגבול הצפון. הצורך לעזור למנרה בקטיף הפך קריטי כי הפרי כבר היה מוכן לקטיף והעיכובים גרמו לחשש כבד שהפרי יבשיל ואז כבר יגיעו אליו מזיקים דוגמת זבוב הפירות.

קרן פרדו, מנהלת מוקד הסיוע בחקלאות של התנועה הקיבוצית, ציינה כי בימים אלה אנחנו שולחים יותר מ-150 מתנדבים שמצילים חלקות וקוטפים תחת אש. לצד מנרה, השבוע המתנדבים שלנו יקטפו גם בין השאר בבית הלל, מלכיה, מירון, רעים, זיקים, תלמי אליהו ועוד. רותם שניצקי, מנהלת חמ"ל המתנדבים, ציינה כי "זו תקופה קשה בהרבה מובנים, אך יש בה גם הרבה תקווה בזכות ההתנדבות והאכפתיות של המון אנשים טובים".

הוספת תגובה חדשה