דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הפזמונאית דורית צמרת מבית השיטה הלכה לעולמה

הפזמונאית דורית צמרת, שחיברה את השיר "החיטה צומחת שוב", הלכה לעולמה הלילה (בין רביעי לחמישי) בקיבוצה בגיל 80. הלוויתה תיערך מחר (שישי), בשעה 11:00 בבוקר, בבית העלמין שבקיבוצה, בית השיטה

צילום: אתר בית השיטה
צילום: אתר בית השיטה

צמרת נולדה בשנת 1943, את שירותה הצבאי עשתה בחטיבת הנח"ל וכתבה בעיתון "במחנה נח"ל". לאחר שחרורה חזרה לקיבוץ בו נולדה, בית השיטה, שם ערכה את "יחד", בטאון התק"ם בין השנים 1984-1986. במקצועה הייתה מרצה לקולנוע, ובשנים האחרונות הייתה פעילה בארגונים שונים למען השלום.

את השיר "החיטה צומחת שוב" כתבה בשנת 1974 בעקבות ההלם והאבל הכבד שאחזו בקיבוץ עם נפילתם של 11 מבניו במלחמת יום הכיפורים. השיר הפך לאחד מהפזמונים המזוהים ביותר עם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל לאחר שהולחן בשנת 1978 על ידי חבר קיבוץ שער הגולן, חיים ברקני. תחילה בוצע השיר על ידי חברי להקת הגבעטרון, ובהמשך זכה לביצוע המזוהה ביותר עימו של חוה אלברשטיין.

ארז שטיין חבר קיבוץ בית השיטה ספד לה: "דורית בת קיבוץ שורשית שהייתה מעורבת בכל השמחות והאסונות של בית השיטה והייתה חלק בלתי נפרד מחיי הקיבוץ. אישה מיוחדת שהייתה מסוגלת לייצר אמירה כל כך חמה של עצב ושל תקווה משולבים יחד".

צמרת הייתה נשואה לניסן ארנברג, והותירה אחריה ארבעה ילדים ותשעה נכדים. אחת מבנותיה היא התסריטאית והיוצרת נועה ארנברג. 

הוספת תגובה חדשה