דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זה העתיד שלנו: מתחדשים ומחזקים את תחום הצעירים בשער הנגב

בשבוע שעבר התקיימה הכשרת מובילי ומובילות תחום הצעירים ביישובי המועצה האזורית שער הנגב שאורגנה במשותף על ידי רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית ומרכז צעירים שער הנגב. ההכשרה התקיימה במבנה החדש והמושקע של מרכז הצעירים שנחנך לאחרונה
הכשרת מובילי תחום צעירים בשער הנגב

מרכז צעירים שער הנגב שם לו למטרה להקים פורום אזורי שיסייע לרכזים לפתח ולקדם את תחום הצעירים ביישובי המועצה, ובדומה למרכזי צעירים נוספים במועצות אזוריות אחרות הוא חבר לרשת הצעירים בתנועה הקיבוצית לבניית הכשרה שתסייע לעוסקים בתחום לקדם אותו. המשתתפים והמשתתפות קיבלו תשתית של ידע וכלים לבירור צרכי הצעירים, הרלוונטיות של ועדת הצעירים ושילוב הדור הצעיר בקהילה ובאזור.   

את ההכשרה פתחו נעמי דרגון-גוטקין, מנהלת מרכז צעירים שער הנגב, ורותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה, שסקרו את תחום הצעירים ברמה האזורית והארצית, החשיבות בקידום התחום בקיבוצים ואת מטרות ההכשרה. לאחר מכן, עברו המובילות והמובילים סדנא עם מנחת הקבוצות אילה בריליאנט (שפיים), בה מיפו את צרכי הצעירים, שלבי החיים, הקהילות הקיבוציות השונות ותפקידו של רכז/ת ועדת הצעירים בתוך הקהילה. המשתתפים שוחחו על המטרות והאתגרים המשותפים ועל מעורבות של צעירים וצעירות בקהילה ותחושת השייכות אליה, והתחילו לבנות תשתית לשיתופי פעולה בין היישובים.

במהלך המפגש פגשו המשתתפים את ראש המועצה אופיר ליבשטיין, שהיה שותף בצוות "הטורקים הצעירים" שפעל לקידום מנהיגות צעירה בקיבוצים, ואת מנכ"לית המועצה, לילך שיינגורטן. השניים הביעו את אמונם בפעילותם של מובילי ומובילות התחום בקיבוצים ובהכשרה המקצועית.

מוזמנים ומוזמנות להירשם למפגש השלישי לשנת 2023 של הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים, שיתקיים באמצעות הזום ביום שני הקרוב, 15.5, בשעה  20:30. המפגש יעסוק בנושא מעורבות פעילה בקהילה הקיבוצית וכיצד ניתן לרתום צעירים למעורבות ונקיטת יוזמה. הרשמה למפגש >>> https://wkf.ms/3LqiKH3.

פרטים נוספים על הפורום הארצי ניתן לקבל מאורטל - ortal.benharrosh@tkz.co.il
 

עקבו אחר הפעילות של 'הרשת' בפייסבוק >>> https://www.facebook.com/hareshetkz

הוספת תגובה חדשה