דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוללו בכרמים - חגיגות 40 שנה לקיבוץ המיוחד

ביום ראשון, 10.07.22, חודשים של עבודה והכנות הגיעו לשיאם בכרמים בחגיגות ה-40 להקמת הקיבוץ. החגיגות התקיימו באיחור של שנתיים בעקבות מגפת הקורונה. האירועים כללו תערוכת צילומים שסקרה את תולדות כרמים מיום הקמת היישוב בשנת 1980 על ידי 12 חברים ועד ימינו, מופע אומנותי שהופק על ידי מיטב הכישרונות המקומיים וכיבוד קל
חגיגות ה-40 לכרמים
חגיגות ה-40 לכרמים

כרמים, אשר לפני כ-15 שנה מנה 23 חברים בלבד והיה בסכנת סגירה, הצליח מאז לגדול ולצמוח ומונה כיום כ-160 חברים, כשהוא חורט על דגלו חזון חדש של קיימות וחיים משותפים של דתיים וחילוניים. שבילי הקיבוץ שהיו פעם כמעט ריקים מילדים שוקקים בשנים האחרונות בילדים, פעוטות, אופניים ו"בימבות".

את חברי כרמים בירכו לרגל החגיגות ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית וניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון.

ראש המועצה אמר, בין היתר, לחברים ולחברות: "הפכתם מקיבוץ שיתופי לקיבוץ מתחדש, יצרתם חזון ייחודי משלכם לחיים משותפים - חילוניים ודתיים - והובלתם תהליכים מרגשים למען איכות הסביבה ומעורבות חברתית. מאחל לכם בשמי ובשם תושבי המועצה עוד שנים רבות של חיי קהילה מתפתחת וגדלה, כזו שמלמדת אותנו הרבה על חיים משותפים, כבוד הדדי ותרומה לקהילה. תישארו אתם".

מזכ"ל התנועה ציין בברכתו כי "שנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת היו שנים קשות ביותר להתיישבות הקיבוצית הצעירה. אני יודע... חוויתי זאת בעצמי. קיבוצים צעירים רבים מאוד לא שרדו את התקופה הקשה ועברו טרנספורמציות מסוגים שונים. הרגע הזה שבו הפכה הסוכנות היהודית מ"האח הגדול" לנושה, העמיד כל אחד מהקיבוצים הצעירים וחבריהם בפני החלטות קשות. אישיות, משפחתיות וקיבוציות. אתם נאחזתם בקרקע ובעקרונות ושרדתם את הסופה. בחרתם בדרך משלכם, חציתם את שנות המשבר הקשה תוך החלטה לאפיין מחדש את קיבוצכם כקיבוץ מעורב ואקולוגי. במבחן התוצאה, זה בהחלט הצליח, האם יצליח גם בהמשך? חובת ההוכחה עליכם".

ללי זינגר, מנהלת קהילת כרמים: "בגלל מגפת הקורונה אירוע ה-40 לכרמים נחגג באיחור אבל זה אפשר לנו להתכונן ולהתארגן ולחשוב לעומק איך היינו רוצים לציין אותו. את החגיגות הובילה, בעשר אצבעות, ועדת תרבות והוא היה שיא של כישרונות ויכולות מקומיים שביטא להפליא את האופי המיוחד של המקום. היה מרגש ביותר ומטעין בכוחות חדשים לעוד 40 שנים, לפחות, של התפתחות והתחדשות".

מאחלים לחברות וחברי כרמים חגיגות יובל נהדרות לא פחות!

הוספת תגובה חדשה