דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ח"כ בני גנץ תקף את הממשלה בכנס הנהגות הקיבוצים: הרפורמה המשטרית תפגע בכלכלה, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית".

על סיכויי ההידברות עם הממשלה אמר "עבור נתניהו ולין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. נמשיך להיאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית".
שר הביטחון לשעבר, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, נושא דברים בכנס ההנהגות התשיעי
שר הביטחון לשעבר, ח"כ רא"ל (במיל') בני גנץ, נושא דברים בכנס ההנהגות התשיעי

ח"כ בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי התארח (ד') בכנס הנהגות הקיבוצים המתקיים בים המלח, ותקף את הממשלה על מהלכי החקיקה להחלשת מערכת המשפט: "הקואליציה החליטה לפלוש למגילת העצמאות – ולמחוק את מה שהיא מייצגת. זה יפגע בכלכלה ובהייטק, בהגנה על מפקדי צה"ל, ובעוצמתנו המדינית. אבל זה יפגע קודם כל בנו כמדינה וכחברה.

על ההידברות עם הממשלה אמר ח"כ גנץ, "כשהוכרזה ההפיכה המשטרית, הייתי הראשון לקרוא להידברות ולהסכמות רחבות. התשובה שקיבלתי הייתה מזלזלת– "נדבר בוועדה". אז איך אתם מסבירים את זה שהקולות השתנו, שפתאום ראש הממשלה ושר המשפטים ושר האוצר, קוראים השכם וערב להידברות. יש לזה רק סיבה אחת – המחאה. היא מצליחה. ואתם, שבאים בהמוניכם, חלק בלתי נפרד ממנה.

תנאיו של גנץ לכניסה להידברות עם הממשלה: הידברות היא לא מטרה – אלא אמצעי.­­ עבורי, עבורנו – היא אמצעי להגיע לרפורמה אמיתית, מקיפה שיש לה כמה תנאים: אין פוליטיזציה של מערכת המשפט ושומרי הסף, אין שלב ב' שלא נכלל ברפורמה, והיא תכלול קודם כל חוק יסוד חקיקה מקיף ורחב ורפורמות שיסייעו לאזרחים.

"עבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור": לצערי, ציין גנץ, נראה שעבור נתניהו ולוין הידברות היא אמצעי ציני ליחסי ציבור. אחרת איך אפשר להסביר את ההתעקשות על "אף לא דקה", איך אפשר להסביר למה רק אחרי המחאות והסקרים הם החליטו שהם מוכנים להידבר? ח"כ גנץ הוסיף, "חברים, אנחנו לא נוותר על המדינה שלנו, שההורים והסבים שלנו בנו במו ידיהם - ניצולי שואה ועולים שגדלו במעברות, אנשים שנלחמו במערכות ישראל ושירתו במחתרות אנחנו זוכרים מהו הבית שלנו, מה שילמנו כדי להקים אותו, ואיזה חשיבות יש לו. אין לאף ממשלה זמנית מנדט להחריב אותו. "ניאבק בקיצוניים שמחללים את הממשלה – שמבקשים להפיץ גזענות, לחדור לתוך צה"ל ולהפוך את המשטרה לפוליטית". ניאבק לעצור את ההפיכה הזו באמצעים הדמוקרטיים והחוקיים".

הוספת תגובה חדשה