דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יהדות כתרבות וקשר עם יהדות העולם

מעגל שיח

חוג הדיון בנושא "יהדות כתרבות וקשר עם יהדות העולם" הונחה על ידי עילם בר לב ואפרת קרינסקי. הדיון היה מעמיק ופורה ונגע בשאלות גדולות, הנוגעות לתפקידה של התנועה בעיסוק בסוגיות הקשורות ליהדות. הדיון התרכז בשתי זירות עשייה: פנימה- בתוך הקיבוצים והחוצה- כלפי החברה הישראלית.
פנימה - הדיון התרכז במשימה התנועתית לחבר את הדור הצעיר לעיסוק בתכנים מעולם התרבות היהודית, לחבר בין מסורות החגים העשירות שהשתמרו בקיבוצים לבין המקורות היהודיים והקיבוציים שלהן. לצד זאת, הנוכחים במעגל ראו בעיסוק בתכנים מהתרבות היהודית-ישראלית קרש קפיצה משמעותי לאיחוד זהותי מחודש של הקיבוצים תחת תנועה אחת.
החוצה - עלו דעות מגוונות באשר לתפקיד התנועה הקיבוצית בזירה הארצית בהקשר של תרבות יהודית: משימה לאומית להעלות את נכסי התרבות שלנו לזירה הארצית ע"י הוצאת ספרים, תערוכות וכו'; השתתפות במאבק על הכרת הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים על ידי מוסדות המדינה, מאבק על דמותה של השבת במרחב הציבורי (כולל תחבורה ציבורית); חיבור עם תנועות הנוער הכחולות העולמיות והידוק הקשרים והסיוע בהוצאת שליחים לחו"ל; חיזוק קשרי הגומלין והעבודה המשותפת עם ארגוני התוכן בתחום הקשורים לתנועה הקיבוצית: בינ"ה, המדרשה באורנים ומכון שיטים.

הוספת תגובה חדשה