דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצרים את השביל המיוחד של עמק הירדן

בשבוע שעבר סיימו משתתפי מחזור עמק הירדן של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי", מבית רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית וקרן ברל כצנלסון ובשיתוף המועצה האזורית, את חלקם בתכנית המנהיגות להכשרת פעילות ופעילים חברתיים ופוליטיים. גיל שמש מקיבוץ אלומות, ממסיימי המחזור, חלק איתנו את רשמיו
משתתפי ומשתתפות מחזור עמק הירדן של תכנית שבילים ומובילי התכנית על רקע הכנרת היפה
משתתפי ומשתתפות מחזור עמק הירדן של תכנית שבילים ומובילי התכנית על רקע הכנרת היפה

״אז איך מסכמים 3 חודשים אינטנסיביים? הכל התחיל במפגש של חבורת צעירות וצעירים מעמק הירדן שקיבלו על עצמם את האתגר בדמות מפגשים שבועיים, שבהם עסקו בשלל היבטיה של החברה הישראלית, הפוליטיקה הארצית והמקומית והמרחב הקיבוצי. במהלך שלושת החודשים האחרונים דנו איך אנחנו יכולים להפוך את המרחב שבו אנחנו חיים למקום טוב יותר, איך נוכל לתרום לקהילה שלנו ולחברה הישראלית בצורה מיטבית, וכמובן קראנו את כתבי ברל ומוקי... צור... לא הזמר.

במהלך שלושת החודשים האחרונים יצרנו תשתית כח פעולה של צעירות וצעירים שאכפת להם מהמרחב הארצי והקיבוצי ומעוניינים לפעול ולשנות. המשתתפים והמשתתפות עוסקים במגוון תחומים: חינוך, תרבות, מגזר עסקי, הנהגה קיבוצית. הספקנו לשמוע מפי מיטב המרצים על נושאים כלכליים חברתיים, דת ומדינה, סוגיית הבטחון, המרחב הכפרי, השלטון המקומי, התנועה הקיבוצית ועוד. שוחחנו ובחנו נושאים מנקודות מבט אידיאולוגיות והחשיבות של הקשבה לקשת הדעות הרחבה. התווכחנו על איזה בית עלמין יפה יותר (אלומות, ברור) וצחקנו עד כדי דמעות ביומיים של סמינר.

אז לסיכום, למדנו, צחקנו, התגבשנו ויצרנו את השביל המיוחד של עמק הירדן. זאת ההזדמנות להגיד תודה לנחשון ויעל על הליווי ובעיקר הסבלנות, תודה לשירה רוכברג ממרכז צעירים עמק הירדן על ההכלה בשלושת החודשים האחרונים, תודה לרותם שניצקי ומאיה לב מאגף צעירים של התנועה הקיבוצית על היכולת לדייק אותנו במרחבי הפעולה".

לא מוקי הזמר, אבל כן מוקי שמצטלמים איתו
בתמונה: לא מוקי הזמר, אבל כן מוקי שמצטלמים איתו


תכנית "שבילים" הינה תכנית הדגל של רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואחת מתכניות המנהיגות הצעירה שמובילה הרשת בשיתוף קרן ברל כצנלסון. מטרת התוכנית הינה הכשרת מנהיגות צעירה מקומית, אזורית וארצית, כשהפעם התרכזה התוכנית ספציפית במועצה האזורית עמק הירדן על קיבוציה השונים. בתכנית לקחו 16 משתתפים ומשתתפות מתחומי עיסוק שונים, כשהמשותף לכולם הוא הרצון להשפיע ולהשתלב בתפקידי הובלה בקהילה הקיבוצית, במועצה האזורית או בחברה הישראלית בכללותה. 

הבוגרות והבוגרים מצטרפים לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית לעוד צעירות וצעירים ברחבי הארץ, שמחוללים שינויים כל אחד בתחומו. 
כמו כן, הרשת בשיתוף מרכז צעירים עמק הירדן ימשיכו ללוות את היוזמות המקומיות של הבוגרים והבוגרות. 

בקרוב ייפתח מחזור נוסף בשיתוף שער הנגב ואשכול. הזדמנות אחרונה להצטרף >> לחצו כאן להרשמה

הוספת תגובה חדשה