דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ילדי כיתת הבר-מצווה מלהבות הבשן הגיעו בחנוכה לשמח קשישים בקריית שמונה

במסגרת מאמץ מתמשך לצמצום תופעת הבדידות בקרב קשישים, הגיעו במהלך החנוכה כ-620 מתנדבים של "הקרן לידידות" לבתיהם של קשישים בודדים בכל רחבי הארץ, הדליקו איתם נרות והעניקו להם מעט אור וחום
ילדי כיתת הבר-מצווה מלהבות הבשן הגיעו בחנוכה לשמח ולהפיג את בדידותם של כ-50 קשישים בודדים בקריית שמונה

 

הקרן לידידות, בראשות הרב יחיאל אקשטיין, החלה במבצע "מאירים בידידות" לשימוח והפגת בדידות לכ-1200 קשישים בודדים בכל הארץ. המבצע הוא חלק ממאמציה המתמשכים של הקרן לשיפור רווחתם של קשישים החיים בעוני וטיפול בתופעת הבדידות המאפיינת קשישים רבים בישראל וגורמת להם למצוקה גדולה.

במשך השנה הקרן לידידות מסייעת לכ-102,000 קשישים וניצולי שואה באספקת מזון חודשית, מימון תרופות, סיוע רפואי, מענקי חימום חורף ועוד. כל זאת בהשקעה כוללת של כ-79 מיליון שקלים בשנה.

במסגרת המבצע הגיעו במהלך חג החנוכה בני ובנות מצווה מקיבוץ להבות הבשן (קבוצת "להבה") לבתיהם של קשישים בקריית שמונה, חילקו להם סופגניות ואיחלו להם חג שמח. הפעילות התקיימה בהובלת רכזת הקרן לידידות עפרה אילון בשיתוף עם מחלקת הרווחה בעיר.

נשיא ומייסד הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין: "הבדידות היא אחת ההתמודדויות הקשות ביותר עמן חיים הקשישים בישראל. לעיתים היא קשה אף יותר ממאבק ההישרדות הכלכלי המאפיין רבים בגיל הזקנה. חשוב לנו לגרש את החושך ולהביא אור וחום לחיי הקשישים בישראל בחנוכה ולאורך כל השנה".

ראש עיריית קריית שמונה, הרב ניסים מלכה בירך על הפעילות ואמר כי: "אני רואה בדור המייסדים של מדינת ישראל בכלל ושל קריית שמונה בפרט את האנשים הכי יקרים שיש. בזכות פעילותם בשנים הראשונות של קום המדינה הצלחנו להגשים חלומות רבים. חג החנוכה הוא כידוע גם חג האור. פעילות הקרן לידידות למען קשישים בודדים מוסיפה אור מיוחד לחייהם. על כולנו מוטלת החובה לחבק, לדאוג ולהוקיר תודה לקשישים הבודדים ולהפוך את חייהם לחיים עם תקווה ומשמעות".

 

רכזת הקרן לידידות, עפרה אילון אמרה כי:" אנחנו גאים מאוד בעשרות מתנדבינו הפועלים לאורך השנה לסייע ולהפיג את בדידות הקשישים באזור. אנחנו מזמינים כל אדם שרוצה להצטרף אלינו להתנדבות ארוכת טווח או חד פעמית לפנות לקרן באמצעות אתר האינטרנט שלנו, דף הפייסבוק או בטלפון למוקד הידידות 9779*. יחד נבטיח שאף קשיש בקריית שמונה ובאזור כולו, לא יישאר לבד בחגים ובכל השנה".

 

הקרן לידידות

הקרן לידידות, מייסודו של הרב יחיאל אקשטיין, היא הארגון החברתי הגדול במדינה הפועל לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן פועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של מעל ל-1.4 מיליון תורמים אוהבי ישראל שאינם יהודים ברחבי העולם, חרטה על דגלה סיוע לאוכלוסיות במצוקה וגייסה עד כה מעל לארבעה מיליארד שקלים לביצוע פרויקטים מגוונים, בתחום עוני ורווחה, עלייה וקליטה חירום ובטחון בישראל.

הוספת תגובה חדשה