דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יצאו לדרך: פגישת עבודה ראשונה בין ההנהגה החקלאית לשר החקלאות

לאחר פגישה ראשונה שהתקיימה בכנס החקלאות הקיבוצית לפני שבועיים בין מזכ"ל התנועה לשר החקלאות, בשבוע שעבר נפגש השר בפעם הראשונה עם "צוות 6". ההנהגה החקלאית סיכמה עם השר דיכטר על אבני הדרך שיעזרו לחזק ולבסס את החקלאות הישראלית במספר תחומים
השר דיכטר עם ההנהגה החקלאית

ביום שלישי התקיימה ישיבת עבודה ראשונה בין שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, לחברי ההנהגה החקלאית, בה לקחו חלק חברי "צוות 6": אבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח – מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית, שי חג'ג' – יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים ויעקב בכר – יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים. לפגישה הצטרפו גם מאיר יפרח, מזכ"ל ארגון מגדלי הירקות, ירון בלחסן, מזכ"ל ארגון מגדלי הפירות, ואילנה דרור, כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל.    

נציגי ההנהגה החקלאית הציגו לשר דיכטר את הנתונים העדכניים ביותר המבליטים את חשיבות בטחון המזון כנושא אסטרטגי ראשון במעלה למדינת ישראל, וכן את הנזקים שנגרמו לענפים החקלאיים כתוצאה מהמדיניות שננקטה עד היום. הנתונים הוצגו באופן מדויק ובהיר על ידי עמית בן-צור, מנכ"ל מכון המחקר "יסודות". חברי הצוות עמדו על הסיבות לקשיים ההולכים וגדלים הניצבים בפני חקלאי ישראל ועל פתרונות אפשריים לאתגר. כן הוצגו גם הכשלים החמורים בתכנית הקודמת, מבית מדרשו של אגף התקציבים ועל תוצאות בעייתיות ביותר של מהלכים חד צדדיים שננקטו, אשר הביאו לפגיעה קשה ברווחיות המגדלים לצד כישלון מוחלט ביומרה להוריד את יוקר המחייה.

ההנהגה החקלאית סיכמה עם השר דיכטר על אבני הדרך שיעזרו לחזק ולבסס את החקלאות הישראלית בהשקעות, חדשנות, מו"פ חקלאי, הוזלת אמצעי הייצור, כניסת הדור הצעיר לתחום ואת חשיבותה האסטרטגית של החקלאות על השמירה על גבולות מדינת ישראל. כמו כן, ההנהגה החקלאית הבהירה לשר כי השילוב של הגדלת ההיצע החקלאי לצד הירידה בהסתמכות על ייבוא הוא הפתרון היחידי שיעזור מחד לבסס את ביטחון המזון של מדינת ישראל ומאידך ל להפחית את יוקר המחייה.

השר דיכטר מסר בתום הפגישה: "ביטחון תזונתי הינו יעד מרכזי בקדנציה הקרובה ואנו פועלים לענות על כלל הצרכים. אני גאה לומר שישראל מובילה בטכנולוגיות חקלאיות חדשניות, אשר מאפשרות לנו לייצר יותר מזון עם פחות מים ומשאבים אחרים. אנו פועלים גם לקידום שיטות חקלאות אורגניות ברות קיימא, כדי להבטיח שהמזון שלנו לא רק מזין, אלא גם טוב לסביבה. המשרד רואה לנכון לתמוך בחקלאים, לסייע להם לשפר את הייצור ולהגדיל את מגוון המוצרים, ובמקביל נלחם בכדי להוריד את יוקר המחייה ושלכל הישראלים תהיה גישה למזון הדרוש להם לאורך חיים בריא".

הנהגת החקלאים מסרה בתום הפגישה: "אנו שמחים על הפגישה שמסמנת את תחילת הדרך להסטה של ספינת החקלאות חזרה מהמקום שהממשלות הקודמות יצרו, למקום שיבסס אותה, יחזק אותה ויבטיח את עמידותה במשברי העתיד - ביטחון המזון, משברים עולמיים ועליות מחירי המזון בעולם, ומקווים שמשרד החקלאות יחזור וישמש בית חם לחקלאי ישראל".

הוספת תגובה חדשה