דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ישמרו על הבית מגבוה

בטקס סיום קורס טיס 187 שנערך בשבוע שעבר בצל הלחימה בדרום ובצפון, בו הוענקו דרגות הקצונה וכנפי הטיסה לבוגרי ובוגרות הקורס, עמדו בין 36 לוחמות ולוחמי צוות אוויר גם שניים משלנו שיצטרפו בקרוב להגנה על הבית - סגן י' מקיבוץ במועצה האזורית אשכול וסגן מ' מקיבוץ במועצה האזורית הגליל העליון
מימין לשמאל: סגן מ' וסגן י'. צילום: דובר צה"ל
מימין לשמאל: סגן מ' וסגן י'. צילום: דובר צה"ל

מסדר הכנפיים המסורתי התקיים הפעם במתכונת מצומצמת בבסיס עובדה ולא בבסיס חצרים, עקב המלחמה. הטקס התקיים במעמד מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים והבוגרות. בחודשים האחרונים המשיכו הצוערים את הקורס בצל המלחמה, הם התפזרו בטייסות המבצעיות בכל החיל, שם עזרו בביצוע משימות מבצעיות והשתתפו במאמץ המלחמתי. למרות הניסיון הרב שצברו מעצם היותם בטייסות המבצעיות בזמן מלחמה, הם החמיצו פרק משמעותי בהכשרתם. כדי לוודא שיסיימו את הקורס בכשירות מלאה, מפקד בית הספר לטיסה יחד עם שאר המפקדים בקורס, הגדירו מחדש את הגיחות שחייבים הצוערים לעבור כדי לסיים את הכשרתם, ובכך הצליחו לגשר על הפער.

"למעלה משמונים יום צה"ל פועל בכל הזירות בהגנה ובהתקפה", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי במסר מרחוק לבוגרות ובוגרי הקורס, "חיל האוויר פועל במלחמה הזו בהצטיינות. אני שומע את זה מהאנשים החשובים ביותר להעיד על כך, המפקדים בשטח והכוחות. הסוד הוא השותפות והתיאום עם הכוחות האחרים. התקדמנו בכך מאוד בתקופה האחרונה בזכות הפיקוד הבכיר בחיל, ואתם תדאגו לשמר ואף לחזק זאת לעתיד".

"אתם, הניצבים כאן היום על מגרש המסדרים, מסיימים את קורס הטיס בזמן היסטורי, בסערת הקרבות", נאם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, "אנחנו עומדים כאן בשעה שבה לוחמים אמיצים נלחמים בעזה מבית לבית, מסמטה לסמטה, כשמסוקי הקרב, כלי הטיס המאוישים מרחוק, מטוסי תובלה ומטוסי קרב מסייעים ממעל, כשמסוקי הסער ולוחמי 669 מפנים פצועים מאזורי הקרבות בחירוף נפש, במטרה להציל את חייהם. לדור שלכם יהיה חלק משמעותי בהשגת יעדי המלחמה ובהשבת הביטחון לתושבי המדינה. אתם שתאפשרו לחיל האוויר להמשיך ולהתעצם, להיות קטלני בהתקפה, חזק בהגנה ובלתי ניתן לעצירה בפעולתו. הדור שלכם, הוא זה שבמעשיו יעצב את תפיסת הביטחון של מדינת ישראל שנים קדימה. פרשו כנפיים, הכו בעוצמה ושובו בשלום". 

הכירו את מסיימי קורס 187 מהקיבוצים:

סגן י', בן 22 מקיבוץ במועצה אזורית אשכול - טייס מסוקים

לסגן י' שני אחים קטנים. אמו יועצת בבית ספר לחינוך מיוחד ואביו חקלאי בקיבוץ. בתיכון הרחיב את מגמות מדעי המחשב ופיזיקה, ובזמנו הפנוי אוהב לטייל, לרוץ ולנגן בגיטרה. הוא מעיד כי מהיום הראשון בקורס הוא רצה להיות במגמת טייסי מסוקים, מכיוון שממש חשוב לו להיות קרוב לשטח ולסייע לכוחות בקרקע. את שלוש השנים האחרונות הוא מסכם כך: "הקורס הזה הוא לקחת טירון ולהפוך אותו לבן אדם חושב, ללוחם, דרך חוויות שנועדו לרסק ולבנות אותך מחדש. זה לא מובן מאליו".

ביום שבת ה-7.10 איבד סגן י' חברים רבים, והוא עצמו שהה בבית הוריו בשעה שקיבוצו הותקף על ידי עשרות מחבלי חמאס. על כך הוא סיפר: "יש לי דירה משלי בקיבוץ, אבל בגלל שזה היה הלילה האחרון של הרגילה החלטתי לישון בבית עם ההורים. קמנו לכמות אדירה של יירוטים וישר רצנו לממ"ד. אחרי הסבב הראשון יצאתי להביא דברים לשהייה ממושכת שם, כי הבנתי שזה לא משהו רגיל. בדרך חזרה שמעתי יריות, ואז דיווחים על מחבלים בקיבוץ. הם ניסו לפרוץ לנו לבית ולא הצליחו. אני יודע שאם הייתי נשאר בדירה שלי, לא הייתי יוצא בחיים". 

סגן מ׳, בן 22 מקיבוץ במועצה האזורית הגליל העליון - טייס תובלה

סגן מ' הוא הבכור במשפחה ולו שתי אחיות קטנות. אמו עובדת במפעל בקיבוץ במועצה ואביו עובד כמנהל תפעול. בתיכון הרחיב את מגמות פיזיקה ומדעי המחשב, ולפני גיוסו לקורס יצא לשנת שירות דרך התנועה הקיבוצית והיה מדריך טיולים בבית ספר שדה שדה בוקר. בזמנו הפנוי אוהב מ' לטייל ולעסוק במכונאות.

מ' מספר כי התקופה האחרונה בצל מלחמת "חרבות ברזל" העלתה לו את המוטיבציה: "הבנתי שצריך להסתכל קדימה, אני מחכה להיות רלוונטי במלחמות הבאות, כרגע אני מתרכז בלהיות הכי טוב שאני יכול". וכך הוא מסכם את הקורס: "עברתי חתיכת דרך, ועם זאת אני יודע שזה לא הדבר הכי גדול שאני אעשה, לפחות ככה אני מקווה. רק במלחמה הבנתי למה צריך שלוש שנים בשביל להיות צוות אוויר, ואני מקווה שאשתמש בכלים שקיבלתי בקורס כדי להגיע כמה שיותר רחוק". 

גאים בכם מאוד - טוסו לשלום וחזרו אלינו בשלום!

הוספת תגובה חדשה