דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל העולם כולו גשר צר מאוד

בשבוע שעבר הסתיים המחזור הראשון של קורס הגישור לממלאות וממלאי תפקידים בקיבוצים. המשתתפות והמשתתפים העידו שקיבלו כלים רבי ערך להתמודדות עם הקונפליקטים הכרוכים במילוי תפקיד מוביל בקהילה. "הקורס מאפשר הזדמנות ללמוד שפה חדשה שניתן בעזרתה לחזק את המרקם החברתי," סיכמה אחת המשתתפות. כעת, חושבים בתנועה הקיבוצית על דרכים להרחבת הכלים ולהטמעת השפה הדיאלוגית בקיבוצים עצמם
משתתפי ומשתתפות קורס הגישור הראשון לממלאי וממלאות תפקידים בקיבוצים, בתמונה קבוצתית עם תעודות הסיום
משתתפי ומשתתפות קורס הגישור הראשון לממלאי וממלאות תפקידים בקיבוצים, בתמונה קבוצתית עם תעודות הסיום

מילוי תפקיד בקיבוץ מביא איתו (לצד משמעות וסיפוק) חיכוך בלתי פוסק עם הקהילה, ריבוי ממשקים טעונים ופוטנציאל אינסופי לקונפליקטים קטנים וגדולים. במסגרת הרצון לחזק את ממלאות וממלאי התפקידים, לצמצם שחיקה ולהעשיר את ארגז הכלים הניהולי והאישי, קיימה התנועה הקיבוצית קורס גישור ייעודי לממלאות וממלאי תפקידים. הקורס נבנה כשיתוף פעולה בין קבוצת גומא-גבים והמוסד לבוררות וגישור ואגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית. את הקורס הנחתה מטעם גומא-גבים עו"ד מרב מירון-גורן (רוחמה), מנחה ומגשרת ותיקה.

"באגף חברה וקהילה זיהינו זה מכבר את הצורך הגובר לעסוק בתרבות השיח בקהילות הקיבוציות. מילוי תפקיד מוביל בקהילה כרוך במקדם חיכוך גבוה ודורש יכולות הכלה, הקשבה, רגישות וחוסן נפשי," אומרת ד"ר אילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית. "קורס הגישור מהווה, מבחינתנו, דרך לחזק את המנהיגות הקיבוצית, וגם חלק ממהלך רחב להבאת השפה הגישורית והדיאלוגית לקיבוצים, ובכוונתנו לפתח כלים נוספים בעתיד הקרוב".

בקורס השתתפו ממלאות/י תפקיד מתחומים מגוונים: ניהול קהילה, מש"א, בריאות ורווחה, ניהול עסקי, תרבות, צמיחה וקליטה, שיוך דירות וצעירים.

רוני רוזנצוויג, המנהל העסקי של להבות הבשן, מגדיר את הקורס, "קורס חובה לכל בעלי התפקידים בקיבוץ. הקורס נותן כלים מעשיים ומהווה פתח לעולם הגישור, שמשלב תיאוריה יחד עם פרקטיקה תוך שימוש בסימולציות מהחיים הקיבוציים".

לדברי סיון קציר, מנהלת בריאות ורווחה בזיקים, הקורס התאפיין באותנטיות שנבעה מהרכב הקבוצה ומהעובדה שמרב, המנחה, היא בת וחברת קיבוץ. "הרגשתי שאני יכולה להביא את עצמי ואת הרגישויות השונות עימן אני מתמודדת בקהילה ושמחתי לשמוע ולהחשף לקשיים של חברי לקבוצה האחרים ולדעת שכולנו שוחים באותו ים. הקורס הזה בהחלט נותן כלים להתמודדות עם קשיי היום יום, בהם לא מעט פעמים נדרש לגשר בין החברים, הצרכים והממסד/הקיבוץ. הקורס מאפשר הזדמנות ללמוד שפה חדשה שניתן בעזרתה לחזק את המרקם החברתי".

הוספת תגובה חדשה