דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

פרידה מיורם טהרלב - ענק התרבות מיגור. מועצת התנועה אישרה את תכניות העבודה ותקציב התנועה לשנת 2022 וממליצה לקיבוצים להעלות את גובה פנסיית המינימום. קבלו במתנה סל קליטה והסילו – לא מה שחשבתם/ן. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בית התנועה הקיבוצית החדש
 07/01/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

יורם טהרלב הלך לעולמו –
עוד לא תמו כל פלאיו  

הבוקר (חמישי) נפטר ענק התרבות, בן קיבוץ יגור, בגיל 84 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בצירוף מקרים מרגש נכתב אתמול קטע משירו "החולמים אחר השמש" על אחד מקירות בית התנועה החדש
יורם טהרלב הלך לעולמו – עוד לא תמו כל פלאיו  

טהרלב, משורר, פזמונאי, מחזאי, סופר, מתרגם וסטנדאפיסט, אחראי לנכסי צאן ברזל של התרבות הישראלית כמו "גבעת התחמושת", "הבלדה על יואל משה סלומון" או "ההר הירוק תמיד", שהינו דוגמה לאחד מהשירים הרבים בהם תיאר באהבה את חיי הקיבוץ.

טהרלב זכה בפרסים רבים על יצירתו, בהם פרס שר החינוך לתרבות יהודית, פרס שרת התרבות והספורט לאמנים ותיקים, אות הוקרה על מפעל חיים לזמר העברי של אונ' בר אילן ועוד.

המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין, חברת קיבוצו: "רק לפני שבועיים שוחחתי עם יורם ז"ל בטלפון, ביקשתי את רשותו להשתמש בקטע משירו על קיר בית התנועה הקיבוצית החדש. יורם התרגש מאד, וביקש שנזמין אותו לבית החדש. בדיוק אתמול נכתב בית משירו "החולמים אחר השמש" על אחד הקירות בבניין". 


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

מועצת התנועה אישרה ברוב גדול את תוכניות העבודה לשנת 2022 ואת תקציב התנועה הקיבוצית

במועצה שהתקיימה באופן "היברידי" – זום ופיזי במקביל, השתתפו 139 צירים. מזכ"ל התנועה: "תוכנית העבודה אמורה לשרת שתי מטרות על – מיצוב וחיזוק צורת החיים הקיבוצית כבת קיימא לאורך זמן וחיזוק התנועה הקיבוצית כמערכת שתכליתה היא שימור ושיפור הערכים
והמטרות המשותפות"
לוגו תנועה

המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי-ילין, חברת קיבוץ יגור פתחה את המועצה בדברי הספד על יורם טהרלב שנפטר הבוקר (ראו כתבה נפרדת). מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ספד גם הוא ליורם טהרלב ולאחר מכן החל בסקירה הקבועה של "ממועצה למועצה". מאיר סיפר כי בקרוב צפוי תהליך לעדכון רשימת נציגי הציבור במזכירות התנועה, וכן תהליך איתור בחירה וחפיפה לשני ממלאי תפקידים בכירים, רכז אגף הכלכלה ומבקר התנועה.

לאחר מכן הוצגה תוכנית העבודה של התנועה לשנת 2022 -  מזכ"ל התנועה פתח הדיון בנושא ואמר בין היתר: "כל התוכנית שאנחנו מציגים כאן אמורה לשרת שתי מטרות על – מיצוב וחיזוק צורת החיים הקיבוצית כבת קיימא לאורך זמן וחיזוק התנועה הקיבוצית כמערכת שתכליתה היא שימור ושיפור הערכים והמטרות המשותפות". אחריו דיברה המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין ופרטה את יעדי מטה התנועה וראשי האגפים הציגו לצירות וצירי המועצה את תוכנית העבודה של אגפיהם. בנוסף הוצגו גם תוכניות העבודה של המחלקה המשפטית, רכזי האזור, המחלקה הפוליטית, הקואופרציה והמטה השיתופי.

גזבר התנועה, גלעד בכרך, הציג את תקציב התנועה, כאשר מעבר לחוסר הוודאות של "הקורונה", שהפכה להיות חלק משגרת חיינו, תקציב התנועה לשנת  2022 צפוי להיות "תקציב מעבר" – תרתי משמע. על רקע העברת בית התנועה ליקום, היה צורך בהשקעות משמעותיות הן בהתאמת המקום החדש, והן בעלויות היציאה מ – לאונרדו, כאשר התקבולים הצפויים בגין השכרת המבנה בלאונרדו, יתקבלו רק החל מהרבעון האחרון של שנת 2022.

המעבר ליקום משנה גם את מבנה ההוצאות של מטה התנועה, כשמצד אחד צפוי חיסכון ניכר בתשלומי ארנונה, חניה ותפעול הבית, ומצד שני ישנן הוצאות חדשות, כגון תשלום שכר דירה. לגבי הפעילות השוטפת של מחלקות התנועה, הסביר גזבר התנועה כי תקציב מחלקות התנועה המעודכן יעמוד על כ- 21.6 מיליון ש"ח ויהיה גבוה בכ- 900 אש"ח מתקציב 2021.


באנר חשבשבת

מועצת התנועה ממליצה לקיבוצים להעלות את גובה הפנסיה המינימלית לחברים

מועצת התנועה אישרה את הצעת מזכירות התנועה להמליץ לקיבוצים היכולים לעשות זאת מבחינה כלכלית , להוסיף בשנת 2022 לקצבה אותה משלם הקיבוץ לחבריו (מקום בו משולמת קצבה בגובה פנסיית המינימום), תוספת בסך 100 שקלים בחודש כביטוי לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן בשנת 2021
צילום איתי רודן
צילום איתי רודן

הכוונה היא לקיבוץ בו משולמת קצבה בגובה פנסיית המינימום, תוספת בסך 100 שקלים כביטוי לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן בשנת 2021. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ציין בדיון כי רשמת האגודות השיתופיות תומכת בכל פה בהצעת התנועה.

המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי-ילין הסבירה: "המדד של השכר הממוצע במשק, אליו מוצמדת הפנסיה בקיבוץ, השתבש עם הקורונה והמדינה החליטה להקפיאו אבל בפועל יוקר המחייה עלה ולכן אנו מוצאים לנכון להמליץ על עלייה כמו בשנים שעברו, בכ-2.5%. כמובן כל קיבוץ צריך לקיים את הדיון בהתאם ליכולותיו".

ארנון בוכבינדר, ראש מטה פנסיה וביטחון סוציאלי בתנועה, מפרט: "זו הפעם הראשונה מזה עשר שנים שהמועצה חזרה לעסוק בנושאים הקשורים לגובה הפנסיה הראויה בקיבוצים, מאז ההחלטות ההיסטוריות שקיבלה בתאריך הסמלי 11/10/11 ומלוות את קיבוצי התנועה מאז. החלטת מועצת התנועה שהתקבלה כעת מהווה המשך של תפיסת הערבות ההדדית והדאגה לחברים שבגיל הפרישה".


באנר מזרחי טפחות חלק עליון

חברי הכנסת הקיבוצניקים יצטרפו כחברים למזכירות התנועה

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את המלצת מזכירות התנועה לצירופם של ח"כ רם שפע (העבודה), נירה שפק (יש עתיד) ויעל רון בן משה (כחול לבן) כחברים קבועים במזכירות התנועה
גגג
חברי הכנסת המצטרפים. צילום יעל רון בן משה: ראובן קפוצ׳ינסקי.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הסביר לצירי המועצה כי היה צורך בשינוי החוברת הכחולה על מנת להגדיל את מספר חברי המזכירות לצירוף חברי הכנסת, ולכן עברו מספר חודשים מאז בחירתם לכנסת ועד לצירופם למזכירות. מאיר הוסיף כי נשלחה פניה לכל חברי הכנסת חברי הקיבוצים, ושלושת חברי הכנסת האמורים הביעו רצון להיות חברי מזכירות. מאיר הדגיש כי ח"כ אלון שוסטר, מנוע מלהיות חבר מזכירות בשל היותו סגן שר.


באנר משקארד מתנות.

חברי כנסת מאיימים: לא נגיע להצבעות אם ייחתם הצו ליבוא פירות וירקות

אתמול (רביעי) חזרו ראשי ההנהגה החקלאית למו"מ מעשי מול משרדי החקלאות והאוצר. בדיונים לוקחת חלק נעמה שולץ, מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי. ניר מאיר: "אנחנו מקווים להגיע לעיסקה רחבה מול ממשלת ישראל שתכלול את חוק החקלאות, ההטלה, מיסוי בחקלאות, הורדת מחיר המים, הפחתת עלויות העסקת עובדים זרים, תמיכה ישירה פרוגרסיבית ע"פ מינים וע"פ אזורים בארץ, חוק עידוד השקעות הון בחקלאות ועוד"
חדשות 12 מדווחים – חברי כנסת מאיימים: לא נגיע להצבעות אם ייחתם הצו ליבוא פירות וירקות
ח"כ רם שפע, יוזם המכתב. צילום: דוברות הכנסת

דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חדשות 12 דיווחה ביום ראשון בערב כי קבוצה של עשרה ח"כים בראשות יו"ר סיעת העבודה, רם שפע, חתמו בתחילת השבוע על מכתב שהוגש לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר החקלאות עודד פורר, ובו הם מאיימים להפסיק להגיע להצבעות מייד אם בשבוע הבא ייחתמו צווי הסרת מכסי היבוא על פירות וירקות בלי הבנות איתם. כזכור, ערב אישור התקציב הסכימו חברי הכנסת מהקואליציה לתמוך בתקציב בתנאי שהרפורמה תקודם בהסכמה.

בנוסף על שפע, הח"כים שחתומים על המכתב: יאיר גולן, אלון שוסטר, אפרת רייטן, אמילי מואטי, איבתיסאם מרעאנה, גלעד קריב, נעמה לזימי, יעל רון בן משה ומופיד מרעי. לטענתם מדובר במחטף שנועד להקדים את מסקנות הוועדה שהוקמה לבדוק את פערי התיווך, בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"לית משרד החקלאות.

במכתב מציינים החותמים בין היתר: "למרות כל הסיכומים והנכונות לנסות ולהגיע להבנות, בחירתכם לפרסם את הצו מהווה הפרה באופן חד-צדדי של הסיכום הברור שלפיו הרפורמה בחקלאות תיושם רק לאחר משא ומתן מואץ תוך הסכמות רחבות בלבד. אנו נאלצים להודיע בצער כי החתימה הסופית על הצווים תוביל מייד להיעדרות חברי כנסת רבים מהצבעות במליאה". 


באנר ביטוח חקלאי

חמסה עלינו – מפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת, מבית היוצר של אגפי התנועה הקיבוצית

כמו בגלים קודמים נתכנס, גם הפעם בזום, נמשיך להעמיק את היכרות בינינו, ממלאות וממלאי התפקידים מקיבוצים שונים, נלמד זה מזו ונחזק את מעגלי השוּתְפוּת
חמסה עלינו – מפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת, מבית היוצר של אגפי התנועה הקיבוצית.

אמנם המגפה עולמית, המצב בלתי אפשרי וזה קורה לכולנו, אבל לנו יש את הקהילה הקיבוצית שלנו.

רשמו את התאריך 17.1.22, בין השעות 14:00-16:00.

תכנית מפורטת תפורסם בימים הקרובים. לחצו כאן לקישור למפגש


באנר מרכז קליטה

"הנקלטים הם הזדמנות עבור כולנו
ליצור משהו חדש"

מה הם אתגרי הקליטה העכשוויים בקיבוצים ומה הכלים הכי רלוונטיים להתמודד איתם? כנס "מרכז קליטה" שנערך בזום בשבוע שעבר הפגיש יותר מ-150 משתתפות ומשתתפים העוסקים בתחום זה בקיבוצים ללמידה משותפת, חיבור והשראה
"הנקלטים הם הזדמנות עבור כולנו ליצור משהו חדש"

הכנס, שאורגן על ידי מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית והיה אמור להתקיים בשפיים, עבר לפורמט מקוון בשל התפשטות הגל החמישי של הקורונה. עובדה זו לא מנעה ממספר רב מאוד של מובילי ומובילות צמ"ד וקליטה בקיבוצים להתחבר מרחוק, חלקם בצפייה משותפת יחד עם שותפות ושותפים נוספים מוועדת קליטה, ולקחת חלק פעיל במפגש.

במרכז הכנס עמדה השאלה: כיצד נבנה תכנית עבודה קיבוצית שמתאימה לקליטה מתמשכת ומתרחבת בקיבוץ שלנו? המטרה היתה להעמיק את ההבנה של האתגר בפניו כולנו עומדים: צמיחה דמוגרפית מתמדת וקהילות שנמצאות בשינוי כל הזמן, ולצייד את המשתתפות/ים בידע וכלים לחזק את הקהילות הקיבוציות בהן הן/ם פועלות ופועלים.

הכנס נפתח בהיכרות בחדרי זום. לאחר מכן הציגה ענת מרלא (מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה) את הממצאים והתובנות המרכזיות מסקר חברות וחברים חדשים שערכה המחלקה במאי-יוני השנה בשת"פ עם פרופ' מיכל פלגי מהמכון לחקר הקיבוץ באוניברסיטת חיפה. בין ההמלצות שעולות מהסקר: מיסוד תהליך קליטה מובנה, מפגשי למידה על הקיבוץ, גיבוש הנקלטות/ים כקבוצה, ליווי אישי ומשפחה מלווה ומיפוי וזיהוי צרכי החברות והחברים החדשים.


באנר מזרחי טפחות חלק תחתון

סל קליטה: המדריך לקליטה לחברות וצמיחה מיטבית בקיבוץ

חוברת שהפיקה מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה מנסחת תפיסה מקצועית ומנגישה כלים וידע לעוסקות ולעוסקים בתחומים אלה בקיבוצים
סל קליטה: המדריך לקליטה לחברות וצמיחה מיטבית בקיבוץ
המדריך המלא, עכשיו בנייד הקרוב לידיכם

כל קיבוץ העוסק בקליטת חברות וחברים חדשים (ולפי הנתונים, מדובר בקרוב ל-100 אחוז מהקיבוצים כיום) כבר מבין את המורכבות ומכלול ההיבטים בהם נוגעת הקליטה. נראה שאין תחום בקיבוץ שאינו מושפע מ- או משפיע על – הצמיחה העתידית של הקיבוץ. ריבוי הממשקים מחייב את מי שמוביל/ה את התחום הזה בקיבוצים ללמידה מתמדת.

מדריך "סל קליטה" נועד לייצר שפה משותפת בנושא הקליטה במרחב הקיבוצי, לאגם במקום אחד ידע ומידע מקצועי וגם להנגיש כלים, רעיונות ודוגמאות שיכולים לשמש את הקיבוצים בתהליכים שהם מובילים.

המדריך מבוסס בעיקרו על חומרים שנאספו על ידי משתתפות ומשתתפי קורס קיבוצומח שנערך ב-2021, בסיוע משמעותי של איילת אפשטיין מכפר עזה, על בסיס ההרצאות והחומרים בקורס שהועברו על ידי מומחי/ות תוכן מהתנועה הקיבוצית ומחוצה לה, וכן על הידע המגוון שנאסף במחלקה בשנים האחרונות במפגשים, הכשרות וכנסים.

 פרקי החוברת כוללים את התחומים הבאים: אסטרטגיה לצמיחת הקיבוץ, זהות הקיבוץ ומהות החברות, תשתית ארגונית, תשתית פיזית וקניינית, היבטים כלכליים, שיווק  מידע והסברה, תהליכי הערכה ובחינת התאמה, ליווי והשתלבות ובינוי קהילה קולטת.


באנר ביטוח חקלאי

הסילו – לא מה שחשבתן וחשבתם

בתנועה הקיבוצית פיתחו כלי עבודה שמטרתו לתת "מבט מלמעלה" של 360 מעלות על הקיבוץ על בסיס "קהילה קיבוצית במיטבה" ולהניח את התשתית לבניית תכנית עבודה רלוונטית ומותאמת
הסילו – לא מה שחשבתן וחשבתם

הכלי פותח בהשראת מודל דומה שמשמש במועצות האזוריות עמק המעיינות וגליל עליון ככלי לעבודת מטה מול מטה.

הסילו הוא כלי פשוט וגמיש שמאפשר לקיבוץ למפות באופן עצמאי היבטים מרכזיים בהתנהלותו, באמצעות שאלון אותו ממלאים ממלאות/י תפקידים, חברות וחברי הקהילה ושותפות/ים בעלי היכרות מעמיקה עם הקיבוץ (וניתן להוסיף עוד קבוצות מיקוד). תוצאות המיפוי מסייעות לקיבוץ לזהות מגמות, תחומי חוזק ואתגרים ומתוך כך לייצר את המענה הקהילתי והארגוני המדויק ביותר.

מתוך חשיבות גדולה לחוסן הכלכלי של הקיבוץ הצוות חיבר לסילו כלי לאבחון כלכלי שפותח בתנועה הקיבוצית בשיתוף ברית פיקוח ומאפשר לקיבוץ למדוד את איתנותו הכלכלית ובנוסף להשוות לאזור הגאוגרפי ולתמונה הכוללת בתנועה הקיבוצית. הכלי ניתן לקיבוצים ללא עלות וחברי הצוות יסייעו לקיבוצים המעוניינים בתהליך האבחון וניתוח התוצאות.


באנר משקארד מתנות.

גם אם יתמהמה בוא יבוא –
מועד חדש לכנס החינוך השביעי

בשל ההתפשטות המחודשת של נגיף הקורונה, כנס החינוך שהיה עתיד להתקיים בסוף החודש נדחה לחודש מרץ. מבטיחים לשמור על האיכות
גם אם יתמהמה בוא יבוא – מועד חדש לכנס החינוך ה-7

בעוד צוות אגף חינוך וצוות ההיגוי לכנס החינוך ה-7 עמלים במרץ בהכנות וההרשמה בעיצומה, הולכת ומתבהרת ההבנה שהקורונה בכלל וזן האומיקרון בפרט, מאתגרים אותנו מאוד מאוד במימוש התכניות שלנו למפגש השנתי הארצי .

היכולת לייצר ודאות, לממש את התוכניות ולהאמין שמנהלי החינוך ומנחי תכנית ההעשרה של השינשינים אכן יצליחו להגיע לכנס, שיתאפשר להם להשתחרר מהמשימות והאתגרים היומיומיים הקשים ליום/יומיים ולהגיע אלינו לכנס הולכת ומתרחקת.

לכן, לאחר בדיקות ותיאומים, הצלחנו לתאם מועד חדש לכנס: 21-22/3 במלון יערים במעלה החמישה. כל מי שכבר ביצע הרשמה – ההרשמה בתוקף למועד החדש. עד אז, אנחנו באגף חינוך עומדים לרשות מנהלי החינוך וצוותי החינוך בקיבוצים.

ראשת אגף חינוך בתנועה, דבי ברא"ס: "פעילות ופעילות אגף חינוך מחבקים מרחוק ומזמינים אתכם להיתמך ולהיעזר בכל מה שתמצאו לנכון. מצפים למפגש הגדול, שגם אם יתמהמה – בוא יבוא".


פייסבוק התנועה

מנגישים את מכינות בינ"ה לכולם - אף אחד לא נשאר בחוץ!

מכינת בינ"ה, שהוקמה על ידי פעילים מהתנועה הקיבוצית ועד היום נתמכת ופועלת תחת המעטפת שלה, מגייסת בימים אלה כסף עבור הקמת המכינה העירונית המונגשת הראשונה בישראל! מאות כבר תרמו למטרה חשובה זו, ואם גם אתם ואתן מאמינים בה - הצטרפו אליהם
מאיה לנדר במהלך טיול של המכינה
מאיה לנדר במהלך טיול של המכינה

מאיה לנדר היא בוגרת של המכינה למנהיגות של בינ"ה ע"ש לובה אליאב, ובפוסט שפירסמה היא כתבה את המילים הבאות: "מי שמכיר אותי יודע שאחת המטרות שלי היא לפתוח דלתות לבאים אחריי - בבית ספר, במכינה, בצבא ועכשיו באוניברסיטה. בסוף, לכל אחד ואחת מגיעה הזדמנות שווה. ועכשיו, בבינ"ה - המטרה שלי הפכה למציאות. בינ"ה מקימה שלוחה שתהיה נגישה לכל נער או נערה עם מוגבלות ובכך תהפוך למכינה הנגישה העירונית הראשונה בארץ. ירכש ציוד שינגיש את השטח לאנשים בכיסאות גלגלים, יבנו רמפות, מעקות, ירכש ציוד לכיתות אקוסטיות ועוד".

מאיה לא סתם מדברת על הרצון להזדמנות שווה. מכיוון שהיא סובלת ממגבלת ניידות כתוצאה משיתוק מוחין קל, מאיה התקשתה למצוא מכינה קדם צבאית לעשות בה שנת הכנה משמעותית לצבא ולחיים. לשמחתם של אנשי בינ"ה, הם הצליחו לגייס את מאיה אליהם כבר בהיותה בת 18, לאחר שכבר מספר שנים היא מעוררת בהם השראה, כעת היא מובילה את קמפיין "אף אחד לא נשאר בחוץ!" של מכינות בינ"ה.

תמכו בקמפיין של בינ"ה: https://my.israelgives.org/he/members/mechina2021


באנר חשבשבת

הכירו את חשבשבת ERP

בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה והטמעת כלים חדשניים ויעילים, נראה כי גם בקרב מקבלי ההחלטות בקיבוצים קיימת הבנה כי עבר הזמן של תשלומים עצומים של מאות אלפי ש"ח למערכות הניהול, שאינן נותנות מענה מלא לצרכי הקיבוץ על כל ענפיו ועסקיו. חשבשבת ERP מותאמת לניהול הקיבוץ – מפעלים, גד"ש, בילינג של חברים ועוד. **הכתבה בשיתוף חברת חשבשבת
הכירו את חשבשבת ERP

יותר מ-100 קיבוצים וישובים מנהלים את פעילותם באמצעות תוכנת חשבשבת ERP. בעבר רווחה העמדה שהקיבוץ אינו מתנהל כמו עסק רגיל, אולם בשנים האחרונות הגיעו אנשי הקיבוץ לידי הבנה שמרבית כלי הניהול דומים בקיבוצים ובעסקים: מלאי, פיננסים, ספקים, חשבונות החברים וחיובים קבועים, מרכזי תמחיר לפי הענפים השונים בקיבוץ ועוד.

לפני שנים, ערכה חברת חשבשבת תחקיר מעמיק לגבי הדרישות הנוספות והמיוחדות של הקיבוצים, והתאימה את תוכנת ה-ERP שלה, על מנת  כדי לתת מענה כלכלי, יעיל ומדויק לצרכי הניהול של הקיבוצים. עקב התאמה זו, הצטרפו בחמש השנים האחרונות למערכת חשבשבת מעל 100 קיבוצים וישובים, העושים בה שימוש מושכל בניהול, תוך הפקת דוחות המציגים תמונה מקיפה מחד גיסא ופרטנית מאידך גיסא. דוחות אלה מאפשרים לערוך ניתוחים מדויקים ולהגיע להחלטות המבוססות על נתונים. כל זה נעשה ביעילות ובעלות הוגנת.

חשבשבת ERP כוללת מודול מלאי מתקדם, ניהול רכש, ניהול רכוש קבוע ופחת, ניהול מחסנים, ניהול סבב חתימות ותהליכים (BPM) ועונה על דרישות נוספות בתחום הלוגיסטיקה. המערכת מאפשרת ניהול תקציב מתקדם ומדויק והכל בסנכרון מלא למערכת הפיננסית ולמודול המלאי והרכש. כמו כן ניתן להפיק דוח תמחיר מדויק, וכן דוחות מאוחדים בריבוי חברות, כפי שנדרש בקיבוצים.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה