דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

דיון ראשון בוועדת הכספים בנושא פתרונות למשבר הדיור במרחב הכפרי. אילו ממצאים עלו בסקר השכר בעולם העבודה הקיבוצי? מחדשים מסורת ארוכת שנים לרגל ט"ו בשבט. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ועדת הכספים
 13/01/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן
 

"את תפיסת ההתיישבות בכללותה,
ותפיסת ההתיישבות במרחב הכפרי,
יש להפוך לתוכניות"

ביום שלישי התקיים בוועדת הכספים של הכנסת דיון ראשון בנושא פתרונות למשבר הדיור במרחב הכפרי ביוזמתה של ח"כ נירה שפק (יש עתיד) מכפר עזה. מזכ"ל התנועה הקיבוצית שהשתתף בדיון: "יש אנשים, יש שטח, יש תכניות, יש תב"ע ואין היתרים - תשחררו אותנו מזה"

בפתיחת הדיון הודה יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, לחברת הכנסת שפק על כך שיזמה את הדיון ואמר כי "מדובר בדיון ראשון אך לא אחרון בנושא. אני חושב שאי אפשר לנתק את זה מהתמונה הכוללת של משבר הדיור בישראל והצורך לפעול להגדלת ההיצע כפיתרון לביקושים ולמחירים. כמו כן, אי אפשר לנתק את האסטרטגיה שבנתה הממשלה והתכנית הממשלתית שהוצגה להגדלת ההיצע מבלי לדון באופן ספציפי על הדיור במרחב הכפרי והחסמים הידועים שעומדים בפניו".

אחריו קיבלה את רשות הדיבור ח"כ שפק שאמרה: "ביקשתי לקיים דיון כדי לדון במהות, מהי התפיסה ומה תכנית המימוש, ראיתי לכך חשיבות כדי שאפשר יהיה לבחון לאור זאת נושאים ונקודות פרטניות. לפני ש"יורדים לשורה", חשוב להתחיל מראשית הצירים, להבין את הדרקטיבה, לאתר את הווקטור שלפיו פועלים.בחודשים האחרונים חיפשתי מסמכים ומדיניות מתכללת בנושא תפיסת ההתישבות והדיור בישראל ככלל ובמרחב הכפרי בפרט ולא מצאתי שום דבר סדור!

אני לא יודעת אם קיימת הסתכלות כוללת, אם יש תכנית עם חלוקה לסקטורים או אם יש שוני בתפיסת המימוש בצורות התיישבות שונות. את תפיסת ההתיישבות בכללותה ותפיסת ההתיישבות במרחב הכפרי, יש להפוך לתוכניות ואת התוכניות לפרט בשיטת ביצוע עם יעדים רב שנתיים, אבני דרך, משאבים ותקציבים. התפיסה והתכנית קריטיות כדי שניתן יהיה להשוות את המענה לצרכים והמציאות המשתנה. היערכות המצב, מענה לאירועים משמעותיים ושינויי תפיסה כמו- משבר האקלים, לקחי "שומר החומות", מצבי חירום, משילות ואחיזה בקרקע ועוד".


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

"במחי החלטה קפריזית אחת של שר, החקלאות עומדת בפני משבר
שלא ידעה כמותו"

ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, דגן לוין, בטור מיוחד על הרפורמה בחקלאות: "הרפורמה המוצעת כושלת בשלושה מבחנים בסיסיים, שדי באחד מהם לבדו כדי לפסול אותה: היא מבוססת על הנחות עבודה שגויות עובדתית, מייצרת תחרות לא הוגנת לחקלאות הישראלית ותוביל לנזק ערכי וציוני"
ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, דגן לוין, בטור מיוחד על הרפורמה בחקלאות: "הרפורמה המוצעת כושלת בשלושה מבחנים בסיסיים, שדי באחד מהם לבדו כדי לפסול אותה: היא מבוססת על הנחות עבודה שגויות עובדתית, מייצרת תחרות לא הוגנת לחקלאות הישראלית ותוביל לנזק ערכי וציוני".

"שִׁבְעָה שָׁבֻעֹת, תִּסְפָּר-לָךְ" (דברים, פרק ט"ז פסוק ט'); שבעה שבועות – זהו פרק הזמן שחלף לו מיום כינון הממשלה ועד ליום אישור הרפורמה החקלאית בממשלה, רפורמה שבאירופה נבנית בזהירות ובמקצועיות, נפרשת הדרגתית לאורך מספר שנים ומלווה בתהליכי בקרה והתאמה; רפורמה שככל שלא תשונה, אחריתה זריעת הרס עצום בחקלאות הישראלית המפוארת, שבמשך עשרות שנים והביאה הישגים יוצאי דופן למדינת ישראל, ובמחי החלטה קפריזית אחת של שר החקלאות עומדת בפני משבר שלא ידעה כמותו.

יעדה של הרפורמה המוצעת הוא מעבר מתמיכה עקיפה לתמיכה ישירה. יעד זה אינו פסול, ככל שהוא מנוהל נכון; אלא שלשר החקלאות אצה רצה הדרך והוא מסכל דיון מקצועי אמיתי עם החקלאים כמצוות הממשלה, דורס את הדרג המקצועי במשרדו המתנגד לרפורמה כפי שהיא מוצעת ומפזר סיסמאות שטחיות שאינן יורדות לשורשו של השינוי שהוא מוביל - שינוי המאיים למוטט ענפים חקלאיים רבים, לפגוע אנושות  בכלכלת יישובי פריפריה רבים ולהוציא ממעגל העבודה והפרנסה חקלאים מיובלי ידיים וקמוטי פנים מעשרות שנים בשמש היוקדת.


באנר חשבשבת

אבלים על מותו של עמיקם אסם ז"ל

אסם, איש תרבות ומחנך, מזכיר הקיבוץ ופעיל התנועה הקיבוצית לשעבר, נפטר ביום שישי האחרון בגיל 84, בקיבוצו, אפיקים. היה מעמודי התווך של קיבוצו לאורך עשרות שנים ומאנשי הרוח והתרבות הבולטים של עמק הירדן והתנועה הקיבוצית
עמיקם אסם ז"ל ואשתו תחיה תבדל"א במסיבת יום הולדת 80 שנערכה להם בקיבוץ
עמיקם אסם ז"ל ואשתו תחיה תבדל"א במסיבת יום הולדת 80 שנערכה להם בקיבוץ

עמיקם נולד בתל-אביב בשנת 1937,  בנם יחידם של זהבה, לשעבר גולדה, שהגיעה מליטא לארץ ישראל כספורטאית למכביה ואביו, אברהם (אברשה) סמולינסקי, שהיה קבלן גדול וגם איש הבוהמה, חבר של אלתרמן ושלונסקי, רביזיוניסט, שבלחץ בן גוריון עזב את לח"י והצטרף ל"ההגנה".

יו"ר הקיבוץ, עידן הלמן, ספדה לו בהלוויה ואמרה בין היתר: "עוד בהיותו נער מימי הגרעין ב"צופים" האמין ברעיון הקיבוצי, בשותפות, בערבות הדדית. מעולם לא זנח את הרעיון הקיבוצי ואת אהבתו הגדולה לאפיקים. עמיקם מילא מגוון רחב של תפקידים: ריכוז ועדת תרבות, ריכוז ועדת לימודים, עריכת העלון, מרכז כוח אדם, מרכז ועדת חברה, מרכז עבודה, מרכז ועדת ביקורת, מרכז מסלול בנים מזכיר קיבוץ (בתקופה שכך קראו לתפקיד) והיה שותף מרכזי בתקנון הקיבוץ שקיים עד היום. בנוסף, היה פעיל גם בתנועה: שליח בארצות הברית מטעם "הצופים" בשנים 1968-1970, לשם נסע עם משפחתו. הוא עבד בתנועה הקיבוצית בימי המזכ"ל זאב שור (ולוולה) בתפקיד מרכז מחלקת התכנון האסטרטגי, ואמרו עליו אז כי הוא הכותב הרהוט ביותר בתנועה.

לעמיקם חלק נכבד מפס הקול של בני אפיקים לדורותיהם והוא חלק מ"היש" המפואר של תרבות אפיקים, הוא הנחיל לנו מורשת ומסורת שתישאר איתנו".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית לשעבר, זאב (וולוולה) שור, חברו של עמיקם שעבד עימו בתנועה הקיבוצית, ספד לו: "עמיקם היה אוהב אדם, איש ערכי בעל כישרון הבעה יוצא דופן, מקורי ויצירתי בדעותיו. פטריוט של הקיבוץ בכלל ואפיקים בפרט. אני כבר מתגעגע אליו".


באנר מזרחי טפחות חלק עליון

חמסה עלינו –
מפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת, מבית היוצר של אגפי התנועה הקיבוצית

חמסה עלינו – מפגש התמודדות עם הקורונה המתמשכת, מבית היוצר של אגפי התנועה הקיבוצית

כמו בגלים קודמים נתכנס, גם הפעם בזום, נמשיך להעמיק את היכרות בינינו, ממלאות וממלאי התפקידים מקיבוצים שונים, נלמד זה מזו ונחזק את מעגלי השוּתְפוּת. אמנם המגפה עולמית, המצב בלתי אפשרי וזה קורה לכולנו, אבל לנו יש את הקהילה הקיבוצית שלנו. 

יום שני הקרוב, 17.1.22, בין השעות 14:00-16:00

בתכנית:

  • משרטט לי את שביל התקוה - דני עבודי, מנהל מרכז "קמה" באורנים על חוסן קהילתי וחוסן אישי בקורונה
  • בריאות מכל הלב - ד"ר בועז לב, ראש הצט"מ (הצוות לטיפול במגפות)
  • טיפ של אלופות - טל וולפסון-דרום, מנהלת תרבות בקיבוץ יזרעאל
  • מעגלי שׁוּתְּפוּת בחדרי הזום לפי בחירה

באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: ביתנו, ביתכם

תמונת השבוע: בינתנו, ביתכם

אחרי ספרינט של חמישה חודשים בהקמת בית התנועה החדש, שנתן צוות ההקמה בראשות המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי-ילין, נכנסו השבוע פעילות ופעילי התנועה לעבודה (תחת מגבלות הקורונה כמובן) בבית החדש ביקום. 

מעבר לתפיסת המרחב הפתוח והמשולב בו יעבדו מעתה פעילי הבית, בניגוד לבית התנועה המיתולוגי בתל אביב, רואים בו בתנועה הקיבוצית את ביתם של הקיבוצים עצמם, הלכה למעשה. בבית התנועה החדש יתקיימו ההכשרות, הקורסים והתכניות הרבות שמאורגנות על ידי התנועה. בנוסף הבית פתוח עבורכם, לישיבות ופגישות.

מוזמנים ומוזמנות!


באנר משקארד מתנות.

"סקר השכר מהווה כלי עבודה ראשוני להנהלת הקיבוץ בניהול מדיניות השכר הן לחברים והן לשכירים"  

פעם בשנתיים עורכת התנועה הקיבוצית סקר שכר מקיף בעולם העבודה במגזר הקיבוצי. לפני היציאה לתהליך התפקידים בסקר תוקפו התפקידים אותם בדקו בסקרים הקודמים ועודכנו תפקידים נוספים. בסקר השתתפו 102 קיבוצים ונבדקו בו כ-150 תפקידים בקיבוצים ברחבי הארץ
סקר השכר

שלומית צימרינג, מנהלת תחום הון אנושי בתנועה הקיבוצית מסבירה: "בתהליך שנעשה עם מנהלות ומנהלי משאבי אנוש בקיבוצים נמצא כי ישנם תפקידים  שאינם רלבנטיים יותר (או ממשיכים להתקיים במספר מצומצם של קיבוצים) ותפקידים שנוצרו מאז הסקר הקודם. המידע על השכר הניתן בפועל נאסף מחשבות השכר, דויק על ידי מנהלות מש"א ומנהלי קהילה ועובד לנתוני סקר ע"י דליה פת, יועצת בתחום שכר ותגמולים. סקר השכר מהווה כלי עבודה ראשוני להנהלת הקיבוץ בניהול מדיניות השכר הן לחברים והן לשכירים. 

הסקר מהווה תשתית לבחינת שכר במשרה קיימת ובמשרה חדשה בהשוואה לקיבוצים אחרים שהם קבוצת ההתיחסות שלנו. מעבר לכך תמחור משרה וקביעת השכר חייבים לקחת בחשבון את מאפייני המשרה, משימותיה והיקפי האחריות כפי שהוגדרה בכל קיבוץ מחירי שוק אלטרנטיביים וליכולות הכלכליות של הענף. במדיניות שכר נכונה בתהליך קביעת השכר האישי לעובד יש להתחשב גם בנתוניו האישיים של העובד, תרומתו בעבודה ומהלך קידומו בעתיד".

בין הקיבוצים המשתתפים בסקר 86% מהפריפריה ו14% מהמרכז. 12% קיבוצים קטנים, 63% בינוניים ו25% גדולים. נתוני הסקר מוצגים הן בחתך כללי והן לפי גודל קיבוץ ואזור גיאוגרפי. עיסוקים המאופיינים בהיקף משרה חלקית מוצגים לפי חלקיות המשרה, כפי שנמסרה על ידי משתתפי הסקר. ככלל, נתוני השכר מוצגים לפי שכר ברוטו למשרה מלאה בחודש. בחלק מהמשרות מוצג תעריף שעתי שהוא הבסיס המקובל לתשלום באותה המשרה.


באנר מרכז קליטה

מעבר מעונות היום לאגף חינוך – מה המשמעויות וכיצד הוא ישפיע על מערכות הגיל הרך בקיבוצים?

ביום ראשון האחרון קיימה רשת "הגן הקיבוצי" באגף חינוך של התנועה מפגש ארצי עם מנהלות גיל הרך, בו הוצגה תכנית המעבר של מעונות היום ממשרד הכלכלה לאחריות משרד החינוך. מטרת המפגש הייתה להכיר את המעבר ואת חלקיו (כפי שהם מוכרים בעת הזו) ואת הכתובת בסוגיות השונות
בית תינוקות קיבוצי
בית תינוקות קיבוצי

ביום שני השבוע (10.1) הועברה באופן רשמי וחגיגי האחריות על הגיל הרך ממשרד הכלכלה למשרד החינוך. במקור, הוקם אגף מעונות היום בזרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה, במטרה לעודד השתלבות של אימהות בשוק העבודה, מה שהוביל לתפיסת עבודה לפיה התפקיד של מסגרות לתינוקות ופעוטות היא בייביסיטר ולא שירות טיפולי חינוכי שממוקד בצרכים ההתפתחותיים של הפעוטות. מעבר מעונות היום למשרד החינוך מביא עמו בשורה של הסתכלות על הילד מגיל לידה, תוך בניית מעטפת מקצועית ואיכותית שתלווה את ההתפתחות שלו במסגרות החינוכיות. במעונות (לידה - 3) בהם יותר משבעה פעוטות האחריות תתחלק בין שלושה משרדים:

משרד הכלכלה והתעשייה: סוגיות הסבסוד והרישום נשארות באחריותו, כולל רישום הילדים למעונות הסמל לצורך מבחני שכר וקבלת דרגה, וכמו כן משפחתונים ימשיכו לעבוד תחת אחריותו.
משרד הרווחה והביטחון החברתי: מעונות יום שיקומיים ומשפחות רווחה יישארו באחריותו.
משרד החינוך: באחריותו תחום הפיקוח, ההכשרות, הרישוי, הבינוי וכל המעונות בהם מתחנכים שבעה פעוטות ויותר.

כיצד צעדים אלו ישפיעו על המערכות שלנו?

הרגולציה והעמקת הדרישות המגיעות ממשרד החינוך מחזקים את האמונה בגן הקיבוצי בחשיבות יצירת שיתופי הפעולה יחד עם המועצות האזוריות ומשרד החינוך, לשם שמירה על הייחודיות שלנו וגם לשם יצירת מרחב של למידה מתוך העשייה שלנו. המעבר אינו שלם, אך הוא "תופס" את קשרי העבודה של הגן הקיבוצי ואגף חינוך עם משרד החינוך במקום המאפשר השתלבות מקצועית ביצירת המענים ומינופם לחיזוק מערכות הגיל הרך בפרט, ומערכת החינוך בקיבוץ ככלל. מפגשי מנהלות הגיל הרך יתקיימו מעת לעת על פי המידע והידע המתעדכן.


באנר מזרחי טפחות חלק תחתון

אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים:
כל התורה שבעל פה – עכשיו בכתב

בהתרגשות, בשמחה ובגאווה השיקה השבוע מחלקת חיילים בודדים את הספר הדיגיטלי "חיילים בודדים בקיבוצים - הלכה למעשה", שעונה על הצורך לרכז את כל עולמות התוכן לצד הפרקטיקות היומיומיות בטיפול בחיילים הבודדים בקיבוצים. הספר מרכז ומעביר אל הכתב את כל ה"תורה שבעל פה" שעברה מדור לדור, מימיה הראשונים של התכנית בהובלת צביקה לוי ז"ל ועד היום
החיילים הבודדים הראשונים שאימצו בקיבוץ גלאון לפני כשנתיים וחצי מלווים במש"קיות מהצבא
החיילים הבודדים הראשונים שאימצו בקיבוץ גלאון לפני כשנתיים וחצי מלווים במש"קיות מהצבא

הספר מיועד לכל העוסקים במלאכה ומוגש לעמיתינו בקיבוצים, הא.נשים אשר הופכים את פרויקט אימוץ החיילים הבודדים לתכנית הדגל של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית. לכל אותם מלאכי החיילים הבודדים שהופכים עבורם את השירות לחוויה נעימה יותר ובודדה הרבה פחות, ועושים את הפלא הזה הלכה למעשה.

"הצבא ומחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית מטייבים תהליכים ושואפים לשיפור מתמיד, ומשכך ריכזנו וכתבנו את כל הנושאים המעסיקים אותנו", אומרת יעל אייזנר, מנהלת המחלקה, ומדגישה כי "הספר אינו תחליף לקשר הרצוף, האישי והאנושי בין צוות המחלקה ורכזות ורכזי החיילים הבודדים וגרעיני צבר בקיבוצים. יחד עם זאת, בהיקף הפעילות שכולל מעל 75 קיבוצים, מברעם ועד גרופית, ויותר מ-700 חיילים בודדים המאומצים נכון לרגע זה בקיבוצים, יש מקום גם לסטנדרטיזציה והתמקצעות".

מוריה אילון שחר, שותפתה של יעל למחלקה, מוסיפה: "בשנה וחצי האחרונות שבהן אנו עובדות יחד העמקנו רבות בעולמות התוכן של צעירים בודדים ולמדנו רבות בנושא. אנו מעבירות מדי שבוע את הידע והניסיון, כמו גם את השקפת עולמנו, בכל אינטראקציה עם רכזות ורכזים, משפחות מאמצות וממלאי תפקידים בקיבוצים. הספר מרכז את כל הנ"ל וימשיך להתעדכן ולהתעשר במידע והעמקה מעת לעת".


באנר משקארד מתנות.

"טו בשבט הגיע חג לאילנות".... הגיע הזמן לחדש את מסורת ילקוט לגננות!

ראש השנה לאילנות, כבר ממש כמעט כאן, וזו סיבה נהדרת למפגש זום שהתקיים ביום ראשון האחרון – וגם לכבוד חידוש מסורת ארוכת שנים בה לגננות היה "ילקוט לגננת" לחגים ומועדים
"טו בשבט הגיע חג לאילנות".... הגיע הזמן לחדש את מסורת ילקוט לגננות!

קיבוץ וסביבתו הכפרית מתאפיינים בחיבור לאדמה ולטבע הסובב אותו, דשאים שיחים ובעיקר עצים גדולים הם חלק מהנוף הקיבוצי, לכן אך טבעי שחג לאילנות יתחבר להוויה הקיבוצית ויהיה אחד מחגיו הבולטים לאורך השנים.

במפגש, בו לקחו חלק כ-30 נשות חינוך לגיל הרך בקיבוצים, הושק ילקוט ט"ו בשבט, פרי שיתוף פעולה בין אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף חינוך של התנועה לדותן אריאלי מהמדרשה באורנים ואילה ויצנר, מרכזת תכנית "כזה ראה וחדש". בילקוט אפשר למצוא חומר רקע על החג ומנהגיו, אוסף גדול של תכנים וכמובן, סדר טו בשבט קיבוצי. התוכן החינוכי בילקוט מהווה חיבור בין העשייה והידע הרב הקיים בשטח ובין תכנים חדשים המתבססים על הערכים וההוויה הקיבוצית לדורותיה, בין מסורת לחידוש.

במפגש נערך לימוד על שורשיו וגלגוליו של החג מימי המקרא ועד ימינו, בהנחייתה המעניינת של דותן אריאלי, והוצגו מגוון פעילויות לחג על ידי הגננת לילך דנדקר מדביר, שתרמה רבות מהניסיון והידע שלה לעושרו של הילקוט. תודה למנהלות ולגננות, שתרמו מאוצר ניסיונן והעשירו את כולן: לילך דנדקר (דביר), ורד רודריק, הילה צפריר (בית קמה) וסיגל לוי (פלמחים).


באנר ביטוח חקלאי

הבהרה חשובה:
עיתון 'זמן קיבוץ' ימשיך להיות מחולק לחברות וחברי הקיבוצים ללא עלות

אנו מבקשים להבהיר לכלל חברות וחברי הקיבוצים כי עיתון "זמן קיבוץ" (לשעבר הזמן הירוק) ימשיך ויופץ לקיבוצים ללא כל עלות, כפי שהיה עד כה
לוגו זמן קיבוץ

במהדורת סוף השבוע האחרון התפרסמו מודעות שיווקיות בעיתון בנוגע לרכישת מנוי בתשלום לעיתון. מודעות אלה פורסמו ללא ידיעתנו ולא על דעתנו.

עיתון זמן קיבוץ, הממומן מכספי התנועה ימשיך להיות מופץ בקיבוצים ללא תשלום. 

המשך קריאה מהנה.


פייסבוק התנועה

קול קורא לתפקיד רכז/ת אזור חבל אילות והר הנגב בתנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: קשר ישיר עם כל ממלאי התפקידים בקיבוצים תוך מיצוי הסינרגיה, התיאום והעבודה המשותפת של התנועה הקיבוצית עם הארגונים והמועצות האזוריות הרלוונטיות. שת"פ מתמשך ואפקטיבי בנושאים אסטרטגיים הקשורים לקיבוצי האזור, חבריהם ותושביהם, תוך מיצוי היתרונות המיוחדים שיש לכל ארגון בתחומים הפוליטיים, כלכליים, כספיים, ציבוריים וקהילתיים ולצורך חיזוק הגישה האזורית והיישובית למשאבים
לוגו תנועה

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  • חבר/ת קיבוץ – חובה.
  • השכלה אקדמאית.
  • ניסיון ניהולי כממלא תפקיד מרכזי בקיבוץ.
  • תפיסה ניהולית ערכית.
  • יכולת לתאם ולפעול בשליחותם של גורמים שונים.
  • יכולת בעבודת צוות ויחסי אנוש טובים.
  • כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  • נכונות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
  • חשיבה יצירתית ויכולת התמודדות עם קונפליקטים.
  • מסירות ואחריות ודוגמה אישית מיטבית.

היקף משרה: 100%.

קורות חיים יש לשלוח עד ליום 24.1.22 בדוא"ל לאירית גולדברג: iritg@tkz.co.il  


באנר חשבשבת

קול קורא להגשת מועמדות לתפקיד חבר/ת צוות במחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: חברת או חבר צוות במחלקת חיילים בודדים, תפעול תכנית אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים, בדגש על אזור הדרום
לוגו אגף צעירים ומעורבות בחברה

תנאי סף וכישורים נדרשים:

  1. חבר/ת קיבוץ – חובה.
  2. היכרות עם עולם הצעירים וארגונים חברתיים – יתרון.
  3. יכולות ותכונות אישיות הכוללות:  יחסי אנוש טובים, תקשורת בינאישית מעולה, בדגש על תקשורת עם צעירים, יכולת לתאם, להוביל ולייצר שיתופי פעולה.
  4. ניסיון ויכולת לעבודת צוות.
  5. כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  6. רישיון רכב – חובה.
  7. נכונות לנסיעות מרובות כולל יכולת ורצון להובלת ציוד לחיילים.

היקף משרה: 50%

קורות חיים יש לשלוח עד ליום 24.1.22, בדוא"ל לאירית גולדברג: iritg@tkz.co.il 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה