דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

כנס חברה וכלכלה הראשון – האתגר: לצמוח. נשיא המדינה קיבל את "אות יקיר אורנים" בחגיגות השבעים למכללה וסרטון מרגש לסיכום חגיגות שבועות 2022 בקיבוצים. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
כנס חברה-כלכלה
 
 09/06/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

האתגר - לצמוח

כ-400 מנהלות ומנהלים ממגוון תפקידים ומקיבוצים מכל רחבי הארץ נלחמו באומץ בפקקים כדי להתכנס בשפיים לכנס "קפיצת גדילה", כנס משותף לאגפי חברה וכלכלה בתנועה הקיבוצית שהעמיד במרכזו את אתגר הצמיחה המואצת בקיבוצים
צילום: גדי סיארה
דגן לוין, ראש אגף כלכלה ואיילת הריס מאגף חברה וקהילה פותחים את הכנס המשותף הראשון. צילום: גדי סיארה

צריך סיבה טובה לצאת מאזור הנוחות ולעשות משהו חדש. כנס קפיצת גדילה שנערך ביום רביעי (8.6) בשפיים, היה הכנס המשותף הראשון לאגפי כלכלה וחברה וקהילה, והוא נולד מתוך ההבנה שאתגרים גדולים דורשים דרכי חשיבה ופעולה חדשות. ההתמודדויות בפניהן ניצבים הקיבוצים מדרום ועד צפון מחייבים אותנו לפעול בשילוב ידיים ולחבר מנהלות ומנהלים מכל התחומים ומהמגזר החברתי-קהילתי והעסקי גם יחד, להיכרות עם העתיד לבוא ולחשיבה משותפת על מה ניתן וכדאי לעשות.

בחלקו הראשון של הכנס התקיימו מושבים מקבילים. מושב אגף כלכלה עסק בסוגיות בוערות שעל סדר היום הקיבוצי-כלכלי ובהן, כגון נושא החשמל, קרקעות זמניות, מענקי הקורונה, הרפורמות הכלכליות ובפרט זו בחקלאות, שוק הדיור להשכרה בישראל וכיצד הוא פוגש את העולם הקיבוצי במסגרת היחידות הקטנות, אתגרי המיסוי בתהליכי השיוך והקליטה והתפתחויות האחרונות בנושאי השיוך והסדר הביניים. המושב של אגף חברה וקהילה הוקדש לתרבות השיח בקיבוץ וכיצד אפשר להתמודד ברמה האישית, הארגונית והקיבוצית עם השלכותיה. בהמשך, ערך גיל חובב, מנהל הקהילה במצר, שיחה עם שלומית שיחור רייכמן, רשמת האגודות השיתופיות, ותקוה טננבוים, מנהלת המוסד לגישור ובוררות של התנועה, שבה הן שיתפו בתפיסת העולם שלהן לגבי יישוב מחלוקות ובניית הסכמות בקיבוץ. 

חלקו השני של הכנס התמקד בנושא המשותף: הצמיחה בפניה עומדים הקיבוצים. המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין, בירכה את באות ובאי הכנס ואמרה: "אחרי שהסדרנו, צמחנו וקלטנו - הגיע הזמן לחזור ולשאול את עצמנו, מי אנחנו, לשם מה אנחנו כאן, מה ישמור על צורת החיים המיוחדת הזו שנקראת קיבוץ, גם ב-100 השנים הבאות?". אושרת גני גונן, ראשת מועצת דרום השרון, דיברה על התהליכים המתרחשים במדינה מנקודת המבט של המרחב הכפרי וכיצד יוכל להתאים את עצמו לישראל של 2048, על הצמיחה שצפויה עד אז. 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אמר כי "ההתפתחויות סביבנו מחייבות את התנועה הקיבוצית וקיבוציה לשינוי חשיבה. התמונה הזאת אינה בהירה ואינה מובנת לחברי הקיבוצים שאינם מבינים כנראה שאנחנו נשתנה, אם נרצה ואם לא, וזה יקרה מהר יותר ממה שהיינו רוצים. אם לא נצליח, פשוט לא נהיה. קצב הגידול שלנו הוא מהיר יחסית לעצמנו אבל איטי מאוד יחסית לצרכי מדינת ישראל".

בחלקו האחרון של הכנס התחלקו המשתתפות והמשתתפים לקבוצות דיון וחשיבה שבהן דמיינו יחד את תמונת העתיד המיטבית של הקיבוץ של מחר, לנוכח המגמות שנפרשו בהרצאות השונות, והעלו הצעות לפעולות ותהליכים שיש לקיים ולקדם ברמת הקיבוץ והתנועה על מנת להיערך בצורה הטובה ביותר כבר היום כדי להגשים זאת. את תוצרי הדיונים יקבצו בתנועה למסמך שיועבר בקרוב לקיבוצים.


באנר חשבשבת

קיבוץ רמות מנשה יתרום כ-400 אלף ש"ח לקרן סל"ע של התנועה הקיבוצית

בראשית שנה זו מכר הקיבוץ 4% מאחזקותיו בחברת "ארד" בע"מ, אשר בה הוא שותף בכיר, וחברי הקיבוץ נענו לבקשתם של ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה פנו לתרום 1% מסכום המכירה לטובת קרן סל"ע למטרת מימון והשלמה של פנסיה לחברים ותיקים שלקיבוצם אין את  המשאבים לשלם את הפנסיה המינימלית
קיבוץ רמות מנשה יתרום כ-400 אלף ש"ח לקרן סל"ע של התנועה הקיבוצית

קרן סל"ע הוקמה על ידי התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים והתנועה הקיבוצית, והחלה לפעול בינואר 2015, לצורך סיוע לחברים שקיבוצם אינו יכול לשלם את הפנסיה על-פי תקנות הערבות ההדדית ואין להם מקורות הכנסה נוספים מלבד קצבאות הביטוח הלאומי. הונה של הקרן מתבסס על מקורות תנועתיים ותרומות של קיבוצים המיישמים את הערבות ההדדית התנועתית. רובם המוחלט של קיבוצי התנועה משלמים לחבריהם סכום כזה או גבוה יותר, ורואים בכך עמידה במחויבות הבסיסית של קיבוץ לחבריו.

רוני ברניר, יו"ר קיבוץ רמות מנשה: "אני שמח וגאה מאוד על החלטת אסיפת הקיבוץ ששם את ערכי הערבות ההדדית בין הקיבוצים בסדר עדיפות וחשיבות עליונה".


באנר חוברת אירועים, כנסים והשתלמויות 2022

אות יקיר אורנים 2022 הוענק לנשיא המדינה יצחק הרצוג

מידי שנה מעניקה אורנים, המכללה האקדמית לחינוך, את אות 'יקיר אורנים' למי שתרם לקידום ההשכלה, התרבות והחברה במדינת ישראל
אות יקיר אורנים 2022  הוענק לכבוד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג
הנשיא הרצוג מקבל את אות יקיר 'אורנים'. צילום: עמוס בן גרשום/לעמ

את 'אות יקיר אורנים' לשנת 2022 בחרה המכללה להעניק לכבוד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, על פעילותו רבת השנים לקידום הערכים העומדים ביסודה של רוח אורנים, שוויון לכל אזרחי המדינה, דאגה לדור העתיד, שיח מקרב בין כל חלקי העם היהודי בארץ ובתפוצות ומחויבות בלתי מתפשרת למסמך המכונן של מדינת ישראל הדמוקרטית ולהבטחה הגלומה בו לפיה תפעל המדינה על יסודות החירות, הצדק והשלום ותקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני מוחלט לכלל אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין.

מאחר והאולם במכללה צר היה מלהכיל את המוזמנים הרבים, התקיים טקס הענקת האות בהיכל התרבות של יוקנעם. לטקס הוזמנו 70 בוגרי ובוגרות המכללה, כמספר שנותיה של המכללה, שהטביעו את חותמם על החברה בישראל, ולצידם מרצי המכללה לדורותיהם, וכן עמוס נצר ראש המועצה האזורית זבולון, סימון אלפסי, ראש עירית יוקנעם, עידו גרינבלום ראש מועצת קריית טבעון ורבים אחרים.

בדברי הברכה מעל הבמה, אמר נשיא המדינה: ״אני מבקש להודות לכם על הכבוד בו זיכיתם אותי בהענקת אות יקיר המכללה האקדמית לחינוך – אורנים. מכללת אורנים היא המוסד האקדמי הראשון אשר מעניק לי תואר של כבוד, כנשיא המדינה. שבעים השנים שאתם מציינים היום הן בראש ובראשונה תקופה של שליחות אמיתית. שנים של עשייה בשדה מורכב ומאתגר, ובה בעת קריטי כל-כך להמשך קיומנו כחברה וכמדינה: השדה החינוכי. החינוך הוא ערך מרכזי בתולדותינו, והוא שממשיך לעצב, במידה רבה, את פנינו כחברה וכיחידים גם לעתיד לבוא. נקודת הקצה של העשייה החינוכית חייבת להיות הקניית ערכים וכלים לחיים. התלמידים של היום, יובילו את המדינה והחברה מחר".


באנר משקארד

שבועות או לא להיות

אחרי כמה שנים של הפסקה כפויה בשל הקורונה ומבצע "שומר החומות" סוף סוף יכלו כלל הקיבוצים מדרום ועד צפון לחגוג את החג הכי קיבוצי כמיטב המסורת. השנה תוך אירוח מרגש של כאלף עולים ופליטים מרוסיה ואוקראינה. ויש גם וידאו לסיכום החגיגות. כנסו, כנסו.
"המנצחות והמנצחים" ממעגן מיכאל

סוף השבוע הארוך, מזג האוויר המושלם (אם כי קצת חם) ובעיקר, היכולת לחגוג שוב "כמו פעם" – הביאו לקרנבל של שלושה ימים בלבן בכלל הקיבוצים. חגיגות שכללו, כמקובל, הבאת מלא הטנא מתוצרי המשק הקיבוצי המקומי.

השנה כלל החג אירוח מרגש של כאלף עולים ופליטים מרוסיה ואוקראינה, תוצאה של שיתוף פעולה שיזמו בתנועה הקיבוצית יחד עם הג'וינט ומשרד הרווחה והתגייסות מרגשת של הקיבוצים. האירוח התקיים בעשרות קיבוצים שדאגו להסעות של חלקם מהעולים והפליטים, שחלקם האחר הוסע על ידי הרשויות המקומיות, המועצות האזוריות והארגון הכלכלי האזורי של הקיבוצים "משקי הדרום". בנוסף אליהם השתתפו בחגיגות בקיבוצים עולים מאוקראינה ורוסיה שהגיעו אליהם במסגרת תכנית "בית ראשון במולדת.

נדיה, כבת שבעים, שנמלטה מהעיר חרקוב בה התגוררה ועשתה מסע רגלי של עשר שעות לגבול עם פולין, שברשותה ציוד מועט מאוד שהצליחה לקחת, התארחה בקיבוץ שדה-יואב עם בתה, טניה המתגוררת מזה מספר שנים בישראל, סיפרה על ההתרגשות מהחגיגות בקיבוץ: "אימא לא מפסיקה להתרגש ולבכות מריקודי הילדים של הקיבוץ. אמא היתה גננת בחרקוב לילדים שאין להם משפחות והאירוע החגיגי, השירים והריקודים החזירו אותה הרבה שנים לאחור לתקופה אליה היא מתגעגעת".

 
באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: הדובדבן שבגולן

תמונת השבוע: הדובדבן שבגולן
צילום: רוני עוז רייזנר

עונת הדובדבנים החלה בשבועות האחרונים ולצידה גם הקטיף העצמי אותו מציעים רבים ממטעי הדובדבנים בגולן בתשלום. 

מארגון מגדלי הפירות בישראל נמסר, כי יבול הדובדבן צפוי להגיע לכ- 4,000 טון, בדומה לממוצע העונתי (3,500-4,000). לעומת שנה שעברה 2021, אז חלה ירידה חדה בכמות היבול של הדובדבן, עקב חורף שחון ללא מנות קור, כאשר יבולו עמד על כ- 1,500 טון בלבד, כ- 2,000 טון פחות מהעונה הקודמת (2020). למעלה מ- 90%

בבוסתן 'בראשית' בעין זיוון בצפון רמת הגולן קטיף דובדבן ותות עץ, ובהמשך העונה, יתווסף קטיף פירות יער- אוכמניות, פטל אדום, אוסנה (פטל שחור), וכן נקטרינה בטעם מנגו, אגס ועוד, באווירה חקלאית בלב המטעים. 'בוסתן בראשית' הינו אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן, המשתרע על שטח של מעל ל- 100 דונם, ומציע לצד הקטיף שלל פעילויות לכל המשפחה. 


פייסבוק התנועה

באים לתקן

כ-200 צעירים וצעירות, סטודנטים ברובם, הגיעו במוצאי שבת לבית ברל לתיקון ליל שבועות של תכנית 'יהב' (מיזם חינוכי חברתי ברוח התנועה הציונית), כדי לשמוע לאורך הלילה מספר הרצאות מפי דוברות ודוברים שונים, ולעסוק יחד בנושאים של יהדות כדת וכתרבות, במשבר האקלים ובתקשורת, ובסוגיות של צדק על שלל גווניו- מבחינה משפטית, חברתית, מעמדית
תיקון ליל שבועות של תכנית "יהב" בבית ברל
תיקון ליל שבועות של תכנית "יהב" בבית ברל

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה, ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן, מחזיר לתחייה מסורת קדומה, שיש בה להזין את נפש הדור המחדש".

ציטוט זה מתוך המאמר "מקורות לאכזב" שכתב ברל כצנלסון, היה גם המסר של תיקון ליל שבועות הראשון שקיימה תכנית "יהב", שהתקיים בערב שבועות לאורך הלילה. היה זה מפגן מרהיב של מסורת ישנה-חדשה השבה לחיים בעוצמה וחיות. מסורת ציונית ויהודית, הומניסטית, שיוויונית ויפה, הנוגעת בנושאים רבים כל כך. הלילה נסוב כולו סביב רעיונות ישנים-חדשים, שמורים לנו להיות אקטיביים בחברה בה אנחנו חיים.  בין הדוברות והדוברים היו ד"ר נועה לביא, חגית גפן, יהונתן טוקר, יותם רגב, אבי דבוש ואורי איזק, שהעשירו את המשתתפים והמשתתפות בידע ומחשבות להמשך. 

בקיום הערב לקחו חלק התנועה הקיבוצית, בהובלת אגף צעירים ומעורבות בחברה, קרן ברל כצנלסון, המחלקה למפעלים ציוניים בהסתדרות הציונית העולמית, מכינת "בארי" ומכינת "רעות" של התנועה הקיבוצית.


באנר חשבשבת

פותחים את הקיץ בפרגון לחיילים הבודדים

מסיבת פתיחת הקיץ של מחלקת חיילים בודדים בקיבוצים נערכה השנה בקיבוץ נצר סרני, ויותר מהכל הייתה זו חגיגה של קהילה קיבוצית במיטבה. למרות העובדה שבקיבוצם (עדיין) אין חיילים בודדים, נרתמו עשרות חברים ובנים להפקת אירוע מושלם שכולו פירגון לחיילים הבודדים מקיבוצי הסביבה: חצור, עין צורים וצרעה
יעל אייזנר ואיציק עוז מפרגנים לחיילים הבודדים במסיבת פתיחת הקיץ בנצר סרני
יעל אייזנר ואיציק עוז מפרגנים לחיילים הבודדים במסיבת פתיחת הקיץ בנצר סרני

ליאור כרמל, יו"ר נצר סרני כיום ובעבר מזכ"ל תנועת הצופים, ברך את החיילים (כולם חברי גרעיני צבר), דיבר ב"שפתם" וריגש אותם כשהזכיר שבט זה או אחר שבו הם התחנכו בחו"ל. ליאור הבטיח שקיבוצו ימשיך לטפח את הקשר עם חיילים בודדים, ואולי אף בעתיד הלא רחוק ישתלב בעשייה המבורכת ויאמץ חיילים בודדים בעצמו. איתן בן צבי שהיה אחראי על ההפקה והביצוע המרשימים, איש שאינו מכביר במילים אך אינו מקמץ במעשים טובים, הודה לעשרות המתנדבים. על התודות שקיבל השיב "שזה לא הוא – זו קהילת נצר סרני" וביקש מהחיילים רק דבר אחד - שישמרו על עצמם.

יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית סיפרה לחיילים על צביקה לוי ז"ל ומורשתו, וביקשה מהם ברוחו של צביקה לשים לב לכל חיילת וחיל סביבם, להושיט יד למי שזקוק לסיוע ולהפנות אליה ואל איציק עוז, שותפה למחלקה. בדברים נרגשים הודתה לחברי הקיבוץ על אירוע קהילתי בלתי נשכח.

אייזנר: "מרגש לראות את ההתגייסות הרחבה, את חדוות העשייה יחדיו, את ההשקעה והנדיבות בהכנת האירוע - שכולו היה בהתנדבות וכתרומה לחיילינו על ידי הקיבוץ וחבריו. האירוע הוכיח יותר מהכל כמה עוצמה אנושית יש בנצר סרני וכי התנדבותם יחד למען החיילים הבודדים היא רק תחילתה של "ידידות מופלאה" עם המחלקה והחיילים הבודדים. תודה מיוחדת לרון פרומרמן, מתנדב העל שלנו והמפיק הקבוע על החיבור לאנשים טובים באמצע הדרך, שהפליאו בעשייתם בנצר סרני".


באנר ביטוח חקלאי

בקשה להשתתף במחקר: מערכת החינוך החברתי בקיבוץ המשתנה – מבט עדכני

החינוך הבלתי פורמלי, החברתי-קהילתי, הוא ראי לקהילה בה הוא פועל ועל כן חקר הממשקים שלו אל הקהילה ומרכיבי זהותה הם הכרחיים ומשמעותיים לחוסנה של המערכת החינוכית בקיבוץ. בשנתיים האחרונות מתבצע מחקר במסגרת היחידה לחקר החינוך בקיבוץ ובמרחב הכפרי במכללת אורנים בשיתוף עם אגף חינוך
בתנועה הקיבוצית
צילום: מתי חלילי
צילום: מתי חלילי

החינוך הבלתי פורמלי בקיבוצים מהווה אתגר משמעותי עבור כל הפועלים במרחב החינוכי הקהילתי. אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מיצב במהלך השנים האחרונות את "שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי - כעוגן מקצועי מתפתח עבור הקיבוצים בפרט והמרחב ההתיישבותי ככלל. מקצועיות הבאה לידי ביטוי בהרחבת מעגל השותפים במשרד החינוך, במועצות, המכללות ובקיבוצים.

מחקר ראשון זה שאגף חינוך בתנועה הקיבוצית שותף לו, אמור להוות מקור ידע ויסייע לצוות אגף חינוך לטייב את המענה ולחזק ולהצמיח את המנהיגות החינוכית בקיבוצים בזכות בחירה קהילתית ומערכת מקצועית. לאחר שלב הראיונות האישיים שבוצעו עם הורים, בוגרי מערכת ואנשי חינוך בכ-30 קיבוצים ברחבי הארץ, הגיע שלב המחקר הכמותני, בו יכולים להשתתף מכיתה ט' ומעלה.

מטרות המחקר: בחינת תמונת מצב עדכנית בין המצוי לראוי בהיבטים של תפיסות, עמדות ותפקוד החינוך הבלתי פורמלי בתנועה הקיבוצית ובירור יחסי הגומלין בין החינוך החברתי להיבטים קהילתיים

אורי פלד נקש מנהל "שבילים", מוסיף: "אנו עושים כמיטב יכולתנו לדייק את העבודה עם הקיבוצים כל העת ולהתאים אותה לתקופה הנוכחית. אנו מאמינים שתוצאות המחקר ייתנו לנו מקור לכיוונים חדשים וחיזוק של העבודה הנוכחית נעשית בשטח. נודה לשיתוף הפעולה של כולם במילוי השאלון".


באנר משקארד

הודעה בעניין פניות למענקים לשנת 2022 מהקרן לעידוד היצירה והוועדה לספרי תנועה בחבצלת החדשה

חבצלת פועלת כבר למעלה מ-50 שנה ותומכת לאורך שנים במגוון פרויקטים אומנותיים, ביניהם אומנים ויוצרים ידועי שם, צעירים וותיקים, מקיבוצי השומר הצעיר. החל משנה זו, במסגרת חבצלת החדשה, תתמוך הקרן לראשונה בכלל אומני ויוצרי התנועה הקיבוצית
לוגו חבצלת

בקרן רואים חשיבות גדולה בהצגת התרבות הקיבוצית בחברה הישראלית ומקדמים מטרה זו באמצעות תמיכה ביוצרים. מנהלת המלגות קבעה מועד הגשה חדש במטרה לאפשר גמישות מול היוצרים ולוחות הזמנים של הפרויקטים (מי שכבר הגיש פניה במהלך 2022 לא נדרש להגיש שוב):

קבלת בקשות עד לתאריך 31 ליולי 2022, אישור תמיכה באוקטובר 2022. התמיכה מיועדת לחברי קיבוצים מכלל התנועה הקיבוצית תחומי תמיכה:

  • הקרן לעידוד היצירה האמנותית – פרויקטים אומנותיים בתחומים: קולנוע, מוזיקה, אומנות פלסטית, תיאטרון, מחול וספרות.
  • הוועדה לספרי תנועה – תמיכה בהוצאת ספרים שעיקרם סיפורי חיים בתנועה ובקיבוץ.

 * תינתן עדיפות  לפרוייקטים המשלבים עבודת אומן בשיתוף הקהילה הקיבוצית בה הוא חי.

הגשת הבקשות תעשה באמצעות טופס דיגיטלי בלבד, הנמצא באתר האינטרנט של חבצלת, בקישור: https://bit.ly/3x56uEp
לשאלות נוספות, ניתן לפנות לקרן שוויצר ברוש בדוא"ל: kerens@givathaviva.org.il


באנר מרכז קליטה

למכביה ה-21 דרושים מתנדבים
לחוויה של פעם בחיים!

בחודש יולי הקרוב, בין ה-12-26, ישראל חוגגת את המכביה ה-21, אירוע הספורט השני בגודלו בעולם. תוכלו להצטרף לחוויה כמתנדבים למשימות שונות או כעובדים למגוון תפקידים. מוזמנים להיות חלק מחוויה ספורטיבית, ייחודית, בינלאומית, מלאה בהפתעות ואירועים
 
לוגו המכביה ה-21

המכביה או "המכביה העולמית" היא תחרות ספורט רב-ענפית המתקיימת אחת לארבע שנים בישראל בהשתתפות ספורטאים יהודים מרחבי העולם. המכביה ה-21 הייתה אמורה להתקיים בקיץ של שנת 2021 אולם היא נדחה לקיץ הקרוב בעקבות הדחייה של האולימפיאדה לקיץ 2021, במקביל לתאריכים המקוריים של המכביה. משכך, ברור היה שלא ניתן יהיה להביא ספורטאים מובילים ישראלים ויהודים מהתפוצות. 

אירועי המכביה יתקיימו בארבעה מוקדים עיקריים - ירושלים, כפר המכביה (ר"ג), נתניה וחיפה. משימות המתנדבים הן שונות ומגוונות - חלקן ארוכות טווח וחלקן קצרות טווח. חלק גדול מהתפקידים כולל לינה ואירוח מלא בבתי מלון ברחבי הארץ. תאריכי ההתנדבות: 10-26.7.22.

* ההתנדבות אפשרית מגיל 16 ומעלה.
* המתנדבים יקבלו ביגוד ייצוגי שיישאר ברשותם, וכן כלכלה למשך פעילותם.
* המתנדבים יהיו מכוסים בביטוח צד ג' של הפקת האירוע במשך תקופת ההתנדבות וכן דרך ביטוח לאומי .
* המתנדבים לא יקבלו שכר על הפעילות.

מוזמנים ומוזמנות להירשם ויחזרו אליכם עם כל הפרטים: לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה