דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

זה או כהנא או ישראל - ביום שלישי כולנו יוצאים להצביע! מקדמים שוויון חברתי. בואו לקחת חלק בעיצוב מנהיגות העתיד במרחב האזורי ופרידה מהמנהל המיתולוגי של הגבעטרון. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
קמפיין הצבעה
 27/10/2022
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

זה או כהנא או ישראל -
ביום שלישי כולנו יוצאים להצביע!

הפעם - מדינת ישראל מוטלת על הכף. זה או כהנא או ישראל. או גזענות או ציונות. זה בידיים שלנו!
זה או כהנא או ישראל - ביום שלישי כולנו מצביעים!

ביום הבחירות הקרוב, כולנו חייבים לצאת להצביע, ולמנוע את ההקצנה והידרדרות המדינה האהובה שלנו לגזענות ולחושך גדול. 

ביום שלישי, ה-1.11 כולנו יוצאים להצביע.


באנר כנס ההנהגות התשיעי - SAVE THE DATE

נמצאים עם הגלגלים קדימה -
היכונו למסע י"ב 2022

לאחר סיומה של עונת רפסודיות שוברת שיאים שכללה לראשונה ארבעה מחזורים ובמסגרתה חצו את הכנרת כ-3000 נערים ונערות, ולאחר תקופת חגי תשרי, אגף חינוך בתנועה הקיבוצית כבר נמצא בעיצומן של ההכנות לקראת מסע י"ב 2022 שיתקיים גם השנה בחבל אילות, בתאריכים 19-22 בדצמבר. ההרשמה תפתח ביום ראשון הקרוב, 23.10, קדימה להסתער!
מדוושים ומדוושות בפארק תמנע במסע י"ב האחרון
מדוושים ומדוושות בפארק תמנע במסע י"ב האחרון

מטרתו של כל מפעל חינוכי ארצי, על פי הרציונל של אגף חינוך, היא ליצור תשתית חינוכית וארגונית המאפשרת את העיסוק בזהות האישית והקבוצתית ובחוויית ההשתייכות לקבוצה, לקיבוץ ולמדינה, לצד הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית.

המסע יעסוק בהכנת הנערים והנערות לקראת תהליכי המיונים לשנת שירות, ובעידוד לעשייה חינוכית-חברתית לטובת המדינה. בנוסף, יעסקו המשתתפים והמשתתפות גם בשירות צבאי משמעותי, בפיקוד ובמנהיגות. בני ובנות הנוער ייחשפו לערכי התנועה הקיבוצית וחזונה דרך היכרות עם חבל הארץ ועם דמויות משמעותיות בחבל ובמדינה בכלל. נושאים אלו יבואו לידי ביטוי בחוברת ייעודית למדריך ובפעילויות המשולבות בו, בדמויות שיגיעו לדבר עם שכבת י"ב בטקסי הדלקת הנרות בכל ערב ובשיח עם האנשים והארגונים שיפגשו במהלך המסע.

ההיכרות של מדריכי הנוער עם החניכים היוצאים איתם למסע היא חלק מהותי מקיום מפעל חינוכי זה על כל ההיבטים שלו - חינוכיים, טכניים, ארגוניים ובטיחותיים. זוהי הזדמנות לכל העוסקים בחינוך החברתי עם בני הנוער להציב אתגרים משמעותיים לכל נער, לקבוצה, למדריך ולמנהל החינוך. הכנת המדריכים תתקיים בחבל אילות בימים 28-29 בנובמבר וההשתתפות בה מהווה תנאי ליציאת הקבוצה למסע.


באנר כנס החקלאות ה-1

מקדמים יחדיו שוויון חברתי

ביום רביעי נערכה פגישת היכרות של נציגי מטה התנועה הקיבוצית עם השרה לשוויון חברתי, מרב כהן, ועם צוות המשרד, בה הוצגה פעילות הקיבוצים והתנועה בתחומים הרלוונטיים למשרד, תוך התמקדות בטיפול בגיל השלישי ובצעירים ונרקמו שיתופי פעולה בתחומים אלו
משתתפי ומשתתפות מפגש ההיכרות עם השרה כהן בתמונה קבוצתית
משתתפי ומשתתפות מפגש ההיכרות עם השרה כהן בתמונה קבוצתית

במפגש השתתפו מטעם התנועה הקיבוצית המשנה למזכ"ל, הדס דניאלי ילין, ראשת אגף חברה וקהילה, אילת גלס, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב, ונרי שוטן מהמחלקה הפוליטית. בין היתר, הוצגו לשרה וצוותה תכניות "שיבה בחברה טובה" ו"בתים  משפחתיים" בקיבוצים ונידונו פרקטיקות להפגת בדידות בגיל השלישי, סיעוד ובתים מוגנים, שילוב הוותיקים בקהילה כדרך חיים; וכן תכניות המנהיגות לצעירים והרחבתן למרחב היהודי-ערבי, ותכניות נוספות לחיזוק תחום הצעירים בתנועה ומחוצה לה.

הדס דניאלי ילין: "התנועה הקיבוצית עוסקת רבות בשילוב הבין דורי ובטיפוח מגוון האוכלוסיות בתוך הקיבוצים ובחברה הישראלית כולה, שמחנו למצוא שרה וצוות המחוייבים לנושא השיוויון על כל גווניו. אמנם אנו עומדים רגע לפני בחירות אולם אנו בטוחים כי נוכל להמשיך ולייצר שיתופי פעולה עם המשרד".


באנר אפיקים לשירות הציבורי - מחזור ד'

הלך לעולמו יואל פרנס, מנהלה המיתולוגי של הגבעטרון

פרנס, שהלך לעולמו ביום רביעי בגיל 87, חבר קבוצת גבע, היה מנהלה של הלהקה המפורסמת במשך למעלה משלושה עשורים שהיו מלאים בעשייה רבה והצלחות בארץ ובעולם, ששיאם – קבלת פרס ישראל בשנת 2007. במקביל, הגיע לעמדת מנכ"ל חברת "בקרה" של הקיבוץ. הוא הובא למנוחות בקיבוצו היום (חמישי) אחר הצהריים
יואל פרנס ז"ל. הצילום מעמוד הפייסבוק של הגבעטרון
יואל פרנס ז"ל. הצילום מעמוד הפייסבוק של הגבעטרון

יואל הגיע לגבע כבן גרעין ממילווקי לפני למעלה מ-70 שנה כדי להגשים חזון ציוני, וזאת לאחר שהתייתם משני הוריו. הוא עלה לישראל מארה"ב בגיל 19, כשהגיע לשנת שליחות עם עוד 40 צעירים שהיו אמורים לשוב לארה"ב בתום השנה, ולהפוך למדריכי נוער יהודי ציוני בתנועת "הבונים דרור". זמן קצר לאחר ששב עם הקבוצה לארה"ב, הוא חזר לישראל, נישא לאילנה ז״ל, בת גבע, הפך לחבר קיבוץ והקים שבט גדול שהיה מקור גאוותו.

יואל שר בגבעטרון כבר בשנות ה-60' ומי שקיבל אותו אז ללהקה היה נחום נחצ'ה היימן. במקביל, פרנס התחיל לעבוד במפעל הקיבוצי "בקרה", הגיע עד לתפקיד הבכיר ביותר - מנכ"ל החברה - והיה חבר דירקטוריון המפעל עד לשנים האחרונות. בשנת 1989, לצד תפקידו בחברה, חזר לגבעטרון - והפעם כמנהל. תחת ניהולו קיימה הגבעטרון יותר מ-700 הופעות בארץ ובעולם, יצאה ל-12 סיבובי הופעות בעולם, ובשנת 2007 קיבלה את פרס ישראל. בחודש מרץ האחרון הודיע על פרישה מניהול הלהקה.

חבריו של יואל בגבעטרון נפרדו ממנו: "בימים האחרונים זכינו להיפרד מיואל ולומר לו באופן אישי את כל המילים מהלב, ההערכה הגדולה וההוקרה על שנים ארוכות של חברות, יצירה ומורשת. הגבעטרון מחבק את משפחת פרנס המורחבת, בת זוגו דינה, ילדיו רענן, עודד וגלעד, הנכדים והנינים. יואל, אנחנו אוהבים אותך מאוד. יהי זכרך ברוך". 


באנר ביטוח חקלאי

מתחברים לתולדות היהדות בבלקן
ונוטעים ציונות גם שם

בסוף השבוע שעבר נערך בבלגרד, בירת סרביה, סמינר רב משתתפים של "we kibbutz" (התארגנות המאגדת את התוכניות לקשר בין התנועה הקיבוצית לצעירים בתפוצות – אולפן קיבוץ, נטעים, הללויה, חמסה, שנת הכשרה ומסלול) בו לקחו חלק צעירים, מדריכים וסטודנטים מישראל, הונגריה, סרביה ומקדוניה וגם מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר
משתתפי ומשתתפות הסמינר ליד פסלו של טיטו
משתתפי ומשתתפות הסמינר ליד פסלו של טיטו

הסמינר, שאורגן על ידי אופיר ליבשטיין, יו"ר הבונים דרור וראש המועצה האזורית שער הנגב ושירי מדר, מנכ"לית "we kibbutz", ניסה להתחקות אחרי תולדות הקהילות היהודיות בהונגריה ובארצות הבלקן בתקופת השואה, שאינן מוכרות מספיק, ועל גבורתו של העם הסרבי שלחם בנחישות כנגד הכובש הנאצי. התחקיר המקיף בוצע והוצג בצורה מקצועית ומרגשת בידי נעמה אגוזי מקיבוץ מזרע. במסע השתתפו גם מנהלי אולפני הקיבוץ מרחבי הארץ שדנו בבניית שיתופי פעולה והרחבת תשתית העשייה החינוכית-קיבוצית בתפוצות.

אחד מאירועי השיא בסמינר היה מפגש עם שגריר ישראל בסרביה, יהל וילן (בן קיבוץ נגבה), וקבלת שבת מרגשת של הקהילה בבלגרד לציון כניסתה של "נטעים" לפעילות גם באזור הבלקן. במפגש עם נציגי הקהילות בחנו המשתתפים דרכים לבנייה ולפיתוח קהילות ובדרכי תרומה אפשריות של התנועה הקיבוצית לפועלם. באותו אירוע התרחש מפגש לא מתוכנן ורווי דמעות עם אשתו של רב הקהילה היהודית בבלגרד, אשר התברר במפתיע שבנותיה נמצאות כרגע בארץ בתכנית "חמסה" לחיילים בודדים המשותפת לתנועה הקיבוצית, קק"ל, הסוכנות היהודית והבונים דרור.

המפגש המרגש והמפעים ביותר היה עם קבוצת נערים סרבים, תלמידי תיכון מבלגרד החוקרים ומכירים לעומק פרטים רבים מאוד על הקהילה היהודית בעיר, וגורלה. המשתתפים הופתעו לגלות נוער אינטליגנטי ורהוט החש מחוייבות כזאת כלפי קהילה "זרה" שנכחדה למעשה לפני 80 שנים ויותר. יומו האחרון של הסמינר הוקדש להליכה בעקבותיו של טיטו, מנהיג הפרטיזנים ונשיא יוגוסלביה מסוף מלחמת העולם השנייה ועד מותו בשנת 1980. לאחר מותו של טיטו חדלה יוגוסלביה מלהתקיים.


באנר משקארד

תמונת השבוע: השקנאים באים (בעצם,
כבר כאן)

שקנאים מעל רמת דלתון. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל
שקנאים מעל רמת דלתון. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל

כבכל שנה עונת הנדידה בשיאה והשקנאים פוקדים בימים אלו את ארצנו, בדרכם לאפריקה, שם יבלו בחורף. באביב הבא הם יחלפו בישראל בדרכם בחזרה צפונה. 40-50 אלף שקנאים עוברים בישראל במהלך הנדידה. מיקומה של ישראל, ב"צומת" בין שלוש יבשות הפך אותה למוקד משיכה חסר תקדים בחשיבותו עבור ציפורים נודדות. בישראל הם שוהים בין יומיים לשבוע, נחים ובעיקר אוכלים. משקלו של שקנאי בוגר עשוי להגיע בין 8-10 ק"ג ואורך מוטת כנפיו כשלושה מטרים. 

האתרים הבולטים אליהם כדאי להגיע ולצפות בעופות המרשימים הם אגם החולה ומאגר משמר השרון בעמק חפר, עליו ניתן לתצפת ממצפור ויקר שהוקם בסמוך אליו. את השקנאים מאכילים פעם ביום בדגים על מנת שלא יזיקו לחקלאות בעמק חפר וכך קורה שרבים מהם מתרכזים במאגר. ביום טוב מתגודדים בכל אחד מאתרים אלה כמה אלפי שקנאים. 

בתמונה של הצלמת המוכשרת יערה ויקסלאום-שטהל מברעם, ניתן להתרשם מהשקנאים הרבים שחולפים מעל עמק החולה.


פייסבוק התנועה

דווקא לקראת סבב בחירות נוסף –
זה הזמן לחזק את המחויבות לדמוקרטיה בקרב הדור הצעיר!

לרגל הבחירות לכנסת שייערכו בשבוע הבא, אירוע שהפך לצערנו לשגרתי היות וזוהי הפעם החמישית תוך שלוש שנים, החליטו במערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית לפרסם אסופת מערכי פעילות לחינוך החברתי שיחזקו את תחושת המחויבות והבנת חשיבות הדמוקרטיה בקרב ילדינו
הקלפי שהכינו בבית הילדים באור הנר, עבור פעילות שהתקיימה בנושא בחירות לילדי שכבת ו' בספטמבר 2019
קלפי שהכינו בבית הילדים באור הנר, במסגרת פעילות שהתקיימה בנושא בחירות לילדי שכבת ו' בספטמבר 2019

בשבוע הבא ילכו אזרחי מדינת ישראל להצביע בבחירות לכנסת בפעם החמישית תוך שלוש שנים. בעקבות ארבעת סבבי הבחירות הקודמים והבחירות שצפויות לנו בשלישי, התדרדרה ישראל אל המקום האחרון בקצב עריכת בחירות ביחס לדמוקרטיות המבוססות בעולם, עם בחירות בכל 2.4 שנים בממוצע. מציאות זו דרדרה את אמון הציבור במשטר דמוקרטי ויצרה תחושת כאוס וייאוש לגבי המערכת הפוליטית. לכן, היום, יותר מתמיד, עיסוק בנושא זה חשוב מאין כמוהו.

באסופת המערכים "בחירות 22", שנכתבה על ידי מערך ההדרכה באגף חינוך, ניתן למצוא מגוון מערכי פעילות לחינוך החברתי לקראת הבחירות הקרובות. חלק מהמערכים עוסקים בבחירה, חלקם בדמוקרטיה, בפוליטיקה ועוד. מוזמנים להשתמש במערכים שלמים, או בחלקים מהם על פי הצורך.

אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף חינוך, אומרת כי "מטרתה של אסופת המערכים היא לטפח את הדור הצעיר להיות אזרחים המחויבים לדמוקרטיה ולצורך לחזק אותה ובעלי כלים וערכים לפעול בתוך הזירה הדמוקרטית. זהו אחד מהערכים החשובים של הקהילות שלנו, והתפקיד של מערכת החינוך הוא לקדם ולהקנות ערכים של הקהילה".

להורדת אסופת המערכים: לחצו כאן


באנר כנס ההנהגות התשיעי - SAVE THE DATE

בואו לקחת חלק בעיצוב מנהיגות העתיד במרחב האזורי

ההרשמה למחזור השני של למחזור השני של תכנית מנהיגות העתיד במרחב האזורי - "המסלול" - נמשכת ואנחנו עדיין מחפשים את הנבחרת של המנהיגות והמנהיגים הבאים שרוצים להשפיע על המרחב האזורי שבו הם חיים. ביקשנו משניים מבוגרי המחזור הראשון לספר על חוויותיהם מהתכנית
מנהיגות העתיד במרחב האזורי_מחזור ב

התכנית מיועדת לקיבוצניקיות וקיבוצניקים המעורבים בקהילה הקיבוצית/האזורית מעוניינים להשפיע במרחב האזורי ולהשתלב בתפקידים מנהיגותיים במועצות האזוריות והארגונים הכלכליים, ומורכבת מתשעה מפגשים שבועיים בימי רביעי בין החודשים נובמבר (2022) עד ינואר (2023), בשעות 15:00-20:00. משתתפי ומשתתפות התכנית יזכו להיכרות מעמיקה וידע על המרחב האזורי והגופים הרלוונטיים בו, כגון המועצות האזוריות והארגונים הכלכליים, בדגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי, וירכשו ארגז כלים משמעותי לעתיד. 

עידית איזק-ברקן, מנהלת הקהילה בכפר גליקסון מספרת: "במסגרת התכנית התבקשנו לבחור פרויקט, ואני בחרתי בפרויקט אזורי של המועצה האזורית שלי לקידום מנהיגות נשית מקומית. קיבלתי את ברכת הדרך של ראש המועצה, אילן שדה, והקמנו צוות עבור הפרויקט. בחודש הבא יוצאת לדרך קבוצת הנשים הראשונה בקורס ייחודי למנהיגות נשית מקומית במועצה. תודה גדולה לקורס המעניין והמעשיר שנתן לי כלים והזדמנות מצויינת ליישם פרויקט מיוחד וחשוב".

יגיל אבין, המנהל העסקי בניר יצחק, ממליץ בחום להירשם: "התכנית אפשרה לי נטוורקינג מטורף, ובעצם היום אני יכול לעשות את התפקיד שלי בקיבוץ תוך התייעצות, למידה והזדמנויות לשיתופי פעולה עם קיבוצים ומועצות בכל רחבי הארץ. רוצו להירשם למחזור ב'!".

להרשמה: לחצו כאן
לפרטים נוספים: לחצו כאן


באנר מרכז קליטה

מחפשים את האתגר הבא בקריירה שלכם? רוצים לקחת חלק בהנהגת הקיבוץ? יש לנו את הקורס בשבילכם!

מדי שנה בנובמבר מתאספים חברי וחברות קיבוצים מכל קצות הארץ במרכז האקדמי רופין כדי ללמוד את תפקיד ניהול הקהילה הקיבוצית, לרכוש ידע וליהנות מחכמת העמיתים והניסיון הרב הצבור בכיתה. לקראת המחזור העשירי של הקורס שייפתח בחודש הבא, ולאחר ציון חגיגי של עשור לקורס במפגש בוגרים ובוגרות, שיתפו כמה מבוגרי הקורס כיצד הוא תרם להם והשפיע על
תפקודם המקצועי
בוגרי ובוגרות המחזור התשיעי בקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ
בוגרי ובוגרות המחזור התשיעי בקורס להכשרת מנהלי קהילה ומזכירים בקיבוץ

תפקיד מנהל.ת הקהילה ומזכיר.ת קיבוץ נוגע בתחומי חיים רבים של הקהילה הקיבוצית, ולכן זהו קורס ארוך הנמשך כחצי שנה וכולל 15 מפגשים, פעם בשבועיים. לקראת פתיחת הקורס הבא בתאריך 24.11.22, שמענו משתי בוגרות ובוגר של המחזור האחרון מה הרוויחו מהקורס ומדוע הם ממליצים לחברים וחברות נוספים להירשם אליו. 

אופירה כ"ץ-שופן, יו"ר קיבוץ בית קמה, ממליצה ללא התלבטות להירשם: "בקורס קיבלתי תחושה שאני לא לבד! שהתנועה הקיבוצית מאחוריי ושהעמיתים מהקורס הם קבוצת תמיכה והתייעצות חשובה ומשמעותית עבורי. באופן אישי, הקורס הוסיף לתחושת האומץ שלי והעצים את יכולותיי כמנהיגה בקיבוץ שלי, ועל כך אני אסירת תודה!".

אדריאן ברסקה, מנהל הקהילה באלמוג, התחיל את הקורס לאחר שכבר כיהן שנה בתפקיד, ומספר: "קיבלתי המון כלים יישומיים לכל תחומי החיים בקיבוץ ולכל הנושאים שבהם מטפל מנהל הקהילה בצורה מקיפה ועניינית. החלפת הדעות, רעיונות ודרכי ההתנהלות בקיבוצים השונים נתן פרספקטיבה נוספת, רעיונות רבים ויצא שיתופי פעולה עם קיבוצים אחרים".

רותי גול, מזכירת קיבוץ חוקוק, אומרת לנו כי המרחק לא היווה שיקול עבורה: "אני גרה בעמק הירדן והיה לי ברור שאת הקורס אלמד ברופין כדי לחוות שינוי באזור ובאנשים ובשביל היכרות עם קהילות קיבוציות אחרות". לדבריה, היא קיבלה הרבה כלים לתפקיד ניהול קהילה קיבוצית ובזכות כך שמחה להציג מועמדות ולהיבחר לתפקיד במהלך הקורס ולסיימו כמזכירת קיבוץ.


באנר משקארד

בואו לדבר על צעירים וקליטה

בואו לדבר על צעירים וקליטה

הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים ייפגש בפעם הרביעית לשנה זו ביום א', 30.10, בשעה 20:30 בזום, והפעם  - משוחחים על צעירים וקליטה בקיבוץ, בשיתוף פעולה עם מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית.

המפגש משותף לרכזי ורכזות צמ"ד וקליטה, רכזי ורכזות ועדות צעירים וחברים בוועדות השונות, ויעסוק באתגרי הקליטה לקיבוץ של צעירות וצעירים במציאות הדיור העכשווית. במפגש יתארח דגן יראל, רכז תחום הבניה והקרקעות בתנועה הקיבוצית להרצאה שתסייע להכיר את אתגרי הדיור והפתרונות הקיימים היום במירוץ לבית בקיבוץ, ולאחר מכן יתקיים שיח משותף בחדרים על העבודה בממשקים משותפים –  יוזמות משותפות, הסדרים, תהליכים, אתגרים, רעיונות ודוגמאות שעובדות, ועוד.

הרשמה וקבלת קישור לזום  >>> כאן


באנר ביטוח חקלאי

מערכת צפה לייצור אנרגיה סולארית מהגדולות בארץ נחנכה בעמק הירדן

המערכת החדשה שנחנכה בשבוע שעבר (18.10) בעמק הירדן הוקמה בשותפות של אגודת המים האזורית וחברת נופר אנרגיה, וצפויה לייצר 7.6 מגה-ואט
מימין לשמאל: עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, חכ"ל איתן ברושי, יו"ר מים לישראל, עודד שמיר, יו"ר אגודת המים עמק הירדן, רון יצחקי, מנכ"ל אגודת המים עמק הירדן, עופר ינאי, יו"ר נופר אנרגיה

בתמונה - מימין לשמאל: עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן, חכ"ל איתן ברושי, יו"ר מים לישראל, עודד שמיר, יו"ר אגודת המים עמק הירדן, רון יצחקי, מנכ"ל אגודת המים עמק הירדן ועופר ינאי, יו"ר נופר אנרגיה , על רקע המערכת הצפה במאגר ירמוכים. צילום: אבי אריש

בשבוע שעבר נחנכה בעמק הירדן מערכת צפה לייצור אנרגיה סולארית במאגר 'ירמוכים', מהגדולות ביותר מסוג זה שקיימות בארץ. הטקס התקיים במעמד רון יצחקי מנכ"ל אגודת המים בעמק הירדן, עופר ינאי יו"ר חברת "נופר אנרגיה", עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן ואיתן ברושי, יו"ר ארגון "מים לישראל".

בניית מערכות סולאריות צפות על מים במאגרי חקלאות הן פתרון יעיל ומוכח בייצור חשמל, תוך שימוש באנרגיה ירוקה וצמצום התאיידות המים במאגרים. ניצול שטח המים במאגר גורם לשני אפקטים חיובים, הראשון תורם לצמצום אידוי המים במאגר והשני לניצול מקסימלי של שטח המים במאגר לייצור אנרגיה ירוקה תוך מינימום פגיעה בשטחים ירוקים.

מאגר ירמוכים נבנה על ידי אגודת המים בעמק הירדן במסגרת הסכם השלום עם ירדן בשנת 1994 לטובת אגירת מי הירמוך, לצורך השקיה חקלאית והעברת מים לצבירה בכנרת והוא הגדול מבין מאגרי המים בעמק הירדן.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה