דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

דיווח מעצרות יום הזיכרון לשואה ולגבורה בקיבוצים. הטקס המרגש שנערך עבור שורדת השואה בת ה-97 מקיבוץ יחיעם ששכלה את בנה. בואו לדבר על זהות יהודית קיבוצית. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
העצרת ביד מרדכי
 21/04/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

״עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט וערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שהינה ״חוף המבטחים״
של העם היהודי״

עצרת הנעילה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון בית לוחמי הגטאות עמדה השנה בסימן "מרד גטו ורשה – בית ספר לרוח האדם", לציון 80 שנים למרד. העצרת התקיימה באמפי בקיבוץ לוחמי הגטאות במעמד נשיאת ביהמ"ש העליון, מפקד פיקוד הצפון, שגרירים, ראשי רשויות, חברי הוועד המנהל של בית לוחמי הגטאות, תנועות הנוער ואלפי משתתפים
העצרת בלוחמי הגטאות. צילום: יעקב מדר
צילום: יעקב מדר

את תפילת "יזכור" הקריא יפתח קרן, יו"ר ועד ההנהלה של קיבוץ לוחמי הגטאות, ובמעמד הדלקת שש המשואות לזכר ששת מיליוני הנספים צוינו סיפורי חייהם של שורדות ושורדי שואה – ברוך קופולד, פרופ' אריה קורצווייל, אברהם (אבי) אלבחרי, רפאל (רפי) פולמן, שרה לוין, צביה לובטקין ויצחק אנטק צוקרמן ז"ל. בנוסף הונח זר חסידי אומות עולם ע"י שורדת השואה רבקה(ריקי) יעקבי. 

נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות, אמרה בעצרת: ״כל השורדים אשר בחרו בחיים לאחר השבר הגדול שחוו ראויים להוקרה ולהערכה עמוקה על שמצאו את הכוח לקום מעפר, לספר את סיפורם ולחיות חיים מלאי משמעות. ​מן הזווית שלנו השופטים אומר, כי ממוראות השואה ומן השבר הגדול שפקד את עמנו, למדנו לשנן לעצמנו יום יום ושעה שעה שמלאכתנו השיפוטית טובלת כולה באהבת אדם – כל אדם באשר הוא אדם. למדנו כי עלינו לעמוד על משמר זכויות הפרט וערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, שהינה "חוף המבטחים" של העם היהודי. אם ההתנגדות היהודית לצורותיה והבחירה בחיים היא בית ספר לרוח האדם – נהיה אנחנו תלמידיו, ואת השיעור שלמדנו נזכור, ננצור ונעביר מדור לדור״.

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין: "שמונים שנה אחרי המרד, ועדיין רוח הגבורה, הפועמת מזכרם של לוחמי מרד גטו וורשה, נושבת בעוז ומציתה את לבבות הלוחמים הצעירים, ממשיכי דרכם, מגיני עם ישראל. יחד נמשיך לתרגל ולהתאמן, נבטיח שכאן, במפעל החיים המשגשג בארץ אבותינו, ימשיך העם היהודי לצמוח, להתפתח ולהיות למופת בעבור אומות העולם".                


באנר מיזמתון 2023

“בהיסטוריה האנושית ובהיסטוריה היהודית הם ניצחו, ושמור להם מקום בגלל שלעד יזכרו כשומרי גחלת הכבוד"

יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתח בעצרת השנתית ביד מרדכי, שהתקיימה כמדי שנה למרגלות האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ', והייתה בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה. הטקס התקיים במעמד יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד ונשיאת ההסתדרות הציונית העולמית, טובה דורפמן
העצרת ביד מרדכי

בעצרת השתתפו שר הבריאות לשעבר ניצן הורביץ, נציגי קרן חבצלת ומורשת - בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ', נציגי ההסתדרות הציונית העולמית, חברי הקיבוץ ותושבי האזור, חניכי תנועות נוער ואורחים. נשיא המדינה, יצחק הרצוג אמר בקטע המצולם ששלח לעצרת: “בהיסטוריה האנושית ובהיסטוריה היהודית הם ניצחו, ושמור להם מקום בגלל שלעד יזכרו כשומרי גחלת הכבוד, כבודם של אלה שהוכרזו נטבחו ונרצחו. בערב הזה בית ישראל כולו עדות חיה לניצחון הזה - מספר חודשים אחרי המרד קמה ההתישבות ביד מרדכי. אתם תושבי העוטף חזית בצורה למול הקמים עלינו לכלותינו".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר בטקס: ״השואה הציבה את ישראל בפני אתגר כפול, מצד אחד עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו, בטחונה של מדינת ישראל ושל תושביה צריך להיות בידנו. אסור לנו לסמוך על אף אחד מלבד עצמנו. השואה גם לימדה אותנו שאנחנו צריכים להיות מוסריים, את השואה אסור להשוות לשום אירוע בהיסטוריה אבל זאת חובתנו לזכור מה למדנו ממנה. המבחן המוסרי מתקיים לא רחוק מפה, בעזה וגם בלבנון, באיראן. המבחן המוסרי שלנו הוא להבחין בין מחבלים לבין חפים מפשע, יהודים לא מבצעים פוגרומים, יהודים לא שורפים כפרים, הדרך להתמודד עם הרוע הוא לא להפוך דומה לו".

נשיאת ההסתדרות הציונית העולמית, טובה דורפמן: "השואה מלווה אותי כל חיי והירושה שלי היא בקשתם של השורדים שלא נשכח. עצם היותנו כאן הוא לא רק נס הוא גם המון סיפורי גבורה, קטנים אבל גדולים כל כך, של אנשים שברגע הכי חלש וחסר אונים ותקווה אספו כוח שכבר חשבו שאין להם כדי להילחם, אפילו שלא היה סיכוי. ניצחונות אישיים וקבוצתיים, התקוממות ומעשי גבורה התגבשו לכדי הניצחון שלנו כעם וכאומה, ובנוסף גם הגבורה להקים אחר כך הכל מחדש".


באנר מרכז קליטה

"נמשיך ונבצר את כוחנו ואת עצמאותנו, נבטיח את שיגשוגנו כמדינת הלאום של העם היהודי ונזכור את ציווי הנספים"

עצרת הזיכרון לשואה ולגבורה של מכון משואה התקיימה בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה באמפיתיאטרון משואה בקיבוץ תל יצחק, והתמקדה השנה בחשיבות העברת קולם של הניצולים לדורות הבאים. בטקס, שהתקיים תחת הכותרת "מוכרחים לספר", נשאו  דברים שר הביטחון, יואב גלנט, ומפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר
שר הביטחון גלנט נואם בעצרת במכון משואה. צילום: רפ דלויה
שר הביטחון גלנט נואם בעצרת במכון משואה. צילום: רפ דלויה

שישה ניצולים הדליקו בטקס משואות זיכרון: דוד סיבור, יואל פישר, רחל חנן, מרטה גורן, יהודית שוש ודב לנדאו. מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף (מיל') אליעזר שקדי הדליק את המשואה השביעית - משואת התקומה.

שר הביטחון, יואב גלנט אמר כי "כמו רבים מבני דורי, גם אני גדלתי על הסיפורים והזיכרונות משנותיה של מלחמת העולם. מאבי מיכאל ז"ל ומאימי פרומה שתבדל לחיים ארוכים, שמעתי לראשונה את אותן שלוש מילים, מילים שהפכו זה מכבר לסמל ולציווי: "לעולם לא עוד". זהו הציווי המלווה אותי לכל אורך שנותיי הבוגרות, כלוחם, כמפקד וכאדם. לכך הקדשתי את חיי - להבטיח ביטחון למדינת ישראל, לעם היושב בציון, ולכל יהודי באשר הוא. נזכור את ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו היקרים והקדושים, אשר ניספו בידי הנאצים ועוזריהם, נמשיך ונבצר את כוחנו ואת עצמאותנו, נבטיח את שיגשוגינו כמדינת הלאום של העם היהודי ונזכור את ציווי הנספים".

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר: "עכשיו זאת המשמרת שלנו. עלינו מוטלת המשימה להיות גם הדוברים של ששת המיליון, שלא שרדו את התופת, נכחדו ונרצחו במכונת השנאה וההשמדה הנאצית. חובתנו לשמור על חוסנה הביטחוני של המדינה ולא פחות מכך, על חוסנה החברתי; על צבא חזק, מודרני ומתקדם אבל גם על אחדות ולכידות חברתית. למרות השוני שמתקיים בתרבות, בתפיסות, בעמדות ובאורחות חיינו נמצא את המכנה המשותף ונבחר בו, על פני זה המפלג והמפריד".


באנר משקארד

הטקס המרגש שנערך בהר הרצל עבור שורדת השואה בת ה-97 מקיבוץ יחיעם ששכלה את בנה

שלומית וילמוש בת 97 מקיבוץ יחיעם, שורדת שואה שאיבדה את בנה הבכור, חיים, שנפל במלחמת ההתשה, התעקשה לעשות את הדרך הארוכה מהגליל ההמערבי לירושלים ולפקוד בערב יום השואה את לבנת הזיכרון של בנה בהיכל הממלכתי בהר הרצל. מי שסייע בהבאתה של שלומית לאתר הוא אמבולנס המשאלות של מד"א, שיחד עם אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון פעלו להפיק את הטקס המרגש
שלומית וילמוש מנציחה את בנה חיים, צילום: אורן בן חקון, באדיבות אתר יזכור
שלומית וילמוש מנציחה את בנה חיים, צילום: אורן בן חקון (ישראל היום), באדיבות אתר יזכור

התרגשות רבה אחזה באנשים ששהו ביום שני בהיכל הזיכרון בהר הרצל לאחר ששורדת השואה, שלומית וילמוש בת ה-97, חברת קיבוץ יחיעם שבגליל המערבי, הגיעה להנציח את בנה סגן חיים בן-יונה, קצין סיירת מטכ"ל שנפל במלחמת ההתשה באזור תעלת סואץ. שלומית התקבלה בטקס מרגש עם חיילי הלהקה הצבאית שקיבלו אותה בשיר 'לו יהי'. "הנני, זה הניצחון שלי", אמרה שלומית בהתרגשות. "על כל מה שהנאצים הענקים עשו, אני - האיש הקטן - הצליח. זה הניצחון שלי. אני לא יודעת מאיפה הכוחות שיש לי, וגם אם הייתי יודעת זה לא חשוב. מה שחשוב זה מה שיש לי, מה שנתן לי הגורל". 

שלומית סבתא ל-7 נכדים ו-15 נינים. לאחרונה היא הוזמנה לבוא לספר את סיפור חייה בבית הספר של ניניה, וכשנשאלה מה היא רוצה לעשות לפני היא ביקשה לבקר בהיכל השמות. בתה אפרת סיפרה "אמא ניצולת שואה שעברה דברים מאוד קשים. היא נולדה בהונגריה, הייתה במחתרת נתפסה על ידי ההונגרים ועונתה במרתפי הגאסטפו של הנאצים. היא ברחה משם, ואפילו עשתה את צעדת המוות. כשהיא הגיעה לארץ היא קראה לבן הבכור שלה, לאחי, חיים - כאות ניצחון על פני המוות. ואותו חיים נפל בצבא כל הזמן אמרה שהוא לפחות במדים של הצבא היהודי, הישראלי".

חיים נולד בשנת 1947 במינכן שבגרמניה ובאוגוסט 1948, בעיצומה של מלחמת השחרור, עלה עם משפחתו לארץ. הוא התגייס לצה"ל ביולי 1967, הצטרף לסיירת מטכ"ל והיה חברו לצוות של בנימין נתניהו. לא עבר זמן רב והוצע לחיים לצאת לקורס קצינים. תחילה סירב ואחרי כן שקל והחליט לקבל את ההצעה. הוא יצא לקורס קצינים, סיים אותו כחניך מצטיין והוענקה לו דרגת סגן. במאי 1969 הוא נפל באזור תעלת סואץ בעת פעולה מיוחדת והובא למנוחת עולמים בבית הקברות ביחיעם. קראו את הכתבה שהתפרסמה ב'ישראל היום'


באנר ביטוח חקלאי

תמונת השבוע: הזמן לא מרפא את הכאב

האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: אלעד גוטמן
האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: אלעד גוטמן

טקס ההתייחדות עם זכרם של 3,110 הנופלים מהקיבוצים במערכות ישראל ובפעולות האיבה, התקיים אתמול (חמישי) אחר הצהריים באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים שביער הקיבוצים במוא"ז מגידו. השנה, נערך הטקס בסימן 50 שנים למלחמת יום הכיפורים, בה נפלו 450 חללים מהקיבוצים ובסימן 75 שנים למדינת ישראל. בטקס השתתפו מאות אנשים וביניהם משפחות שכולות, חברי קיבוצים ומתנדבי ומתנדבות שנת השירות. 

"הזמן אינו מרפא את הכאב, את החור שבלב. עם הזמן לומדים לחיות עם הכאב, לומדים לתפקד כאילו כלום. אבל בפנים תמיד תמיד הגרון נחנק והדמעות זורמות ברגע של הבהוב זכרון, כאשר מילה מזכירה משהו מהם, כאשר רוצים לספר לדור הבא מי הם היו, איך התנהגו, מה חשבו. עם הזמן רגשות חדשים נוספים על הכאב: תחושת החסר, כאילו חלק מגופי נגדע ותמיד חסר לי משהו. ותחושת ההחמצה: מי הם יכלו להיות היום, איך היתה נראית משפחתנו לו היו שניהם איתנו. מה הפסידה החברה, העם, המדינה עם חסרונם של אלה שהלכו, כי הרי הטובים תמיד הולכים בראש. את זה הזמן לא מרפא, לא משכיח ולא מחליש. הקושי לשאת את זכרם ואת חסרונם מלווה אותי תמיד", אמרה בנאומה בשם המשפחות השכולות צופיה גומא מקיבוץ דברת, ששכלה את שני אחיה, אפרים ודוד ישראלי, במלחמת יום הכיפורים.

דיווח מלא על הטקס בשבוע הבא.


פייסבוק התנועה

מגילת העצמאות מגיעה לכותל

מגילת העצמאות מגיעה לכותל

בכל שנה בין יום הזיכרון לשואה ולגבורה ליום העצמאות, בהסתדרות הציונית העולמית מקיימים מסורת מרגשת וחגיגית של קריאת מגילת העצמאות בטעמים בכותל המשפחות יחד עם שלל ארגונים, רבנים ורבות, נשות ואנשי ציבור ורוח. השנה החליטה גם התנועה הקיבוצית להצטרף לאירוע. זוהי הדרך שלנו לחגוג את יום העצמאות ואת העמיות היהודית ברחבי העולם. האירוע ישודר לכל העולם במספר שפות. יום ראשון | 23.4.23 | ב׳ באייר התשפ״ג בשעה 18:00 בכותל המשפחות ("עזרת ישראל" - הרחבה השוויונית). 

זוהי הדרך שלנו לחגוג את יום העצמאות ואת העמיות היהודית ברחבי העולם. האירוע ישודר לכל העולם במספר שפות. נשמח שתגיעו פיזית לאירוע ותכבדו אותנו בנוכחותכם. במידה ותקיימו אירוע הקרנה פיזי של השידור, נשמח לשלב בזמן האירוע והשידור החי סרטון או תמונה של אירוע ההקרנה ולהזכיר את מעורבותכם. לחצו כאן להרשמה לאירוע באופן פיזי או באמצעות השידור

בנוסף, מוצעות שתי פעילויות חינוכיות חדשות המתאימות מאוד לשימוש לצד אירוע קריאת המגילה:

  • פעילות 'חדר בריחה' הנקרא "תעלומת האלבום הנעול" - הפעילות המיוחדת מתאימה למגוון גילים ומציעה מבט לתוך העבר לצד קריאת מגילת העצמאות. את הפעילות ניתן להעביר בקבוצות, וכוללת חידות והוראות הפעלה לפיתרון התעלומה.
  • תערוכת תמונות אייקוניות מחיינו במדינת ישראל על בסיס תוכן מגילת העצמאות, להדפסה.

לחצו כאן לפעילויות אלה ונוספות


באנר מיזמתון 2023

החוויה המרגשת ביום השואה של המשלחת המשותפת לצעירים מהגליל העליון וגרמניה

המחלקה הבינלאומית ורשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, בשיתוף עם המועצה האזורית הגליל העליון, אירחו בפעם השנייה משלחת של צעירים הפעילים במרחב הכפרי בגרמניה, כחלק מחילופי משלחות של צעירים וצעירות בתכנית ׳עמיתים׳ לחיזוק המנהיגות הצעירה. ביום הזיכרון לשואה ולגבורה השתתפה המשלחת בטקס בביה"ס היסודי "מבוא הגליל" באיילת השחר, שם תלמידי כיתה ו' אירחו את הקבוצה לשיחה משותפת
 
חברי וחברות המשלחת המשותפת
חברי וחברות המשלחת המשותפת

לאחר הצלחת המחזור הראשון בשנה שעברה, היה ברור שמחזור ב׳ הוא רק עניין של זמן. ואכן, השבוע נפתח המחזור השני לתכנית הבינלאומית "עמיתים", שכוללת חילופי משלחות מישראל וגרמניה. מטרת התכנית, אותה פיתחו המחלקה הבינלאומית ורשת הצעירים בתנועה הקיבוצית בשיתוף עם מוא"ז הגליל העליון, היא ליצור מפגש בין צעירות וצעירים החיים במרחב הכפרי בישראל ובגרמניה כדי להדק את הקשרים בין המדינות ולהבין את המכנים והעשייה המשותפים לצעירים במדינות אלה ככלל ובאזור שבו הם חיים בפרט.

במסגרת התכנית נפגשו השבוע 22 צעירות וצעירים מישראל ומגרמניה לשבוע אינטנסיבי בישראל שכלל חוויה משותפת של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ביקורים בקיבוצי הגליל העליון, היכרות עם התנועה הקיבוצית והרעיון הקיבוצי בעבר ובהווה, סדנאות שעוסקות ביחסי ישראל - גרמניה, אחריות ומנהיגות צעירה בקהילה, סיור בירושלים, בים המלח ובקיבוץ קליה ועוד. בחודש ספטמבר עתידה לצאת הקבוצה הישראלית לגרמניה לחלקה השני של התכנית. ועד אז יעברו משתתפי ומשתתפות הקבוצה הישראלית מפגשים בנושא מעורבות ואחריות בקהילה ובחברה.

בשבוע בו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה ולגבורה הייתה משמעותית וחזקה עבור שתי הקבוצות. כהכנה לטקס בערב יום השואה, עברה הקבוצה סדנא משותפת בנושא הזיכרון הקולקטיבי והאישי בישראל ובגרמניה. המשתתפים סקרו אירועים מכוננים וההשלכות שלהם להתפתחות הזיכרון הקולקטיבי בשני העמים אחרי השואה וסיפרו על ביוגרפיות רלוונטיות במשפחה. ההזדמנות לשמוע לראשונה על חוויות הצד השני, העלתה רגשות עזים וחיבור משמעותי לקראת הצפייה המשותפת בטקס הקהילתי בקיבוץ ברעם. המשתתפים הגרמנים חשו שזו זכות גדולה ולא מובנת מאליה בכלל להיות מוזמנים לאירוע כזה. מרגש במיוחד היה הרגע שבו פנו אליהם מבוגרים מברעם, ניצולי שואה, לשאול מאיפה באו ועל התוכנית שלהם בארץ. בסוף היום הדליקו המשתתפים ביחד נרות זיכרון ושרו (עם תרגום לאנגלית) "כולנו ריקמה אנושית אחת חיה".


באנר ביטוח חקלאי

בואו לדבר על זהות
יהודית קיבוצית עכשווית

החיבור בין החברה הקיבוצית, התרבות, החינוך והיהדות הוא טבעי ונדרש, ומתקיים מאז ומעולם. זהו חיבור שמחייב למידה, העמקה וחיבור מתמיד לזהות הקהילתית. מתוך תפיסה זו חברו התנועה הקיבוצית, תכנית "כזה ראה וחדש", המדרשה באורנים, מכון שיטים ובינ"ה לכנס משותף בנושא - "זו היהדות שלי"
כנס זו היהדות שלנו

הזהות היהודית הקיבוצית וביטויה באורחות החיים ובמעגל השנה מהווים בסיס משותף ומתפתח למערכת החינוך, לתרבות, לקליטה ועוד. מערכות אלה בעבודה משותפת יוצרות תשתית להתפתחות זהותית מתמדת, כאשר עבודה במעגל שותפים מאפשרת חיזוק הקהילה וייחודיותה. הפחת רוח חיים מחודשת בזהות היהודית הייחודית שהתפתחה בקיבוצים לאורך השנים והתאמתה לזמננו, היא משימה מרכזית בבניית הזהות הקיבוצית -  שיש לעבוד בה כל הזמן.

בכנס "זו היהדות שלי" ישמעו וידברו המשתתפים והמשתתפות על תרבות יהודית קיבוצית, תפקידנו במרחב הציבורי והאתגרים וההזדמנויות שבפנינו בעת הזו. פאנל "יהדות רבת גוונים" יפגיש את מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", אורי קידר  (גבעת ברנר), מנכ"ל קול רבני לזכויות אדם ותלמיד בית המדרש לרבנות ישראלית, אבי דבוש, ואת נורית עמית מקיבוץ רמת רחל, בוגרת תכנית "כרם" (תכנית להובלה בתחומי הזהות והשייכות בקיבוצים של היום) שישתפו כל אחד בתפיסת היהדות שלו כפי שבאה לביטוי בעשייתם. בנוסף, יתקיים לימוד בליווי מוזיקלי ומעגלי שיח בנושאים: "הבית היהודי הקיבוצי שלי", "חג וטקס - מעגל השנה הקיבוצי ככלי לתיקון החברה ובניין האומה", "השבת כהזדמנות", "מנהיגות רוחנית בקהילה" ו"טקסי חיים במרחב הקיבוצי". 

הכנס יתקיים ביום ראשון, 7/5/23, בקיבוץ נען והוא פתוח לכל מי שנושאים אלו בליבו ומעסיקים אותו. העלות למשתתף היא 50 ש"ח בלבד.


באנר מרכז קליטה

הכינו צוותיכם (החינוכיים) לקיץ

תקופת הקיץ, והחופש הגדול בתוכה, היא התקופה האינטנסיבית ביותר בשנת הפעילות של החינוך החברתי. על מנת להתכונן לקראתה כמו שצריך, מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית שמח להזמין את צוותי החינוך החברתי בקיבוצים לחודש שלם של העשרה והכנה לחופש הגדול. כי אין דבר כזה להיות יותר מדי מוכנים...
מעשירים את ארגז הכלים

פעילות הקיץ ותכנית החופש הגדול הם שיאה של עשייה חינוכית הנמשכת לאורך כל השנה. פעילות הקיץ מאפשרת הרחבה לפעילות השגרתית המתקיימת במהלך השנה, ומפגש חברתי אינטנסיבי המשלב שגרה שונה, רגעי שיא ואתגרים. על מנת שיגיעו יותר מוכנות ומוכנים לפעילות הקיץ, במהלך חודש מאי יוכלו הצוותים להעשיר את ארגז הכלים שלהם במגוון רחב של מפגשי זום מרתקים, המיועדים למנהלות ומנהלי, מדריכות ומדריכי החינוך החברתי קהילתי בקיבוצים. בין נושאי המפגשים השונים: מתן כלים לקראת בניית תכנית החופש, "דימוי גוף, הפרעות באכילה ותפקיד מערכת החינוך", מיניות בגיל הנעורים, שיתוף ורתימת הורים בחופש, שילוב ילדים עם קשיי התנהגות והשתלבות ועוד.

אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף חינוך של התנועה הקיבוצית: "החופש הגדול כשמו כן הוא - מזמן הרבה "זמן חינוך". אלו הם מרחבי זמן משמעותיים לעשייה חינוכית וחברתית. על צוותי החינוך החברתי מוטלת משימה חשובה - שבאה לידי ביטוי בעבודתם - יצירת חוויית ערך ומשמעות לכולם. ככל שהצוות החינוכי יגיע מדוייק יותר ומוכן ככל הניתן לחופשת הקיץ, כך הוא יוכל להפוך את הקיץ לזמן משמעותי יותר לקבוצה ולפרטים בה....וגם לצוות".

המפגשים הם ללא עלות אך מחייבים הרשמה מראש. מוזמנות ומוזמנים לבחור את הנושאים המעניינים אתכן.ם, להירשם ולהצטרף למפגשים מרתקים ומעשירים. שימו לב ליום ולשעה של כל אחד מהמפגשים. קישור לזום ישלח לנרשמים לפני המפגש לנרשמים. לחצו כאן לתכנית המפגשים


באנר משקארד

אירוע בין הצפירות בבית לוחמי הגטאות בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה

אירוע בין הצפירות בבית לוחמי הגטאות בסימן 80 שנה למרד גטו ורשה

"המשיכו במרד, מרד אחר, עכשווי, נגד כל רוע, גם זה שפגע בארצנו האהובה והיחידה, תמרדו נגד גזענות ואלימות, ושנאת האחר, בחוסר שוויון, בפערים, בעוני, ברדיפת בצע ובחמדנות." (חווקה רבן פולמן)

מוזמנים ליום עיון משותף לבית לוחמי הגטאות, "מורשת" - בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ' ומוזיאון יד מרדכי, שייערך תחת הכותרת "במה אתם מורדים" ויכלול הצגה על פועלה של צביה לובטקין, הרצאה של פרופ' דני גוטוויין על השכחת מרד גטו ורשה ושולחנות עגולים בהובלת נשות ואנשי מפתח שהובילו ומובילים מאבקים חברתיים, כגון: אורי בנקי, אביה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים, איזי כרמון, מייסד ומנכ"ל מרכז לצדק חברתי, רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, טליה הראל בזרנו, מנכ"לית כנפיים של קרמבו, תאמר מסעודין מהתנועה למאבק באנטישמיות ברשתות החברתיות ועוד.

האירוע יתקיים ביום ראשון הקרוב, 23/04/23, 17:30, במוזיאון בית לוחמי הגטאות.

מחיר כרטיס: 40 ש"ח

לחצו כאן לצפייה בתכנית המלאה ורכישת כרטיסים


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה