דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

חג שבועות שמח מהתנועה הקיבוצית: התשובה לשאלה לה חיכיתם שנה שלמה - באיזה קיבוץ נולדו הכי הרבה תינוקות? חגיגות בצל האיומים על החקלאות. היזמים שנבחרו להאקתון ההייטק הקיבוצי ומי הקיבוצניקים שזכו בעיטור הבכיר של מרכז "הפועל"? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חג שבועות שמח
 25/05/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

חג שבועות שמח מהתנועה הקיבוצית

מאחלים חג קציר שמח לכל הקיבוצניקים, הקיבוצניקיות ובית ישראל. חג מלא צמיחה, שגשוג ופריחה
צילום: יונתן ניסים
צילום: יונתן ניסים

באנר שבועות 2021

אמן שיהיו בריאים תמיד

כן הם עשו זאת שוב: כמו קבוצת הכדורגל מעיר המחוז, גם מעגן מיכאל לקחו אליפות שלישית ברציפות וכבשו גם השנה את ראשות טבלת הילודה בקיבוצים. ה"יריבים" מנען נותרו גם הפעם מאוכזבים במקום השני וכבר שכחו את השנתיים הרצופות בהן היו בפסגה. ומי הקיבוצים המפתיעים מהמרכז והכרמל שזינקו אל העשירייה הפותחת? מספרי הילודה הועברו על ידי הנהלות הקיבוצים. ט.ל.ח
שמחת המנצחים - התינוקות שנולדו השנה במעגן מיכאל וההורים המאושרים
שמחת המנצחים - התינוקות שנולדו השנה במעגן מיכאל וההורים המאושרים

גם השנה ההורים בנען וותיקי הקיבוץ נותרו חסרי אונים ומשתאים בשעה שהם חוזים ביריבים המרים מחוף הכרמל – מעגן מיכאל – לוקחים אליפות שלישית ברציפות ומתייצבים בפסגה עם 38 תינוקות חדשים ומתוקים שנולדו מאז שבועות 2022 – שלושה יותר מהם. נציג הקיבוצים הדתיים בצמרת הטבלה, בית רימון, התייצב במקום השלישי עם 31 עוללים. בהמשך העשירייה ניתן למצוא את מובילי הילודה בצפון – הגושרים עם 27 תינוקות, גבעת ברנר – 26, שפיים – 24 (ירידה של 11 תינוקות מהשיא של השנה שעברה!), יגור ומשמר העמק חולקים במשותף את המקום השביעי עם 23. הפתעת השנה שלנו ניצבת במקום השמיני – געש עם 22 תינוקות, מספר שכמוהו לא זוכרים בקיבוץ מהעבר. נצר סרני מקום אחד מתחת עם מספר מכובד של 20 תינוקות ואת העשירייה הפותחת סוגרים המפתיעים מהכרמל – בית אורן ורמת הכובש ששמרו על יציבות עם 19.

בקיבוץ העוגן מעמק חפר ישנה התרגשות מיוחדת עם לידתם של 18 תינוקות מחג שבועות שעבר ועד היום, מספר שאף אחד לא דמיין או חזה לפני עשור והביא אותו ממש אל סף העשירייה הפותחת. גם בקיבוץ ארז שנמצא על סיפה של רצועת עזה נרגשים מזינוק מטאורי מ-6 תינוקות בשנה שעברה אל 16 השנה ובנאות מרדכי, רמת השופט ורמת מנשה מרוצים גם כן מההתקדמות ששמה אותם בפסגת העשירייה השנייה. לעומתם, בארי, גן שמואל ושדות ים יכולים לחוש מאוכזבים על הצניחה למטה בטבלה. לא נורא, תמיד יש את השנה הבאה...

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "חג השבועות, ה-חג שלנו בקיבוצים, נותן המחשה טובה למצבנו האיתן ולחוזקנו הכלכלי והקהילתי ומבטא את גאוותנו הרבה בתוצרת האדמה, בביכורים החקלאים והתעשייתים, וכמובן - בתינוקות החדשים שנולדו בשנה החולפת. השנה, ואני בטוח כי גם בשנים הבאות, אנו שמחים בתינוקות הרבים שנולדו, סמל להצלחתם של הקיבוצים להתחדש, לצמוח ולשגשג".


באנר שבועות

כרבע מיליון ישראלים צפויים להשתתף בטקסי חג השבועות בקיבוצים

במרכז החג: תהלוכת טרקטורים, תחנות יצירה והפעלות, ביכורי החקלאות והתעשייה, ריקודים ושירים, ו...התינוקות שנולדו מאז שבועות שעבר
בכפר מסריק מוכנים לחגיגות שבועות בסימן 90 שנה להקמת הקיבוץ. צילום: ליאור בירק
בכפר מסריק מוכנים לחגיגות שבועות בסימן 90 שנה להקמת הקיבוץ. צילום: ליאור בירק

בקיבוצים נשלמות ההכנות לטקסי חג השבועות בימים חמישי-שישי (ואף בשבת, בחלקם), בהם צפויים להשתתף יותר מרבע מיליון ישראלים – חברי ותושבי הקיבוצים, ואורחים רבים שיבואו להתארח בקיבוצים. הטקס הקיבוצי בחג השבועות שואב מהציווי הקדום, אז היו נוהגים בני ישראל להביא ביכורים לבית המקדש, ביכורים שהורכבו מהיבול הטרי בשדותיהם, כמו גם מבעלי החיים הצעירים שנולדו העונה. 

החגיגה הקיבוצית נערכת כשסביבה תפאורה של ערמות חציר, אלומות שיבולים, סלסילות פרי וירק, טרקטורים ומשתתפים רבים עטורי זרים בלבוש לבן חגיגי. מרכז החג הוא הצגתם בגאווה של ביכורי ענפי גידולי השדה, המטעים, הרפת והלול, התעשייה והתיירות, וענפי השירות לחברים. מרכיב מרכזי נוסף הוא  ריקוד ילדי הגנים, צעירות וצעירי הקיבוץ וותיקיו. שיאו המרגש של הטקס הקיבוצי הוא הצגתם על הבמה - לקול תשואות הקהל – של הורים עם התינוקות שנולדו בקיבוץ מאז חג השבועות הקודם. מנתונים שאספה התנועה הקיבוצית עולה כי בשנה החולפת נולדו כ- 2,500 תינוקות בקיבוצים. 

ליאור בירק, מנהלת התרבות של קיבוץ כפר מסריק מספרת על ההכנות וההתרגשות מהחג: "חג השבועות מזקק את התרבות הקיבוצית הייחודית במיטבה. שילוב כוחות של הרבה משתתפים, עוזרים ומארגנים. חג ששם דגש על ערכי התנועה הקיבוצית כמו החיבור לאדמה ותחושת השייכות הקהילתית, ובו לוקחים חלק קטנים וגדולים עם אהבה ליצירה, לטבע, לאדמה".


באנר מיזמתון 2023

חוגגים שבועות בצל האיום על החקלאות

במהלך השבוע שקדם לחג התרחשו שלושה מקרים שונים בעלי מכנה משותף: המשך הניסיון לפגוע בחקלאות הקיבוצית. בלילה שבין ראשון לשני הוצת מטע התמרים של קיבוץ אלמוג. ביום שלישי בבוקר התפרסם באתר YNET כי רמ"י החליטה להחכיר שטח שבו החזיק קיבוץ מורן 40 שנה, לעבריין שהורשע בפלישה לשדות ובגניבת עדרי בקר ובשלישי בערב החל לעלות באש המתבן של הזורע מסיבה שטרם התבררה ומאתיים טון חציר נשרפו
מטע התמרים של אלמוג עולה באש. צילום: השומר החדש
מטע התמרים של אלמוג עולה באש. צילום: השומר החדש

בשעה 2:00 בלילה שבין ראשון לשני, דווח על שריפה בארבעה מוקדים שונים שהתפשטה במטעים של קיבוץ אלמוג, הנמצאים צפונית לקיבוץ קליה. אל המקום הגיעו צוותי כיבוי רבים, וביניהם גם שתי כבאיות מתחנת הכיבוי הפלסטינית ביריחו, שעמלו במשך מספר ימים יחד עם צוות המטע על כיבויה. כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש נוכח תנאי מזג האוויר, אך היא חזרה להידלק מדי פעם עם התגברות הרוחות. הנזק למטע הוא עצום ומוערך במיליוני שקלים: כ-2000 עצים של תמר מסוג מג'הול נפגעו ישירות מהשריפה בשטח של 250 דונם ועצים נוספים נהרסו במהלך ניסיונות הכיבוי. מדובר בעצים שננטעו לפני 40 שנה ומניבים את הפרי הכי טוב בכמות הכי גדולה. על פי החקירה המתנהלת מדובר ככל הנראה בהצתה מכוונת וטרם נתפסו חשודים במעשה.

ביום שלישי בבוקר פרסם יאיר קראוס, כתב YNET וידיעות אחרונות בגליל ובגולן, כי עבריין פשיעה חקלאית, שהטיל במשך שנים אימה על בעלי עדרי בקר בגליל, זכה בשטח של 480 דונם לאחר שרשות מקרקעי ישראל החליטה להעניק לו אותו בחכירה - ולגרוע אותו משטחי המרעה של קיבוץ מורן שמחזיק בהם מזה 40 שנה. ההחלטה על גריעת השטח מהקיבוץ והעברתם לידיו של והייב להייב התקבלה כבר בדצמבר האחרון, ומאז ערערו אנשי הקיבוץ נגד ההחלטה, אך לשווא. כמו כן, הקיבוץ השקיע לאחרונה בהקמת גדר לאורך 1,500 מטר ובעלות של עשרות אלפי שקלים. כעת הם ימשיכו לשלם על הגדר החדשה - למרות שהחלקה שהיא מגנה עליה תעבור לאדם אחר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר בתגובה למקרים: "בשעה שאנו חוגגים יחד את חג החקלאות ואת ביכורי התינוקות שלנו, עבריינים חוגגים את הפקרות הממשלה והמשטרה שנכנעו לפשיעה החקלאית. דווקא ביום חגנו חשוב להזכיר לממשלת ישראל, שמדינה שמפקירה את חקלאיה, ומפקירה את שדותיה מוותרת על הריבונות באדמתה. הפרוטקשן הפך למגפה ובמקום להילחם בו, ממשלת ישראל נכנעה לו. את המחיר משלמים החקלאים".


באנר ביטוח חקלאי

לקראת חג השבועות: הנהגות תנועות ההתיישבות וארגוני החקלאים התארחו בבית הנשיא ובישיבה חגיגית בכנסת

בימים שלפני חג השבועות, החג המזוהה ביותר עם החקלאות בקיבוצים ובמושבים, מקבלת החקלאות הישראלית במה רחבה והוקרה מכל עבר. נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח גם השנה את ארגון מגדלי הירקות, את ארגון יצרני החלב ואת מועצת החלב לכבוד חג השבועות, בסימן נשים בחקלאות הישראלית. גם בכנסת נערכה ישיבה חגיגית שכותרתה "חג החלב". נשיא המדינה: "אין כמו חקלאות תוצרת הארץ. צריך לשמר אותה מכל משמר ולהגן עליה"
ישיבה חגיגית בכנסת. שיתוף פעולה לשמירת יציבות הענף
ישיבה חגיגית בכנסת. שיתוף פעולה לשמירת יציבות הענף

באירוע בבית הנשיא שנערך בסימן "נשים בחקלאות הישראלית" השתתפו מנכ"ל ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל עמית יפרח, מנכ"ל ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה, נציגי ארגון מגדלי הירקות, נציגי ארגון מועצת החלב, רפתנים וחקלאים, ותלמידים מהפנימיות כפר גלים וכפר סילבר שליוו את האירוע בשירי שבועות.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר במפגש: "אני מאמין שהחיבור לארץ ישראל הוא חיבור שלא עוסק רק במחיר העגבניה, הוא עוסק במשהו הרבה עמוק יותר. אהבת הארץ היא מוטיב מרכזי בתפיסות העולם שלנו, האמונות שלנו וההבנה של מעגלי החיים שמבוססים על חקלאות, שהיא תוצרת הארץ. אין כמו חקלאות תוצרת הארץ. אין מקום שבו אני ומיכל מבקרים בעולם, ואין מקום שלא ניגשים ואומרים לנו שיש לנו את החקלאות הכי מדהימה, ושהם רוצים ללמוד, להעתיק ולהיות כמונו. צריך להמשיך לומר כמה אדירה החקלאות הישראלית והחובה לשמר אותה מכל משמר ולהגן עליה".

בהמשך לישיבה זו התקיימה בכנסת ישיבה חגיגית שכותרתה "חג החלב", בהשתתפות רפתנים, מועצת יצרני החלב, הנהגת התאחדות חקלאי ישראל, ראשי התנועה הקיבוצית והמושבית, חברי כנסת, ועובדי הרפת המצטיינת לשנה זו – רפת קיבוץ ניר יצחק. בישיבה נמסרו נתונים מפורטים על ענף החלב, ונערך דיון כיצד ניתן עוד לשפר את התנאים המשפיעים על התפוקה.


באנר משקארד

תמונת השבוע: זה שבועות

ילדי הגנים בגבת חוגגים שבועות
ילדי הגנים בגבת חוגגים שבועות

גן אורי (בהובלת הגננת אורטל מלמד) וגן עומרים (בהובלת הגננת יסמין קוסו שוויצר) מקיבוץ גבת חגגו את שבועות, בשיתוף המורה למוזיקה דורית הראל, בטקס שכלל שירים, ריקודים, הצגה קטנה ובעיקר - הרבה שמחה. לאחר הטקס התפזרו לארוחה חלבית ומפנקת בגנים. 

"זה שבועות שבא תמיד בזמן
זה חג מעליך, חג בלבן
אסוף את הטוב והרבה בשירה
על מתן אהבה שיבוא עוד תורה

זה שבועות שאני מבשילה כמו שיבולת
עוטה על ראשי זרים עטורים בפריחה
וכמו ניצנים ראשונים, יש כאן טעם וריח
של קיץ חדש, ביכורים מליבך"

(חמוטל בן זאב)


פייסבוק התנועה

נפטר אל"מ (מיל') אלישע שלם, חבר רמת יוחנן, מאחרוני לוחמי ה-101 וחקלאי ותיק

אלישע, "אגדת צנחנים", חקלאי שמאוהב בעבודתו, וחבר מעורב, אהוד ומוערך הלך לעולמו ביום שלישי בגיל 89 והובא למנוחות בבית העלמין בקיבוצו אתמול (רביעי). שלם שימש כמג"ד צנחנים בכיבוש מוצב החרמון הסורי במהלך מלחמת יום הכיפורים ולאחר מכן כיהן כיהן כמח"ט החרמון ומח"ט 226, חטיבת צנחנים במילואים. כמו כן, היה יו"ר דירקטוריון חברת "פלטוב תעשיות" של קיבוצו. בנו, עדו, ספד לו: "אבא חי את חייו לפי אמונתו ולפי דרכו"
שלם. מפקד נערץ (צילום מתוך ערוץ היוטיוב של עמותת 'אדמתי')
שלם. מפקד נערץ (צילום מתוך ערוץ היוטיוב של עמותת 'אדמתי')

שלם נולד בקיבוץ בית אלפא, אך לאחר הפילוג בקיבוץ עבר עם הוריו לקיבוץ רמת יוחנן בו היה חבר מעורב, אהוד ומוערך. אביו היה מתתיהו שלם, שהיה איש רוח, מלחין ומשורר, מחלוצי הזמר העברי ומראשוני היוצרים של תרבות החג הקיבוצית. אלישע היה חקלאי כמעט עד יומו האחרון, ו"אגדת צנחנים". במרץ 1952 התגייס לצה"ל, עבר קורס מ"כים של הנח"ל וקורס סיירים, התנדב ליחידה 101 שהקים אריק שרון, היה מפקד מחלקה ופלוגה בגדוד הצנחנים 890, ולחם בפעולות התגמול בגזרה המצרית והסורית. אריק שרון אמר עליו שלא נפל ממאיר הר ציון "רק עם שיקול דעת". בשירות המילואים היה מפקד גדוד צנחני המילואים 567 ובמלחמת ששת הימים לחם גדודו בקרבת רמאללה ובדרום רמת הגולן.

במלחמת יום הכיפורים הוביל שלם את גדודו בקרבות הבלימה והתקפת הנגד הישראלית ברמה, והיה ממפקדי הכוח שכבש את החרמון הסורי. בין היתר פיקד שלם על כיבוש אום בוטנה ועל כיבוש תל א-שמס בקרב לילה. במהלך מבצע "קינוח", לאחר שהוטס במסוקים לחרמון הסורי במבצע איגוף אנכי, נע שלם בראש גדודו למשימה העיקרית - כיבוש מוצב החרמון הסורי. לאחר המלחמה שירת במשך כחמש שנים כמפקד חטיבת החרמון, כמו כן שימש שלם כמפקד חטיבת צנחנים במילואים 226, מפקד נערץ על ידי חייליו.

בנו עדו אמר על אביו לאתר mynet: "אבא חי את חייו לפי אמונתו ולפי דרכו. וכך הוא גם סיים אותם. הדבר שהכי חשוב לאבא היה החקלאות ולא הצבא. הצבא היה מבחינתו הפרעה הכרחית לעבודה בחקלאות. כל גאוותו הייתה החקלאות. הוא המשיך לעבוד במטעי האבוקדו עד לפני חודשיים, כל יום במשך תשע שעות. זה היה הדבר הכי חשוב לו".


באנר מרכז קליטה

להסתכל לעתיד בעיניים: נערכים לתמורות במדיניות התכנון הלאומית

על רקע השינויים המשמעותיים הצפויים במדיניות התכנון בישראל, תקיים התנועה הקיבוצית בחודשים הקרובים סדרה של כנסים אזוריים, במטרה לסייע לקיבוצים להבין את המציאות החדשה ולהיערך אליה. הכנס הראשון יתקיים בעוד פחות משבועיים ומיועד לקיבוצי הגליל העליון והגולן. השתתפותם של נציגים מכל הקיבוצים – חשובה ביותר!
בנייה בקיבוץ. צילום: שמואל בן אור
בנייה בקיבוץ. צילום: שמואל בן אור

הקיבוצים בישראל מתמודדים בשנים האחרונות עם התלכדות של תהליכים משמעותיים שונים שהשפעתם על התנהלותם, זהותם ואופיים של הקיבוצים עמוקה ומתמשכת. במציאות של השלמת שיוך הדירות, מחירי קרקע מאמירים, צפיפות הולכת וגדלה וביקוש גדול לחיי קיבוץ, נדרשות הנהלות הקיבוץ לבצע חשיבה והתאמות לאתגרים העדכניים. לכל אלה מצטרפת בימים אלה רפורמה תכנונית חדשה, הנמצאת בדיונים לקראת אישור ברשויות התכנון, ובתוכה תיקון 5 לתמ"א 35. המדיניות החדשה, כאשר תאושר, עתידה לשנות באופן משמעותי את 'כללי המשחק' התכנוניים, בהיבטים שונים, ביניהם של מספר יחידות הדיור שיהיה ניתן לבנות ביישובים כפריים ורמת צפיפות הבניה בהם. 

על מנת להרחיב את המודעות וההבנה של הקיבוצים לתהליכים הצפויים והשפעותיהם על כלל הזירות הפנים קיבוציות, יזמה התנועה הקיבוצית סדרה של כנסים שיתקיימו בשבעה אזורים שונים ברחבי הארץ בחודשים יוני ויולי. אל הכנסים יוזמנו ממלאות וממלאי תפקידים מהתחומים החברתיים והכלכליים בקיבוצים, כאשר המטרה היא לייצר למידה והפנמה של השינויים והמגמות, וחשיבה משותפת על האופן שבו כדאי להיערך לכך ברמה הקיבוצית. בכנסים יונגשו התוכן והמשמעויות אל ממלאי תפקידים ובעזרתם לציבור החברים, תוך שימת דגש על יידוע הקיבוצים בשינוי המשמעותי המתוכנן במדיניות התכנון של הישובים הכפריים. בנוסף, יוסבר על תיקון 5 לתמ"א 35, במטרה שהמשתתפים יכירו ויעמיקו בשינויים הצפויים בארץ בכלל (צמיחה דמוגרפית, שיוך דירות וכו') והשפעתם על הקיבוצים בפרט. כמו כן, יוצגו דילמות שהקיבוץ צריך להתמודד איתן לאור השינויים הללו (תב"ע וכו').

הכנס הראשון ייערך ביום שני, 5.6.23, בין השעות 09:00-12:30 במרכז קלור (כפר בלום) לקיבוצי הגליל העליון והגולן, בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית. ההרשמה תהיה פתוחה עד לתאריך 31.5. נא להירשם מראש בלינק: לחצו כאן


באנר מיזמתון 2023

מתקרבים להגשמת החלום: נבחרו היזמים שיציגו בהאקתון יזמות ההייטק הקיבוצי

בהאקתון הקיבוצי המכונה "מיזמתון" יוצגו שמונה מיזמי הייטק שנוצרו לתת מענה לצורך אנושי או גלובלי: חובבי טכנולוגיה ויזמות מוזמנים לאירוע שיארך 30 שעות, במרכזו היזמים והקהל משלבים ידיים לצליחת המכשולים המגבילים את המיזם
האקתון. המחשה. מוזמנים חובבי טכנולוגיה מכל הגילים
האקתון. המחשה. מוזמנים חובבי טכנולוגיה מכל הגילים

קרן הסטארטאפים בקיבוצים - "משתלת הקיבוצים" - והאקסלרטור העסקי שלה - "זרעים" - מזמינים משתתפים צעירים ובוגרים, יצירתיים בעלי תשוקה וניסיון מהקיבוצים ובכלל להשתתף באירוע האקתון תחרותי, במרכז החדשנות של מכללת בית ברל, בו יציגו שמונה יזמים קיבוציים שמונה מיזמים טכנולוגיים חדשים, המפלסים דרכם בדרך לפריצה לשוק המקומי והעולמי. המצטיינים יזכו בשורת הטבות ובליווי עסקי ושיווקי משמעותי שיימשך שנה.

שמונת המיזמים שעלו לשלב הגמר נותנים מענה לנושאים וצרכים אנושיים וגלובליים: הגנת סייבר, AI (בינה מלאכותית), חקלאות בעזרת רחפנים, תלת-מימד בתעשייה, שיווק, קיימות, מיחזור, סביבה, חינוך דיגיטלי, תעסוקה, טכנולוגיית משקפיים, עיצוב וניהול. רפי נבו מנהל "משתלת הקיבוצים" מוסיף כי ההאקתון הקיבוצי, ששמו "מיזמתון", "מעניק הזדמנות למיזמים העושים צעדים ראשונים בעולם האמיתי, בעזרת מנטורים בעלי ניסיון רב ומשאבים. המשתתפים באירוע יזכו להיחשף לרעיונות ולטכנולוגיות חדשניות, ולהצטרף לעבודת הצוותים לפיצוח האתגרים עימם מתמודדים היזמים המתמודדים בהאקתון, ויחד איתם לזכות בפרסים ואולי גם למצוא את החלום שלהם עצמם ולהגשימו".

תחילת אירוע הגמר יהיה במפגש זום מקדים של היכרות המשתתפים, שייערך ביום רביעי 31.05.23, בשעה 17:00 (לנרשמים יימסר הקישור מראש). התחרות עצמה במרכז החדשנות בבית ברל תתחיל ביום חמישי 08.06.23, בשעה 9:30, וסיומה לאחר "לילה "לבן" מול השופטים ובהכרעתם. הפרסים שיינתנו ביום שישי בצהריים יסמלו את אקורד הסיום של האירוע, אולם מבחינת המארגנים הם רק הפרוזדור לשלב הבא - תחילת הליווי המקצועי והענקת ההטבות ליזמים.  


באנר שבועות 2021

אל אל הפועל: שלושה חברי קיבוצים בין מקבלי העיטור הבכיר של מרכז "הפועל"

הזוכים הם מיכאל קישון (שמרת), גרשון פרימץ (שדה נחמיה) וגילי אמיר (שדות ים), שקיבלו את העיטור על תרומה יוצאת הדופן לאורך עשרות שנים לספורט הישראלי
מקבלי העיטור. עשרות שנים של תרומה
מקבלי העיטור. עשרות שנים של תרומה

מרכז "הפועל" וארגון ותיקי הפועל חילקו בשבוע שעבר את עיטור הכבוד של המרכז - "לאיש כפעלו", שהינו העיטור הגבוה המוענק לפעילי, מתנדבי וספורטאי "הפועל" בעבר ובהווה. בין 11 מקבלי העיטור השנה – שלושה חברי קיבוצים:

מיכאל קישון (70), שמרת, קיבל עיטור על תרומה משמעותית בענף הכדורעף, כילד ונער ובוגר, כשחקן פעיל בהפועל שריד, הפועל בני יהודה והפועל שמרת בכדורעף ומכהן כיו"ר הפועל מטה אשר בכדורעף, מהקבוצות המובילות בארץ בענף, והיה שותף לזכיותיה באליפויות וגביעי המדינה. לפני עשרים שנים עמדה הקבוצה בפני פירוק ומיכאל ומספר שותפים לקחו על עצמם את המשימה לשקם את הקבוצה ולהחזיר ימיה כקדם, לצמרת הליגה בישראל. 

גרשון פרינץ (77), שדה נחמיה, על תרומה ארוכת שנים להקמה וניהול הפועל גליל עליון, ייזום והקמת אולמות ומגרשי ספורט רבים בכל סביבת הגליל העליון, מקים קבוצת הכדורגל הפועל קרית שמונה שהפכה בהמשך ל"עירוני קרית שמונה". אחרי פרישתו לגמלאות התמסר ליוזמות קידום ספורט בקהילה בגליל ובגולן, ובעזרת שותפים עסקו בפיתוח הגליל והגולן בתחומי אקדמיה ומחקר, בריאות ותעשייה, תיירות וספורט עממי. 

גילי אמיר (72), שדות ים, זכה על תרומה אדירה לענף השייט והובלת הענף להישגים בינלאומיים אדירים. גילי החל את דרכו כשייט בכיתה ב', ובהמשך הוכשר להדרכה, אימון, ואף זכה בהישגים רבים ובראשם זכייה במדליית ארד באליפות העולם. גילי היה חבר הנהלת איגוד השייט הישראלי, גזבר האיגוד, יו"ר האיגוד במשך שמונה שנים וחבר הוועד האולימפי הישראלי.


באנר משקארד

דרוש.ה – מנהל.ת ארגוני לארכיון יד יערי

'יד יערי' משמש כארכיון המרכזי של השומר הצעיר וארכיון האמנות הקיבוצית, 'מורשת' בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ' המכון לחקר השואה והוראתה, המרכז הבינלאומי לחקר האישה בשואה WHISC, הוצאה לאור לספרי עדות, עיון ומחקר לכלל הפעילויות המוזכרות לעיל. יד יערי הוא מהארכיונים הוותיקים, הגדולים והמקיפים של תולדות היישוב והציונות וההיסטוריה התנועתית בגולה ובא"י. העבודה בגבעת חביבה
יד יערי. צילום: Jonathan Letzter
יד יערי. צילום: Jonathan Letzter

דרישות התפקיד:

  • תעודת ארכיונאי מורשה או מוסמך וניסיון בעבודה ארכיונאית.
  • זיקה ערכית ותנועתית לשומר הצעיר.
  • יכולות ניהוליות מוכחות.
  • שליטה טובה ביישומי מחשב, בתוכנות Office ובעבודה ברשת כולל רשתות חברתיות.
  • ידיעת שפות:  עברית - ברמת שפת אם /  אנגלית - ברמה טובה מאד.
  • יוזמה ויכולת עבודה עצמאית.
  • יכולת לעבודת צוות מתואמת וטובה ויחסי אנוש מצויינים.
  • לימודי מידענות ו/או תואר בהיסטוריה, תולדות עם ישראל (או לקראת סיום התואר) - יתרון.
  • הכרות והתמצאות בתוכנות ארכיון בדגש על תוכנת אידאה - יתרון.

התחלת עבודה: מיידית 
היקף משרה: 100%

קורות חיים ניתן לשלוח עד סוף החודש (מאי 2023) לדוא"ל:
 kerens@givathaviva.org.il 


באנר ביטוח חקלאי

סיור בעקבות מודלים שיתופיים חדשים עם סיום הסדרה "החלוציות של אתמול, החלוציות של מחר"

סיור בעקבות מודלים שיתופיים חדשים עם סיום הסדרה "החלוציות של אתמול, החלוציות של מחר"

יד טבנקין ומכון אבשלום מזמינים אתכם לסיור לימודי שיחתום את סדרת ההרצאות בעקבות הרעיון השיתופי, ויבחן את התחדשות הרעיון השיתופי במאה ה-21, דרך היכרות עם מודלים שיתופיים עכשוויים. מוזמנים משתתפי הסדרה וכל מי שהנושא קרוב לליבו. הדרכה: ד"ר אלון גן, יד טבנקין וסמינר הקיבוצים. יום שישי הבא, 2 ביוני 2023, בשעות 9:00 – 15:00.

תכנית הסיור:

09:00: התכנסות בגבעת חביבה (או בבאקה אל-גרביה)
09:30: מפגש עם אמאני כתאני-קעדאן  - סמנכ״לית הכשרות בקואופרטיב הניקיון (סניף ג׳סר א-זרקא) – עסק חברתי בבעלות עובדות הניקיון עצמן, שהוקם כאלטרנטיבה לתופעת הניצול של חברות הקבלן בענף הניקיון.
11:15: ביקור בקיבוץ המחנכים 'אמיתי' בגבעת חביבה – התיישבות שיתופית חלוצית חדשה של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר.
12:45: נסיעה לחריש ומפגש עם קהילת "קרובים-קרובות", שכוללת שלוש קבוצות גימלאים שהקימו מודל דיור חדש בבניין משותף, במטרה לקדם מודל שונה של הזדקנות מכבדת ותרומה לקהילה.
15:00: פיזור

עלות הסיור: 70 ₪ לאדם ותשלום במזומן במקום. הגעה עצמאית | חניה במקום | אוכל באחריות המשתתפים.
להרשמה (חובה) - לחצו כאן
לפרטים: נעמיקה ציון, 054-7689181 | nomika@migvan.org.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה