דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

משרד החקלאות חזר לחקלאים. לא מוותרים על זכאותם של חברי הקיבוצים לקבלת מענקים מהמדינה בגין נזקי הקורונה. גם פיקוד העורף בידינו. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הנשיא ריבלין וגדי ירקוני, בוחנים מקרוב את החמניות בשדה הסמוך לעין השלושה. צילום: מארק ניימן לע"מ
הנשיא ריבלין וגדי ירקוני, בוחנים מקרוב את החמניות בשדה הסמוך לעין השלושה. צילום: מארק ניימן לע"מ

 14/05/2020

לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

החקלאות חזרה לחקלאים –
אלון שוסטר מונה לשר החקלאות

ממלא מקום ראש הממשלה ושר הבטחון המיועד, ח"כ בני גנץ סיכם בצהרי חמישי עם ח"כ שוסטר על מינויו לשר החקלאות. ח"כ שוסטר: "מצפה להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד למען מדינת ישראל ואזרחיה, החקלאות הישראלית והחקלאים בישראל״

אלון שוסטר בכנס הנהגות הקיבוצים האחרון שהתקיים בחודש פברואר. צילום: דנה בר-און

אלון שוסטר בכנס הנהגות הקיבוצים האחרון שהתקיים בחודש פברואר. צילום: דנה בר-און

אלון שוסטר (63) מקיבוץ מפלסים הוא שר החקלאות הבא של מדינת ישראל, ובך "חוזר" המשרד אל אנשי ההתיישבות העובדת. בפעם האחרונה שהמשרד היה תחת ההתיישבות העובדת הייתה כאשר כהנה בתפקיד אורית נוקד (שפיים) בשנת 2011.

שר החקלאות הנכנס, אלון שוסטר: "שמחתי להתבשר על כך שבני גנץ רואה בי אדם ראוי לכהן בתפקיד שר החקלאות. אני מודה לו על האמון שנתן בי, ומצפה להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד למען מדינת ישראל ואזרחיה, החקלאות הישראלית והחקלאים בישראל״.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית בירך את שוסטר על רקע המינוי המסתמן, ואמר: "החקלאות הישראלית בידיים טובות. ברכות חמות ואיחולי הצלחה לחברי הטוב ושותפי לדרך, אלון שוסטר, שר החקלאות הבא של מדינת ישראל.
אחרי שנים רבות בהן היה תיק החקלאות "פרס ניחומים" לשרים שלא רצו בו, הגיע הזמן לשר שהוא חקלאי בנשמתו, שחי ונושם את עבודת האדמה כל חייו ושחקלאי ישראל וחקלאות ישראלית זורמים בדמו. משפט מוכר אומר ש"טרקטור טוב חורש גם בבוץ". אחרי שנים בהם ממשלות ישראל הכניסו את החקלאות לבוץ, אלון הוא האיש הנכון בזמן הנכון לחלץ אותה לדרך חדשה. אני מכיר את אלון שנים ארוכות וראיתי אותו מתמודד עם קשיים ואתגרים בעבר, אני מכיר ומוקיר את יכולותיו. בשמי ובשם כל התנועה הקיבוצית המרחב הכפרי וחקלאי ישראל כולם, אני מבקש לאחל  לאלון הצלחה רבה.

זה הזמן לחזק את החקלאות הישראלית, לחזק את החקלאים המקומיים ולהמשיך וליהנות מתוצרת כחול לבן.

אלון, בהצלחה! אנחנו מאחוריך."

שוסטר שנולד ועשה את כל שנותיו בקיבוץ מפלסים שבמועצה האזורית שער הנגב, מילא שורה של תפקידים בקיבוצו, ולאחר מכן עבר לתחום החינוך ושימש כרכז החברתי בתיכון שער הנגב ולאחר מכן סגן מנהל בית הספר. בשנת 2002 נבחר לתפקיד ראש המועצה האזורית וכיהן בתפקיד עד לשנת 2018, עת הצטרף לרשימת כחול לבן שהתמודדה לראשונה בבחירות לכנסת ה-21. כהונתו של שוסטר כראש המועצה האזורית לוותה בהתגברות הירי מרצועת עזה אל קיבוצי ויישובי העוטף ובסבבי הלחימה הקשים שהיו באזור – גשמי קיץ, עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן.

שר החקלאות הנכנס פעל ללא לאות במשך השנים להגברת ביטחונם של תושבי העוטף ומיגון כלל מוסדות החינוך באזור.

בשנת 2009 זכה באות "אביר איכות השלטון" של התנועה לאיכות השלטון, תחת קטגוריית "החוסן הלאומי". נימוקי הוועדה לפרס: "בהוקרה על תרומה יוצאת דופן לחוסנה של החברה בישראל, בתנופת פיתוח ואכלוס - תחת אש ובזמן רגיעה. אלון שוסטר ראוי לשמש דוגמה ומופת למעשה חלוצי איכותי המשלב עמידה בקו העימות עם יצירה". 


פייסבוק התנועה

"עומדים על כך שהצדק יעשה עם חברינו"

בהמשך לישיבה שקיימו בשבוע שעבר עם ערן יעקב, מנהל רשות המיסים בנוגע למענקים לחברי קיבוצים שפרנסתם נפגעה עקב הקורונה, פנו אליו מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ומזכ"ל הקיבוץ הדתי, אמיתי פורת, גם בכתב וציינו כי מתן המענק לקיבוצניקים אפשרי הן באמצעות המנגנון של תקנות שעת חירום, והן מבחינת החוק הקיים

אמית פורת וניר מאיר

מימין: אמיתי פורת וניר מאיר על רקע משרד האוצר. תמונת ארכיון

בפנייתם למנהל רשות המיסים כותבים מאיר ופורת כי למיטב הבנתם, מדובר בהפליה לרעה של קבוצה מסוימת מתוך האוכלוסייה ביחס לשאר העובדים במשק (שכירים, עצמאיים, בעלי שליטה, פנסיונרים ועוד).

עוד הם כותבים כי לדעתם הטענה המרכזית שהועלתה על ידו, לפיה החוק לא נותן בידו את ההסדר המשפטי אשר מאפשר לתת את המענק גם לחברי הקיבוצים, מתעלמת מהמציאות השוררת בישראל בעת האחרונה, כאשר באמצעות המנגנון של תקנות שעת חירום, נקבעים שינויים מרחיקי לכת בהסדרי החקיקה השוררים בישראל, ומכוחם של הסדרים אלה נקבעת זכות למענק לסקטורים שלמים שאלמלא תקנות אלה לא היו זכאים לכל מענק שהוא. כמו כן, מתוך לשונו של אותו חוק בו נעשה שימוש לקביעת מענקי הפיצוי, עולה שהמחוקק ראה נגד עיניו את האפשרות לכך שיהיה צורך, ביום מן הימים, להסדיר את זכותם של חברי הקיבוצים לקבלת מענק עבודה.

"מתוך כך, ברור הוא שלא רק שאין כל הצדקה להפלייתם לרעה של חברי הקיבוצים, אלא שאין גם כל מניעה ממשית מפני קביעת הסדר חקיקתי המונע הפליה זו ומאפשר מתן מענק גם להם. אנו עומדים על כך שהצדק יעשה עם חברינו, ומבקשים שתיקבע ללא דיחוי זכותם לקבלת אותם מענקים להם היו זכאים אלמלא התמסו כחברים בקיבוץ", הם חותמים את פנייתם. לקריאת המכתב: לחצו כאן

בישיבת ועדת הכספים של הכנסת, שנערכה ביום שלישי ועסקה במעקב על יישום וביצוע תוכנית הסיוע הכספית לנפגעי הקורונה, התייחס לנושא ח"כ אלון שוסטר (כחול לבן) ואמר: "מדובר באפליה בלתי הגיונית שייתכן והרשות השופטת תצטרך לתת עליה תשובה. בלתי הגיוני שציבור שלם פוטר מעבודתו או הפסיק לעבוד בהנחיית המדינה והיא מתנערת מאחריות – צריך למצוא פתרון!".


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

ראשי המגזר הקיבוצי והחקלאי הגישו פנייה לפני עתירה לבג״צ למנוע את פעילות הותמ״ל

לאחר הפנייה שהעבירו בנושא לראש הממשלה, ובעקבות המלצת המועצה הארצית לתכנון ובניה להאריך את חוק הותמ״ל, התנועה הקיבוצית, מרכז המועצות האזוריות, תנועת המושבים והקיבוץ הדתי, הגישו פניה לשר האוצר ושר המשפטים לפני עתירה לבג״צ למנוע המשך
עבודת הותמ״ל

הפגנה נגד הותמ"ל, ארכיון. צילום: מגמה ירוקה

הפגנה נגד הותמ"ל, ארכיון. צילום: מגמה ירוקה

שי חג׳ג׳, יו״ר מרכז המועצות האזוריות, עו״ד עמית יפרח, מזכ״ל תנועת המושבים וניר מאיר, מזכ״ל התנועה הקיבוצית הדגישו כי הם תומכים בהתחדשות עירונית ובמגזר הערבי, וכי לאורך השנה וחצי האחרונות אמרו יו"ר הותמ"ל ומנהלת מנהל התכנון, כי הותמ״ל סיים את תפקידו וכי במידה ויוחלט על המשך פעילות הועדה - תפעל זו רק לצרכי קידום תוכניות להתחדשות עירונית וישובים ערבים.

במכתב ההתרעה לפני העתירה לבג״צ, שנשלח לשר האוצר כחלון ושר המשפטים אוחנה, באמצעות משרד עוה״ד כספי, נכתב: ״חוק הותמ"ל הוא חוק בעל השלכות הרסניות על החקלאים והחקלאות בישראל, באשר הוא מאפשר להלאים באיבחה עשרות אלפי דונמים של שטחים חקלאיים במדינת ישראל. הניסיון הנואל להאריך את חוק הותמ״ל באמצעות הוראת שעה קלושה ביותר, לאחר שכבר פקע ועבר מן העולם, הינו מקומם ולא ראוי״.

"החוק אינו מקיים קשר ענייני מינימלי עם נגיף הקורונה שהינו בהתאם גם לתחזיות הקודרות ביותר, עניין זמני שאין לו ולו בדל קשר לנושא הותמ"ל.... אנו דורשים כי תודיעו בחוזר בהקדם כי אין בכוונתכם לקדם את החוק הנדון."

לפני כשנה וחצי הוגשה עתירה בנושא לבג״צ, ואז קבע השופט סולברג כי ״אם תהיה הארכה הבאה יוטל נטל כבד אם וכאשר יהיה."

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית : ״כשבחרה הממשלה הקודמת בדרך הותמ"ל היא קידמה פתרון בעיה אחת, אך יצרה בעיה חדשה. הפעלה לא מידתית של הגישה הזאת יצרה עיוותים תכנוניים משמעותיים והחריבה שטחים חקלאיים שיבנו, במקרה הטוב בעוד עשר שנים, ויותר. פעם אחר פעם נוכחנו כי במקרים רבים הקרקע לא נלקחה "כי צריך" אלא "כי אפשר". החודשיים האחרונים הבהירו לכולנו עד כמה קרקע חקלאית היא מוצר אסטרטגי שיש לנקוט כלפיו זהירות רבה ולפגוע בו רק מחוסר ברירה. חשוב מאוד להחזיר את התכנון למערכת התכנון האמונה על כך ולקוות כי תשכיל לעמוד במשימה״.

המשיכו לקרוא עוד על הפנייה לפני עתירה לבג"צ בנושא הותמ"ל


באנר ביטוח חקלאי - מבצע אביב

אוספים מזון למען החברה הישראלית

ברחבי הארץ נתרמו במהלך תקופת הקורונה, טונות רבות של תוצרת חקלאית ומזון יבש לנזקקים באמצעות הארגונים הכלכליים האזוריים וקיבוצים

אוספים מזון למען החברה הישראלית

במהלך החודש האחרון, התנועה הקיבוצית יזמה שיתוף פעולה עם "קיבוצניקים עם החברה" למען איסוף מזון לנזקקים ברחבי הארץ. לאחר חשיבה משותפת הוחלט שכל קיבוץ שיתגייס יקבל מידע על אפשרויות לתרומה באזורו ואנשי קשר רלוונטיים לתיאום, כל זאת באמצעות מידע שנאסף ב"קיבוצניקים עם החברה". שיר גורן שהובילה את הפרויקט: "המטרה הייתה לחבר בין רצון הקיבוץ לצורך הקיים בגזרתו. ובמקרים מסוימים, בהתאם לצרכים, קיבוצים תרמו מחוץ לאזור הגאוגרפי והמזון שונע למקומות שונים ברחבי הארץ. ניסינו לבצע התאמה מרבית בהתאם לכמות המזון שנאספה, תוך מיפוי הצרכים במועצות ובערים הסמוכות לקיבוצים שהצטרפו לפרויקט. הכל נעשה בכובד ראש תוך כדי תנועה, עם רצון עז לסייע ככל שניתן".
אחד הצרכים הראשונים שעלו היה סיוע מהותי לתושבי עיריית רמלה והמחשבה הייתה לייצר סיוע של הקיבוצים הסמוכים. ראשון התגייס, קיבוץ נען, מיד אחריו נרתמו קיבוצי הדרום, צאלים ומשאבי שדה ותרמו תוצרת חקלאית שכללה מעל 700 ק"ג של תפוחי אדמה, גזר וצנונית בנוסף למזון היבש שנתרם אף הוא.
ראש העיר, מיכאל וידל ומנכ"ל קרן רמלה עו"ד ליאור רשף (עין החורש), ברכו והודו ליוזמי התרומה. ראש העיר, וידל:" בשמי ובשם תושבי רמלה אני מודה לתנועה הקיבוצית על התרומה וגילוי של סולידאריות חברתית וערבות הדדית. תבורכו". עו"ד רשף: "אנו מודים מקרב לב לחברים היקרים בקיבוצים, משאבי שדה וצאלים על תרומתם. כולי תקווה ששיתוף הפעולה עם התנועה הקיבוצית והחברים התורמים והמתנדבים יימשך ויורחב למען תושבי העיר".
קיבוצים רבים התגייסו למשימה, פרסמו, אספו במרכוליות מזון יבש בהתאם לצרכים ושינעו למקום החלוקה הרלוונטי.
עין המפרץ וכפר מסריק העבירו תרומות מזון לתושבי עכו, גונן והגושרים העבירו תרומות ל"בת שרה" בקרית שמונה, משמר העמק סייע במנות מזון לפליטים, למעון לנשים מוכות, ל"איחוד והצלה" ולארגון "יד עזר לחבר" (בית חם וקהילה תומכת לניצולי שואה) אליו בחר לתרום גם קיבוץ יגור, גן שמואל רכשו מזון עבור משפחות נזקקות ממועצה אזורית מנשה ול-15 נשים מוכות. מעגן מיכאל סייע לשכניהם מג'יסר א-זרקא ועוד רבים וטובים...
מיזם משמעותי נוסף נרקם בימים אלו בין הקיבוצים מעלה החמישה, הראל וקריית ענבים אשר נרתמו לאיסוף מזון משותף. בתיאום עם הרווחה של מועצת מטה יהודה הרימו קיבוצים אלו מבצע ערכי מעין כמותו בו הנוער משולב באיסוף המזון, באריזתו ובשינוע למשפחות נזקקות ברחבי המועצה.
גורן

קראו עוד איסוף המזון למען החברה


באנר משקארד 1

יש עורף קיבוצי

דרגת אלוף הוענקה השבוע למפקד פיקוד העורף הנכנס ובן קיבוץ יטבתה, אלוף אורי גורדין. טקס ההענקה נערך בבית בן גוריון בקריה בראשות שר הביטחון, ח"כ נפתלי בנט, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים

אורי גורדין מקבל את דרגות האלוף מרעייתו, מירי, ומהרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל

אורי גורדין מקבל את דרגות האלוף מרעייתו, מירי, ומהרמטכ"ל אביב כוכבי. צילום: דובר צה"ל

גורדין, שקיבל דרגות תא"ל בשנת 2015, שירת בשנתיים האחרונות כראש מטה מפקד זרוע היבשה.

הוא נולד בסן דייגו, קליפורניה, בה שהו הוריו בתקופת לימודיהם. בשנת 1971 חזרה משפחתו לישראל והוא גדל והתחנך בקיבוץ יטבתה. לאחר שנת שירות בתנועה הקיבוצית הוא התנדב לסיירת מטכ"ל ועבר ב"יחידה" את כל שרשרת הפיקוד עד למינויו ב-2007 למפקדה. הוא היה המפקד השני בהיסטוריה של היחידה, אחרי משה יעלון, שקיבל דרגת אל"מ במהלך פיקודו עליה כאות הערכה על תפקודה. לאחר מכן פיקד על חטיבה 55 ועל חטיבת הנח"ל.

שר הביטחון בנט כתב: "את אורי אני הכרתי לראשונה בחורף 1991 בסיירת מטכ״ל בגבעות קולה ליד ראש העין.אני מסתכל על משפחת גורדין, ורואה את ארץ ישראל היפה. צפיתי באורי מרחוק בעימותים הגדולים של העשורים האחרונים: לבנון השנייה, צוק איתן — תמיד בחוד החנית של המגע מול האויב, פועל בביטחון ובנחישות. אורי, שיהיה בהצלחה. אני מאמין בך."

הרמטכ"ל כוכבי: "אני מאוד שמח שאתה מצטרף לפורום המכובד הזה - פורום מטכ״ל. אתה קצין מנוסה מאוד, ערכי ואיש מיוחד ואני מחכה לנוכחות שלך ולתרומה שלך למטה הכללי. הרווחת אותה ביושר ובמאמץ גדול, לא רק שלך, אלא של כל המשפחה."

האלוף גורדין: "אני מתרגש ונפעם להיות חלק מהקבוצה המצומצמת הזאת, פורום המטה הכללי - קבוצה שמובילה את הארגון הגדול והמורכב במדינה, אך יותר מזה, גם האיכותי והמחויב במדינה. קבוצה של אלופים, שרובכם הייתם מפקדיי לאורך השנים ומכם שאבתי דוגמא. אומרים ש"האדם תבנית נוף מולדתו". אני מאמין שהאדם הוא גם בבואה של כל אלה שצעד איתם ביחד. ולכן, ההקלה שאני חש במעמד הזה, היא שאני לא עומד כאן לבדי במעמד, אלא איתי כל שותפיי לדרך לאורך כל השנים, אלה שאיתנו ואלה שלא,  ואלה שבגלל מגבלות הקורונה לא יכולתי להזמין. אני שוב מודה על האמון ועל הזכות להיות אלוף בצבא ההגנה לישראל ועל המינוי לפיקוד על פיקוד העורף, שבימים אלה לא צריך להכביר במילים על האתגר ובעיקר על איכותו, חשיבותו ומרכזיותו של הפיקוד". 

בהצלחה!


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע –
חקלאות ישראלית = גאווה נשיאותית

הנשיא ריבלין וראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, בשדה חמניות

הנשיא ריבלין וגדי ירקוני, בוחנים מקרוב את החמניות בשדה הסמוך לעין השלושה. צילום: מארק ניימן לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר ביום רביעי האחרון את חקלאי עוטף עזה. הנשיא פתח את ביקורו במפגש בקיבוץ עין השלושה עם חקלאי האזור המתמודדים עם המציאות החדשה שיצר נגיף הקורונה, והמשיך לביקור במפעל של חברת הינומן בו מגדלים את צמח המנקאי בקיבוץ בארי ובטרם עזב פתח את עונת קציר החיטה בשדות של קיבוץ סעד.
 
 בשיחתו עם החקלאים אמר הנשיא: ״הקורונה האירה את ענינו לדברים שהיו בזמנו ברורים מאליהם ואנחנו פשוט שכחנו. למשל החשיבות של יסודות המדינה הזאת שאחד מהם הוא החקלאות. לאמירה ״קנו כחול לבן״ הייתה משמעות וידענו שנוכל תמיד לקיים את עצמנו בצורה הטובה ביותר ועל כך הייתה גאוותינו. לאורך הדרך כוחות שוק ונושאים כלכליים הובילו את הדרך אבל הימים האלה מזכירים לנו את העיקר. עצמאות ישראל היא הדבר החשוב ביותר ובלי החקלאות אין עצמאות בישראל. דווקא מפה אני קורא לכם, אזרחי ישראל ומבקש, פשוט קנו כחול לבן, קנו תוצרת ישראל. קנו את התוצרת החקלאית הנפלאה שנמצאת כאן.״

מדברי ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני: "התרגשנו לארח את הנשיא בשדותינו ולפתוח איתו את עונת הקציר. בחודשים אלה, עם פרוץ משבר הקורונה העולמי, מדינת ישראל קיבלה תזכורת משמעותית על חשיבות החקלאות הישראלית לחוסן ולבטחון התזונתי של אזרחים. זכינו בנשיא שמחובר לחקלאות מכיר ומוקיר את עבודת האדמה הישראלית, מחזק אותנו ונותן לנו רוח גבית להמשיך, למרות האתגרים."

לחצו להרחבה על ביקורו של נשיא המדינה אצל חקלאי עוטף עזה


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

הזמנה לישיבה מועצת התנועה הקיבוצית (2/2020)

הישיבה תתקיים ביום שלישי ט' באדר תש"ף,  26.5.2020, בשעה 09.00 באמצעות הזום

לוגו תנועה

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 1/2020  מיום 23.1.2020.
  2. שינוי תקנון התנועה בנוסח שיאפשר קיום ישיבת המועצה בהיוועדות חזותית.
  3. ממועצה למועצה – ניר מאיר
  4. אישור המלצת ועדת גיוס לבחירת נציגי ציבור למזכירות התנועה.

מוצעים: נטע קדם שוורץ (עברון), זהר ליפקין (הגושרים), שחר יערי (בית אלפא), ערן ורדון (בית גוברין).

  1. אישור המסגרת התקציבית לפעילות התנועה הקיבוצית לשנת 2020.
  2. הקמת צוות לבחינת הנהלים למינוי נציגי ציבור למזכירות.
  3. בחירת צוות לבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה.

מוצעים:  שימי בראון – יו"ר הצוות

זאב (ולוולה) שור (עין גב), שיבולת שופט אידלמן (ראש הנקרה), יעקב בכר (מענית),  ארבל יגר ילין (מגל), אילה בריליאנט (שפיים), סול לביא בן שימול (אלמוג), אופיר ליבשטיין (כפר עזה), רננה יעקב (ניר עוז), יריב מן (נצר סירני).
 

מזכירי הקיבוצים/מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך.

להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.

בשל קיום הישיבה באמצעות ה"זום" תתאפשר כניסה לישיבה רק לצירי הקיבוצים.

בברכה, 

ניר מאיר

מזכ"ל התנועה הקיבוצית


באנר ביטוח חקלאי

הגן הקיבוצי חוזר לשגרה לאחר הקורונה

לאחר שבוע של הכנות, רצוף חששות מלוות בתחושת שליחות של הקהילות ומנהלות הגיל הרך, חזרו הילדים לשגרה החדשה

ילדי הגן ברבדים חוזרים לשגרה אחרי הקורונה

"אחרי מספר שעות ראשונות של הסתגלות, חזרה לילדים תחושת הבטחון ולרגע היתה תחושה שלא סגרנו כלל את המערכת", מספרת אדוה שמעיה, מנהלת מערכת הגיל הרך ברבדים. "הילדים ברובם היו רגועים ובטוחים, שמחים ומשתובבים, משחקים וחוקרים".

רשת הגן הקיבוצי באגף החינוך של התנועה מהווה עוגן מקצועי לכלל הקיבוצים בארץ. לאחר חודשיים אינטנסיביים וקשר הדוק עם השטח, התאמת הנהלים המשתנים ורגולציה לחינוך הקיבוצי, התרגשנו לראות את כל התמונות וסרטונים שקיבלנו מכם ביום ראשון.

כך נראתה החזרה לגן ברבדים. (לחצו על התמונה לצפייה בווידאו)

לחצו לצפייה בווידאו מהחזרה לשגרה בגן ברבדים

 

באנר משקארד 2

עוגנים עבור מחנכות בגיל הרך לקראת חזרה לפעילות במעון ובגן ובהתאמה
לזמן שגרה

מסמך מקצועי מבית רשת הגן הקיבוצי: עוגנים למדריכות, מנהלות וצוותי חינוך להתנהלות בימי משבר כמו גם בשגרה. המסמך נכתב על ידי מחלקת הדרכה ופיתוח
תוכן מקצועי

עוגנים עבור מחנכות בגיל הרך לקראת חזרה לפעילות במעון ובגן ובהתאמה לזמן שגרה

השבוע נדרשו מסגרות חינוכיות לגיל הרך לפתוח את שעריהן במציאות מאתגרת. מטרתו של מסמך זה  הוא לסייע בתשתית פרקטית למדריכות, מנהלות וצוותים חינוכים על מנת לאפשר להם לפעול בצורה טובה ובטוחה עד כמה שניתן, תוך כדי מתן דגשים לחיזוק המטפלות הורים וילדים.

לקריאה והורדת המסמך: לחצו כאן


פייסבוק התנועה

הסבירו קיבוצכם לתיירים

יוזמה חדשה המכינה את הקרקע לפתיחת שערי הקיבוצים לתיירים עצמאיים -"כשהתיירים יחלו להגיע חזרה לארץ, יוכלו גם לפגוש את האטרקציה התרבותית הייחודית הזו שהיא חיי היום-יום שלנו"

http://www.kibbutz.org.il/he/node/7443

יוזמה חדשה המכינה את הקרקע לפתיחת שערי הקיבוצים לתיירים עצמאיים -"כשהתיירים יחלו להגיע חזרה לארץ, יו

הסגר וימי הקורונה בקיבוץ הצליחו גם לנטוע השראה אצל חלקנו. אלעד שפוני, יוצר המופע ״הישראלי הנודד״ רגיל להציג ברחבי הארץ וקהילות בעולם. פתאום הכל בוטל ושפוני מצא עצמו נודד עם רעיונותיו בתוך גבולות המקום הכי אהוב עליו - הקיבוץ. 

שפוני, שהגיע לארץ כחייל בודד ואומץ בקיבוץ משמר השרון, משתף את סיפורו הקיבוצי בגרסה האנגלית של המופע - The Wandering Israeli, המציג קבוע בתיאטרון הקאמרי. בשנים האחרונות החלו לפנות לשפוני תיירים רבים שחוו את המופע וחפצו לראות מה זה קיבוץ. בהתחלה, שפוני, כמי שאהבת הארץ והקיבוץ פועמת בליבו, שמח להזמינם לסיבוב אצלו בקיבוץ מגל. אך כמות הבקשות עלו על פניותו והוא נאלץ לסרב.

כך החל לבצבץ בראשו להקים פורטל באנגלית המאגד את כל הטוב שיש לקיבוצים להציע לתיירים עצמאיים מחו״ל. 

״אם אני הייתי מטייל במקום שהיתה בו צורת התיישבות שאין בשום מקום אחר בעולם לא הייתי חושב פעמיים,״ אומר שפוני. ״יש בקיבוצים ולקיבוצניקים כל כך הרבה מה להציע לתיירים מעבר לאטרקציות וללינה. סדנאות, סיורים פרטיים - בעצם כל מפגש עם קיבוצניק בקיבוץ זו סוג של אטרקציה״.

כך, אחרי חודשים של סגר בקיבוץ, מבצבצת לה יוזמה חדשה המכינה את הקרקע לפתיחת שערי הקיבוצים לתיירים עצמאיים -

kibbutzvisit.com 

כשהתיירים יחלו להגיע חזרה לארץ, יוכלו גם לפגוש את האטרקציה התרבותית הייחודית הזו שהיא חיי היום-יום שלנו. ושפוני, עם יוזמה חדשה ופועמת, יחזור לנדוד עם המופע בארץ, בעולם, וכמו התיירים, ודאי יגיע שוב להופיע בקיבוצים.

אפשר להירשם לפורטל ללא עלות ולקרוא עוד על שפוני והקמת האתר בקישור הזה: www.kibbutzvisit.com/success


כולנו יחד גם בזמן הקורונה

מהלך חיים - סיור בתחנות חייו של שאול ארלוזורוב (בנו של חיים ארלוזורוב)

מהלך חיים - סיור בתחנות חייו של שאול ארלוזורוב (בנו של חיים ארלוזורוב)

סיור ווירטואלי מס' 5 בבית חיים שטורמן: בסיור יספר שאול על ילדותו בצל רצח האב, הקשר המשפחתי עם לורנה ואורד ווינגייט, חוויותיו כילד חוץ בגניגר, חטיבת גבעתי, טייסת הפלמ"ח, הנדסת מים, הסכמי אוסלו ועוד.

המפגש יערך ביום שישי, 15.5.2020, בשעה 11:00.

ההשתתפות פתוחה לכולם, ללא כל עלות. לרישום, יש להיכנס לקישור זה:

https://forms.gle/DHjVVEHhXuNJfG3aA

מומלץ להתחבר כמה דקות קודם לכן. במהלך ההרצאה המיקרופונים של המאזינים יושתקו, ע"מ למנוע הפרעות, בסופה, תינתן אפשרות לשאול שאלות.

תודה ולהתראות, צוות בית שטורמן.


מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
 

יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 

2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg

Copyright © 2020 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 

 

להסרה מרשימת התפוצה 

הוספת תגובה חדשה