דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים להקים מכינה קדם-צבאית בקיבוץ

בשנים האחרונות מספר רב של קיבוצים מתקשרים עם מכינות קדם צבאיות ונותנים להם בית בקיבוץ. אגף צעירים ומעורבות בחברה יצר מסמך שנועד לסייע לקיבוצים אשר בוחנים את האפשרות להקמת מכינה בשטחם ולהעניק להם למידע על מה דרוש לבדוק ולסכם לפני צעד זה
מחזור ג' של מכינת רעות ביחיעם על רקע המבצר המפורסם
מחזור ג' של מכינת רעות ביחיעם על רקע המבצר המפורסם

בתנועה הקיבוצית, ובאגף צעירים ומעורבות בחברה במיוחד, מעודדים את הקיבוצים לאמץ פרויקטים חברתיים בכלל ומכינות קדם צבאיות בפרט בחצר הקיבוץ. במהלך השנים הובן כי הצלחת שיתוף הפעולה נשען לרוב על תיאום ציפיות מוצלח, הבנה עמוקה של מהי מכינה, התאמת המעורבות החברתית של המכינה בקיבוץ והתקשרות נכונה בין הקיבוץ למכינה.

בדיוק בשביל זה יצרו באגף צעירים ומעורבות בחברה מסמך, אשר נכתב בשיתוף מנהלי קהילות שמארחים בקיבוצם מכינות ובהתייעצות עם מנהלי וראשי מכינות בקיבוצים. המסמך נועד לסייע לקיבוצים הבוחנים את האפשרות להקמת מכינה קד"צ (קדם-צבאית) להבין את המחויבות ההדדית, מה חשוב לבדוק טרם יצירת המחויבות, ומהן הדרישות שהקיבוץ יכול לדרוש מהמכינה (כלכליות וקהילתיות). המסמך מבהיר מהן סוגי המכינות הקדם צבאיות שקיימות בימים אילו וכיצד ניתן לטייב את מערכת היחסים שבין הקיבוץ למכינה.

מוריה אילון שחר ממחלקת ביטחון בתנועה, כותבת המסמך, מוסיפה כי "אנו, באגף צעירים ומעורבות בחברה, מהווים מקור ידע בנושא מכינות קד"צ וכי והמסמך מאגד בתוכו ניסיון של מספר קיבוצים עם שהות מכינה בחצר הקיבוצית. פעילי ופעילות האגף זמינים לסייע בכל שלב בתקשורת מול המכינות".

לקריאת המסמך: לחצו כאן.

הוספת תגובה חדשה