דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כשמיקי ומוטי באו לקיבוץ: מאות השתתפו במפגש הצדעה לכדורסל הקיבוצי

מיקי ברקוביץ, גור שלף, צביקה שרף וגדולי שחקני הכדורסל הקיבוצי לדורותיו השתתפו במפגש השקת הספר "הרבה יותר ממשחק", המספר את סיפורו של הכדורסל הקיבוצי, והקבוצות מהקיבוצים שנתנו פייט לקבוצות התל-אביביות
שלמה גלזר ומיקי ברקוביץ'. בחזרה לשנות ה-70' העליזות
שלמה גלזר ומיקי ברקוביץ'. בחזרה לשנות ה-70' העליזות

ביום שישי שעבר (9.6) התקיימה באולם התרבות של המועצה האזורית מגידו השקת ספרו של שלמה גלזר (ניר דוד) "הרבה יותר ממשחק – סיפורו של הכדורסל הקיבוצי", בהוצאת "הוצאה גלילית". האירוע הפך למופע הצדעה מרגש לכדורסל הקיבוצי לדורותיו, בהשתתפותם של יותר מ- 400 איש ואשה, בהם כוכבי העבר הגדולים כמו מיקי ברקוביץ', גור שלף, סטיב שלכטר ואחרים, ואלו שגדלו על מגרשי הבלטות הקיבוציים וביניהם ארז חזן (שמיר), גדעון אייל ודני ברזילי (אשדות יעקב), גבי טייכנר (ניר דוד) אבינועם סלע (בית אלפא) בועז ינאי, איתמר מרזל ושמי זסלבסקי (גבת/יגור), חנן קרן וגיורא דורי (רמת השופט), אורי לין ואמיר שפירא (משמר העמק) גל קנז (גן שמואל) איתן חפר (גבעת חיים) אמיר קמיאל ואביגדור מוסקוביץ (גבעת ברנר) עודד גינדין (נען) ועוד ועוד. אליהם חברו שופטים, פעילי הענף ואנשי ציבור שגדשו את האולם לשעה קסומה של נוסטלגיה וזיכרונות.                                                                                                               

"הרבה שנים אני הולך עם התחושה שצריך לתעד את הפרק ההיסטורי המפואר הזה בתולדות התנועה הקיבוצית והכדורסל בישראל", אומר המחבר שלמה גלזר, "משום שהוא לא תועד כראוי ופשוט הולך ונשכח". לאחר למעלה משנתיים של איסוף חומרים ותמונות בארכיונים ואוספים פרטים, בעזרתו של איתמר מרזל, בן יגור וקפטן נבחרת ישראל בכדורסל לשעבר, התיישב גלזר לכתוב את הספר הזה, המביא את סיפורן של 15 הקבוצות הקיבוציות הבכירות, וכמו כן מנתח את הסיבות לפריחה המדהימה של הכדורסל הקיבוצי והגורמים לשקיעתו.

בספר אנקדוטות וסיפורים וגם נתונים מספריים: הידעתם, למשל, כי במהלך שנות ה-70 של המאה הקודמת 30% מקבוצות הליגה הלאומית היו מקיבוצים ו- 40% משחקני הנבחרת היו קיבוצניקים? או שמתוך רשימת 50 הקלעים הבולטים בכל הזמנים בכדורסל הישראלי יש 10% קיבוצניקים (ונציג במקום החמישי)?

למעוניינים - את הספר ניתן לרכוש אצל שלמה גלזר: 0507677925

קבצים

הוספת תגובה חדשה