דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא בודדים. גם במותם.

בבוקרו של ערב יום הזיכרון הגיעו יעל אייזנר – האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית ומוריה אילון-שחר ממחלקת ביטחון בתנועה, אל קברו של סמ"ר ר', חייל בודד בקיבוץ נגבה, אשר שם קץ לחייו ביום האחרון לשירותו הצבאי
לא בודדים. גם במותם.

ר' התגייס לצה"ל ושירת כחייל בחיל הלוגיסטיקה. הוא הותיר אב, אחות בוגרת ממנו, ואח צעיר ממנו.

יעל אייזנר ומוריה שחר: "את החיילים הבודדים שהבדידות ואתגרי החיים לבד הכריעו, אנו נושאות בליבנו יומיום. את קברו של ר' ז"ל, בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתיבות, החלטנו לפקוד הבוקר כי ר' במותו השאיר לנו צוואה לא כתובה - הוא שם קץ לחייו ביום שחרורו מצה"ל. במהלך שירותו היה חייל מסור, אהוב ומוערך, ובכל זאת התהום שנפערה לרגליו ביום השחרור הייתה ככל הנראה עמוקה מידי. את צוואתו הלא כתובה ללוות את החיילים הבודדים לקראת השיחרור ולאחריו אנו נושאות עימנו, והיא מתווה דרכינו. נזכור ביום זה גם  את החיילים הבודדים שבדידותם הכריעה אותם".

שליש מהמתים בצה"ל בשנת 2020 היו מקרי התאבדות. בסקירה שערך ראש אכ"א היוצא, אלוף (היום במיל') מוטי אלמוז בפני כתבים, הוא סקר בין היתר את העובדה כי בצבא פועלים בשנים האחרונות לצמצום מספר ההתאבדויות בשיטות שונות ובעזרת תוכניות ייעודיות לכך.

הצבא מסר כי מספר המתאבדים נחשב נמוך בהשוואה לצבאות אחרים. לפי נתוני הצבא, מספר המתאבדים ירד באופן ניכר בעשור האחרון - מ-28 מתאבדים בשנת 2010 ומ-12 בשנת 2019, לתשעה בשנה החולפת.

הוספת תגובה חדשה