דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לומדים קיבוץ בכרם שלום

איך מתמודד קיבוץ קטן שחווה קליטה משמעותית עם הצורך לחבר בין האוכלוסיה החדשה והוותיקה וליצור קהילה אחת מלוכדת שמדברת את אותה השפה? בקיבוץ כרם שלום החליטו לעשות זאת באמצעות תהליך של למידה משותפת על "מה זה קיבוץ?"
לומדים קיבוץ בכרם שלום
ניר מאיר מרצה על "קיבוץ: עבר, הווה עתיד" במסגרת לומדים קיבוץ בכרם שלום

"לומדים קיבוץ" היא יוזמה ברוכה של ברוריה קרני הדס וגאולה רבי, מנהלות הקהילה בקיבוץ כרם שלום, שבשותפות עם ענת מרלא ממחלקת צמיחה דמוגרפית ופיתוח קהילה וצחי רם, רכז האזור בתנועה הקיבוצית בנו תכנית שמטרותיה הן עידוד וחיזוק שיח זהות קיבוצית, למידה מסודרת של אורחות חיים, נורמות, כללים, ערכים ועוד, השתלבות והשתתפות החברים בחיי הקיבוץ והיכרות וקרבה בין החברים והחברות לבין עצמם ובינם לבין ממלאי תפקידים.

התכנית כוללת שישה מפגשים שיעסקו בעולמות התוכן השונים של הקיבוץ ויועברו על ידי ממלאי תפקידים וחברי.ות הקיבוץ, נציגים מהאזור ופעילי.ות התנועה הקיבוצית.

המפגש הראשון נערך ביום שישי לפני שבועיים והשתתפו בו כ-25 חברות, חברים, נקלטות ונקלטים. תחילה, העביר צחי רם הרצאה בנושא "הקיבוץ כמערכת ארגונית המחבר את הרבדים הרשמיים והמהות של ניהול קיבוץ" ולאחר מכן מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נתן הרצאה מרתקת בנושא "הקיבוץ: עבר, הווה ועתיד". ההשתתפות הערה והמשובים הוכיחו כי יש צמא וסקרנות גדולה להעמיק בנושאים הללו.

המפגשים הבאים יעסקו בתחומי הליבה של הקהילה הקיבוצית, היבטים כלכליים, זהות מסורת וערכים משותפים והיכרות עם האזור והתנועה.  

"למידה ושיח משותף על המאפיינים המייחדים קיבוץ בכלל, ואת הקיבוץ שלנו בפרט, יכולה להיות רלוונטית לכל קיבוץ, ובוודאי קיבוץ שנמצא בתהליכים מתמשכים של קליטה", אומר צחי. "אנחנו בתנועה עומדים לרשות כל קיבוץ שמעוניין לבנות תכנית כזאת ונשמח לסייע לעשות זאת".

הוספת תגובה חדשה