דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לטיול יצאנו

בשבוע שעבר התקיים באזור שדה בוקר הטיול השנתי המסורתי של תכנית תל"מ בקיבוצים, בו לקחו בו חלק 40 משתתפים ומשתתפות, ומקשרים ומקשרות מהקיבוצים השותפים בתכנית. המשתתפים נהנו מיום אביבי נעים במיוחד, מנופי המדבר ומהחברותא כמובן

היי דרומה: תל"מ מטיילים
היי דרומה: תל"מ מטיילים במסלול עין עבדת עליון

התכנית מציינת השנה 25 שנים לתחילת פעילותה במסגרת התנועה הקיבוצית, ובמרכזה הצעת מעטפת תומכת של תעסוקה, לימודים ומגורים בקיבוץ לצעירים בחברה הישראלית. מרבית שנות קיום התוכנית הפנייה הייתה לצעירים יוצאי אתיופיה. לפני שנתיים שינתה התוכנית את מיצובה, עם הצטרפותם של משרד הרווחה ותוכנית י.ת.ד (התוכנית הלאומית לקידום צעירים בסיכון בישראל), והיא מהווה כתובת לצעירים מעדות, רקעים וצרכים נוספים.   

סיון רוט, רכזת גיוס והשמה בתל"מ, מספרת: "הטיול התחיל בביקור בצריף בן גוריון שבקיבוץ שדה בוקר, שם שמענו הסבר על ראש הממשלה הראשון של ישראל ופועלו, ביקרנו בביתו הצנוע, שוחחנו על ציונות והפרחת השממה בשנות המדינה הראשונות, על הגשמת חלומות וקיבוץ גלויות. המשכנו לטיול בטבע עין מעריף (עין עבדת עליון) והתפאורה הייתה נפלאה - גבים מלאים במי גשמים, מדבר ירוק ומזג אוויר מושלם לטיול. סיימנו בפיקניק משותף, ברכות והיכרות הדדית".

בתכנית העבודה לשנת 2023 הציבו מנהלות התכנית, בנוסף לליווי השוטף של המשתתפים והקיבוצים השותפים, גם יעדים להגדלת מעגלי הגיוס של צעירים וקיבוצים נוספים, בדגש על קיבוצי הצפון, והעמקת הקשר והעבודה המקצועית המשותפת עם המעסיקים בקיבוצים.

הוספת תגובה חדשה