דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לקראת חג השבועות: הנהגות תנועות ההתיישבות וארגוני החקלאים התארחו בבית הנשיא ובישיבה חגיגית בכנסת

בימים שלפני חג השבועות, החג המזוהה ביותר עם החקלאות בקיבוצים ובמושבים, מקבלת החקלאות הישראלית במה רחבה והוקרה מכל עבר. נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח גם השנה את ארגון מגדלי הירקות, את ארגון יצרני החלב ואת מועצת החלב לכבוד חג השבועות, בסימן נשים בחקלאות הישראלית. גם בכנסת נערכה ישיבה חגיגית שכותרתה "חג החלב". נשיא המדינה: "אין כמו חקלאות תוצרת הארץ. צריך לשמר אותה מכל משמר ולהגן עליה"
ישיבה חגיגית בכנסת. שיתוף פעולה לשמירת יציבות הענף
ישיבה חגיגית בכנסת. שיתוף פעולה לשמירת יציבות הענף

באירוע בבית הנשיא שנערך בסימן "נשים בחקלאות הישראלית" השתתפו מנכ"ל ארגון מגדלי הירקות, מאיר יפרח, מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל עמית יפרח, מנכ"ל ארגון יצרני החלב, ליאור שמחה, נציגי ארגון מגדלי הירקות, נציגי ארגון מועצת החלב, רפתנים וחקלאים, ותלמידים מהפנימיות כפר גלים וכפר סילבר שליוו את האירוע בשירי שבועות.

נשיא המדינה אמר במפגש "אני מאמין שהחיבור לארץ ישראל הוא חיבור שלא עוסק רק במחיר העגבנייה, הוא עוסק במשהו הרבה עמוק יותר. אהבת הארץ היא מוטיב מרכזי בתפיסות העולם שלנו, האמונות שלנו וההבנה של מעגלי החיים שמבוססים על חקלאות, שהיא תוצרת הארץ. אין כמו חקלאות תוצרת הארץ. אין מקום שבו אני ומיכל מבקרים בעולם, ואין מקום שלא ניגשים ואומרים לנו שיש לנו את החקלאות הכי מדהימה, ושהם רוצים ללמוד, להעתיק ולהיות כמונו. צריך להמשיך לומר כמה אדירה החקלאות הישראלית והחובה לשמר אותה מכל משמר ולהגן עליה".

בהמשך לישיבה זו התקיימה בכנסת ישיבה חגיגית שכותרתה "חג החלב", בהשתתפות רפתנים, מועצת יצרני החלב, הנהגת התאחדות חקלאי ישראל, ראשי התנועה הקיבוצית והמושבית, חברי כנסת, ועובדי הרפת המצטיינת לשנה זו – רפת קיבוץ ניר יצחק. בישיבה נמסרו נתונים מפורטים על ענף החלב, ונערך דיון כיצד ניתן עוד לשפר את התנאים המשפיעים על התפוקה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בירך את המשתתפים ושיבח את הנהלת הענף, איציק שניידר וליאור שמחה, "המשתפים פעולה עם אנשי השדולה החקלאית המצוינים חברי הכנסת אלון שוסטר, רם בן ברק, מיכאל ביטון וגלעד קריב, ויודעים להכין ולהכיל פתרונות מוסכמים עם האוצר, גם כשזה קשה וגם כשזה פוגע". מאיר הוסיף כי "העובדה הזאת היא שמאפשרת יציבות בענף החלב, בשעה שענפים אחרים סופגים מכות קשות הרבה יותר. אז בשם כולכם, אני מבקש להגיד תודה גדולה ליושבים בראש השולחן, וחג חלב שמח".

הוספת תגובה חדשה