דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבצע אמא: החייל הבודד מאוקראינה שזכה להפתעה הכי טובה שיש בטקס ההשבעה

בשבוע שעבר התפרסם באתר YNET הסיפור על ההפתעה המרגשת שעשו בתנועה הקיבוצית לארקדי קסלמן, חייל בודד מאוקראינה שמאומץ בקיבוץ ברקאי. התנועה, בהובלת יעל אייזנר ואיציק עוז ממחלקת חיילים בודדים, החליטה להביא לטקס ההשבעה בכותל את אמו ואחיו הצעיר שברחו מאודסה לקפריסין בתחילת המלחמה מבלי שידע דבר מכך
ארקדי, טטיאנה ואלברט עם דגל אוקראינה רגעים ספורים לאחר המפגש המרגש בכותל
ארקדי, טטיאנה ואלברט עם דגל אוקראינה רגעים ספורים לאחר המפגש המרגש בכותל

ארקדי עלה לבדו לישראל לפני קרוב לשנתיים בהחלטה משפחתית משותפת במטרה להתגייס לצבא, ומאחור נשארו הוריו ואחיו הצעיר, אלברט, בביתם שבאודסה, אוקראינה. עד לגיוס הוא למד עברית באולפן, עבד למחייתו ולאחרונה הוא מצא בית חם בקיבוץ ברקאי במסגרת פרויקט אימוץ חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית. בעקבות המלחמה באוקראינה, בתחילת חודש מרץ עזבו אמו, טטיאנה, ואחיו הצעיר אלברט, את אודסה. תחילה, הם נסעו לרומניה ומשם טסו לעיר פאפוס שבקפריסין, שם מתגוררת ידידת המשפחה אצלה התארחו מאז. 

בשבוע שעבר התקיים טקס ההשבעה בכותל שמסיים את הטירונות לעולים חדשים בבסיס מחו"ה אלון. בין הטירונים הנרגשים עמד גם ארקדי שכמובן לא ציפה שמשפחתו תעמוד לצדו ברגע מרגש זה. יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית, ששמעה מארקדי על בני משפחתו ששוהים בקפריסין, סיפרה על כך לעמיתיה בתנועה וביחד החליטו כולם להתגייס למבצע הטסתם של טטיאנה ואלברט והבאתם לטקס במימון התנועה שרכשה את הכרטיסים, מבלי שארקדי ידע מכך דבר, תוך שיתוף פעולה של מפקדיו ומש"קית הת"ש במחו"ה אלון.

יעל אייזנר מספרת: "מהרגע שהחלה הלחימה באוקראינה ליוויתי אישית את החיילים הבודדים שעלו משם, במטרה להקל עליהם ככל האפשר במצב הבלתי נסבל הזה. ברגע ששמעתי מארקדי על כך שאמו ואחיו שוהים בקפריסין, היה לנו ברור כי אנחנו נביא אותם להיות עם ארקדי ברגע המרגש, לאחר קרוב לשנתיים שלא נפגשו. אני מודה לקיבוץ ברקאי שהתגייס מייד לארח אותם בחום כפי שהם עושים עם ארקדי ושאר החיילים הבודדים שמאומצים בקיבוץ".

לחצו כאן לקריאת הכתבה שהתפרסמה ב-YNET ולצפייה ברגע המפגש המרגש

הוספת תגובה חדשה