דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מה לשרה בממשלת נפאל ולתנועה הקיבוצית?? קואופרציה!!!

בשבועיים האחרונים התארחה בישראל, בהזמנת התנועה הקיבוצית ובשיתוף פעולה עם משרד החוץ ומשרד הכלכלה והתעשייה, משלחת רשמית בראשות שרת הקרקעות, הקואופרטיבים ומיגור העוני בממשלת נפאל, הגברת שאשי שרסטה. את השרה וצוותה מלווה במהלך הביקור שגרירת נפאל בישראל, הגב' קאנטה ריזאל
ביקור השרה הנפאלית ברמת הכובש
ביקור השרה הנפאלית ברמת הכובש

לפני שבועיים נפגשה השרה הנפאלית עם סגן שרת הכלכלה והתעשייה, ח''כ יאיר גולן, ועם ראשת האגף לאיגוד שיתופי ורשמת האגודות השיתופיות, עו''ד שלומית שיחור-רייכמן. מעבר למידע אודות התנועה הקיבוצית ופעילותה, ביקשו השרה ופמלייתה לשמוע על הקיבוץ והאתגרים העומדים לפתחו בשנים הבאות כקואופרטיב, קהילה ויישוב. תשומת לב מיוחדת ניתנה להסדרי המקרקעין החלים על אגודות שיתופיות בכלל ועל קיבוצים בפרט וכן לפעילות התנועה בנושאי קידום שוויון מגדרי ופעילות המחלקה הבינלאומית בתנועהכמו כן נפגשה השרה עם נציגי אג'יק - מכון הנגב וביקרה במפעל 'מצרפלס' של קיבוץ מצר, שם שמעה על טכנולוגיות ההשקיה המתקדמות אותן מיישם המפעל בארץ ובעולם.

השרה נפאלית מעניקה תשורה לניר מאיר
השרה הנפאלית מעניקה תשורה לניר מאיר

השרה ופמלייתה סיירו גם בקיבוץ רמת הכובש ביום חמישי שעבר ושמעו מפי סגן ראש המועצה האזורית דרום השרון ויו''ר הקיבוץ בעבר, אורי מרגלית, אודות הקיבוץ והאתגרים איתם הוא מתמודד. לביקור הצטרפו נציגי התנועה הקיבוצית, בראשות המזכ"ל, ניר מאיר, אשר ציין בפניה כי "המודל של הקיבוץ, כמודל ייחודי של קואופרטיב, קהילה ויישוב, קם מתוך צורך לאומי ובתמיכה לאומית רחבה והתאפיין במניע אידאולוגי מובהק. במשך השנים התאים עצמו והשתנה על מנת לשמור על ערכי הדמוקרטיה, הערבות ההדדית והסולידריות והבעלות המשותפת הייחודיים לו". בנוסף למאיר, משלחת התנועה כלל גם את עו"ד מרב ניב, ראש היחידה לקידום הקואופרציה, עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית, קרן פרדו, מנהלת המחלקה הבינלאומית, והילית בן צבימנהלת היחידה לשוויון מגדרי.  

עו"ד מרב ניב, ראש היחידה לקידום הקואופרציה בתנועה, ציינה "ביקור רשמי זה, שנעשה בשיתוף פעולה עם משרדי החוץ, הכלכלה והתעשייה, מהווה הזדמנות לא רק לספר את הסיפור הקואופרטיבי הקיבוצי, אלא גם לייצר ולהרחיב שיתופי פעולה חדשים וקיימים, בתחומי פעילותם של התנועה וקיבוציה".

הוספת תגובה חדשה