דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מוכנות ומוכנים למש"א

בשבוע שעבר הסתיים בהצלחה המחזור השני של הקורס להכשרת מנהלי ומנהלות משאבי אנוש בקיבוצים, בו לקחו חלק 20 משתתפים ומשתתפות הנמצאים בתחילת דרכם בתחום זה או לאלו המעוניינים להיכנס אליו ולהתמקצע בו. לאור הביקוש, מחזור נוסף מתוכנן להיפתח כבר בסתיו הקרוב
משתתפות ומשתתפי המחזור השני יחד עם מובילות הקורס. מוכנות ומוכנים למש"א
משתתפות ומשתתפי המחזור השני יחד עם מובילות הקורס. מוכנות ומוכנים למש"א

מפגשי הקורס נערכו פעם בשבועיים במהלך שלושת החודשים האחרונים, והובילה אותו שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית, יחד עם מנחות הקורס יפעת זילבר (גבעת חיים איחוד) - יועצת ארגונית ומנהלת מש"א בקיבוצים שמספקת ייעוץ אישי למנהלים וסדנאות ומאיה דרור (יפעת) - מנהלת מש"א בקיבוצים שמלווה קולגות מהתחום ומקיימת סדנאות בנושא.

הנושאים שנדונו בקורס קשורים לתחום המקצועי של משאבי אנוש: גיבוש תפיסת התפקיד, גיוס, שכר, משוב, פנסיה, דיני עבודה, פיתוח מנהלים, התמודדות עם קונפליקטים, בניית תכנית עבודה ועוד. בנוסף, תכננו המשתתפים פרויקט אישי בתחום העיסוק בליווי מנהלת מש"א ותיקה ותרגלו את הצגת נושא בעמידה מול קהל. כמובן שבאופן טבעי, מאחר והקורס נועד להכשיר מנהלי משאבי אנוש בקיבוץ, דנו גם באתגר של ביצוע התפקיד באופן מקצועי בקהילה הקיבוצית ובעבודה מסונכרנת עם שותפי התפקיד. 

המשתתפים והמשתתפות הודו במשובי הסיכום למובילות הקורס ושיבחו אותן על ההנחיה ועל העברת הקורס בצורה נעימה ואפקטיבית, וכתבו, בין היתר, כי האווירה בקורס הייתה טובה מאוד, תכניו נשזרו בחוט מקשר והיו מעניינים וענייניים, וכי הוא תרם להם רבות וניתנו בו כלים מעשיים הניתנים ליישום.

שלומית צימרינג אומרת כי "תפקיד מנהל.ת משאבי אנוש בקיבוץ הוא מרכיב חשוב בשדרת הניהול הקיבוצית, ואלו המבצעים אותו בצורה מקצועית מבטיחים שכל התהליכים הקשורים לעולם העבודה יתנהלו בצורה איכותית ועם תוצאות טובות. לשמחתי, מבינים זאת כיום במרבית הקיבוצים ולכן התפקיד מאויש בהם וממלאי התפקידים השונים בקיבוץ בהחלט יודעים כיצד להיעזר במנהלי מש"א ומבינים את תרומתם. הקורס נותן כלים וממקצע את אלו הנמצאים בתחילת דרכם או מעוניינים להיכנס לתחום, במטרה שיבצעו את תפקידם על הצד הטוב ביותר".

הוספת תגובה חדשה