דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מיכל עוזיהו תהיה ראשת המועצה הבאה של המועצה האזורית אשכול

73 שנים לאחר שהדסה ברגמן תירוש נבחרה להיות הראשונה בתפקיד, שוב תעמוד אישה בראשות המועצה האזורית אשכול. זאת, לאחר שהיחידה שהגישה מועמדות לתפקיד היא מיכל עוזיהו ממושב עין הבשור, שצפויה להחליף בתפקיד את גדי ירקוני (נירים) שמסיים שתי קדנציות כראש המועצה. ההכרזה הרשמית צפויה ב-19.11.24
מיכל עוזיהו. האישה השנייה בסך שתעמוד בראשות מוא"ז אשכול, מאז שהדסה ברגמן הייתה הראשונה בתפקיד בכלל.
מיכל עוזיהו. האישה השנייה בסך שתעמוד בראשות מוא"ז אשכול, מאז שהדסה ברגמן הייתה הראשונה בתפקיד בכלל.

בחמישי בערב הגיע לסופו המועד להגשת המועמדות לראשות המועצה האזורית אשכול, ומלבד מועמדותה של מיכל עוזיהו לא הוגשו טפסי מועמדות נוספים לראשות המועצה. לפיכך, תמה מערכת הבחירות, והיא תיכנס לתפקיד ראשת המועצה בתאריך הבחירות, ה-19.11.2024. מדובר באישה השנייה בסך הכל שתעמוד בראשות המועצה האזורית אשכול, לאחר כהונתה של הדסה ברגמן תירוש שהייתה ראשת המועצה הראשונה (שאז נקראה חבל מעון), בשנים 1951-1953. באותה תקופה הדסה הייתה האישה היחידה שכיהנה כראש מועצה אזורית.

מיכל עוזיהו (46), נשואה ואם לשלושה ממושב עין הבשור, נמצאת בשירות הציבורי זה 20 שנה. היא עבדה ברשות לפיתוח הנגב והייתה שליחה בחו"ל מטעם הסוכנות היהודית. בשנים האחרונות הקימה במועצה את המרכז הקהילתי וכן מערך מרשים של גיוס כספים. לאחר קבלת הידיעה על היבחרה בפועל, היא אמר כי בכוונתה לקבוע פגישת עבודה ראשונה עם ראש המועצה היוצא גדי ירקוני מיד לאחר יום הכיפורים, על מנת לבצע הליך מסודר ומקצועי של העברת מקל "בהתאם לרוח החברות והשותפות המאפיינת את אשכול".

וכך היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "רק לפני מספר ימים ציינו שנה לאסון הנורא שפקד אותנו. גם היום, נערכו אזכרות ביישובי המועצה לחברים אהובים שלנו. בשבת השחורה, איבדנו 255 חברות וחברים, ילדים וילדות, הורים, סבים וסבתות. 119 מחברינו וחברותינו נחטפו לעזה. שנה חלפה ועדיין 44 חטופות וחטופים שלנו מוחזקים בידי ארגוני הטרור יחד עם 57 חטופים נוספים. זה בלתי מתקבל על הדעת. מדינת ישראל מחוייבת להחזיר אותם אלינו ואנחנו לא נרפה מהמאבק להשבתם הביתה, זו מחוייבות עליונה שלנו כלפי חברינו החטופים, כלפי המשפחות שלנו וכלפי הקהילות שלנו.

אני רואה בשיקום אשכול את משימת חיי. לאחר ששר הפנים יכריז על התוצאות הרשמיות ב-19 בנובמבר, אכנס לתפקיד בחרדת קודש ובתחושת אחריות שאין גדולה ממנה. מוטלת עלינו האחריות לבנות מחדש את אשכול ולהיות דוגמה והשראה לתקומה. אני מאמינה בכל ליבי, שאשכול תצמח מחדש ותפרח מחדש. אני מבקשת הערב להודות לגדי ירקוני, על שנים רבות של פעילות ועשייה למען אשכול ותושביה - בשנים הרבות שלפני האסון ובעיקר בשנה האחרונה בה פעל בתנאים בלתי אפשריים מול מציאות קשה ומורכבת.

אני מבקשת לציין הערב שתי נשים שזכרונן תמיד יהיה שזור בראשות המועצה האזורית אשכול: הראשונה היא תמר קדם סימן טוב ז"ל, שנרצחה באכזריות יחד עם בעלה ג'וני ושלושת ילדיהם, ארבל, שחר ועומר בניר עוז. תמר שהתמודדה בבחירות הביאה עימה תשוקה אדירה לעשייה ציבורית ורוח סוחפת של אקטיביזם חברתי. השנייה היא הדסה ברגמן ז"ל מקיבוץ נירים, שכיהנה לפני 71 שנים כראשת המועצה הראשונה של אשכול (שנקרא אז חבל מעון) בין השנים 1953-1951. תמר והדסה, כל אחת חלוצה בדרכה, הן מודלים למנהיגות נשית מקומית עם חזון ורצון עז להוביל, לחזק ולקחת חלק בעיצוב פניה, עתידה ודמותה של אשכול. אני לוקחת איתי את דמותן ומורשתן. לזכר כל יקירנו שנלקחו מאיתנו, נצמח מחדש מתוך השבר הנורא ונבנה מחדש את הבית שלנו. פה, באשכול".

הוספת תגובה חדשה