דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסיבת גיוס וירטואלית של צבר

גרעין צבר של תנועת הצופים והתנועה הקיבוצית, תוכנית התמיכה הגדולה והמשמעותית לחיילים הבודדים העולים בישראל, קיים את מסיבת הגיוס השנתית שלו, שלרוב מתקיימת בבניני האומה, באירוע ששודר בזום אל כ- 1,000 צופים,  מכל רחבי העולם, שהצטרפו ל- 300 הצעירים המתגייסים בשבועות הקרובים לצה"ל כחיילים בודדים, ונמצאים בימים אלו בהכנות לגיוס בקיבוצים בכל רחבי הארץ
הזמר חנן בן ארי מופיע במסיבת הגיוס של גרעין צבר
הזמר חנן בן ארי מופיע במסיבת הגיוס של גרעין צבר

232 מבין העולים מתארחים ב-11 קיבוצים, כהמשך למסורת ארוכת שנים. אורחי הכבוד של האירוע, שלחו באותו היום ברכות מצולמות ואיחלו לצעירים גיוס קל והצלחה בשירות. בין המברכים המכובדים היו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג. את מסיבת הגיוס חתם הזמר חנן בן ארי במופע בשידור חי שהוקדש לכל ההורים של החיילים הבודדים של תוכנית גרעין צבר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר היה בין אלו ששלחו סרטון ברכה לחיילים, בו אמר: "ברצוני לאחל לכם גיוס קל ושירות משמעותי. שתצליחו לשמור על הגיבוש שלכם כקבוצות ולהביא את היכולות האישיות של כל אחד מכם בנפרד. אני בטוח שתתרמו הרבה מאוד לצה"ל. התנועה הקיבוצית תמיד מחכה לכם בעורף ואתם כבר מכירים את הקיבוץ שלכם. לכו בשלום ותחזרו בשלום, תתמשו את עצכם ותתרמו לביטחון ישראל - בהצלחה!."

מאיר הוסיף בנושא בחשבון הפייסבוק שלו: "האשד הקבוע, שראשיתו אי שם בשנת 1991, זה שהתנועה הקיבוצית מארחת מיומו הראשון, מציב פרופורציה ראויה לאלה הטוענים כי פסה ציונות מן העם וחדלה ההגשמה בקיבוצים. אנחנו גאים מאוד בחבר'ה הנהדרים האלה, בקיבוצים המארחים, ברכזים המסורים ובמשפחות המאמצות."

אלעד סנדרוביץ, מנכ"ל צופים צבר העולמית: "קרוב ל-300 צעירים וצעירות מכל רחבי העולם היהודי הגיעו בחודשים האחרונים אל עשרות גרעיני צבר ברחבי ישראל ויתגייסו בקרוב לצה"ל כחיילים בודדים. אנו חוגגים את הגעת העלייה של הצעירים הציוניים האלה פעם בשנה זה כ-30 שנה באירוע מרגש. השנה החלטנו למרות הקשיים לקיים את האירוע , ואנחנו שמחים שהמצב איפשר לנו לשכלל את השידור ולהתאים אותו אל הקהילות היהודיות התומכות בנו בכל רחבי העולם, ובעיקר להורי ומשפחות החיילים"

העולים הצעירים, שהגיעו ארצה בחודש אוגוסט האחרון, בחרו להמשיך את מסלול העלייה שאותו החלו עוד לפני פרוץ הקורונה בעולם. זאת למרות תקופת חוסר הוודאות וההגבלות שיצרה המגפה. עם הגעתם לנתב"ג הם נכנסו לבידוד למשך שבועיים במקומות שונים בארץ, ולאחריו התחילו את פרק הקליטה של התכנית לחיילים בודדים באחד מ-11 הקיבוצים המאמצים מכל רחבי הארץ: גזית, לוחמי הגטאות, גשר הזיו, בית זרע, אפיקים, יבנה, עלומים, אורים, טללים, גבע וניר יצחק.

מלבד הקיבוצים הללו, ישנם עוד כעשרים קיבוצים המאמצים חיילים בודדים במסגרת גרעיני צבר וקיבוצים רבים המאמצים חיילים בודדים מחו"ל או ישראלים ללא עורף משפחתי. בכל אחד מהקיבוצים אומצו החיילים והחיילות על ידי משפחות מתנדבות.

 

הוספת תגובה חדשה